מאז השקתה של אינסטגרם ורכישתה על ידי פייסבוק, היא לא מספיק להשתנות ולהשתדרג.
מדי כמה שבועות או חודשים מופיעים שינויים וחידושים בפלטפורמה ולפעמים אפשר ללכת לאיבוד מבין כל העדכונים והפיצ'רים החדשים שיש באינסטגרם.
הפוסט הזה נועד כדי שתלמדו בעצם על פיצ'רים באינסטגרם שחייבים להכיר – במיוחד אם אתם גולשים בה לעיתים קרובות או אם אתם משתמשים באינסטגרם לקידום העסק.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
חשבונות אינסטגרם עיסקיים יכולים להוסיף לפרופיל שלהם לחצני פעולה כמו כפתורי Call המאפשרים לגולשים לחייג לעסק או כפתורי Action Buttons כמו כפתור Reserve לקביעת תור. זה יכול לעזור לכם להגדיל את מספר האינטראקציות שהגולשים יוצרים עם הפרופיל העיסקי שלכם באינסטגרם.
כדי להוסיף לחצן קריאה לפעולה בפרופיל העיסקי שלכם באינסטגרם, היכנסו לאפשרויות עריכת הפרופיל. מתחת לשם המשתמש והיוזר שלכם, תוכלו להגדיר את הכתובת של האתר שלכם שיהיה לחיץ ויופיע בפרופיל שלכם. חוץ מזה יש לכם גם Contact Options המאפשרת להוסיף טלפון וכתובת שיהיו לחיצות ויעבירו לחיוג או למפה, ויש לכם מתחת גם אפשרות של Action Buttons – שם תמצאו 3 אפשרויות – לקבוע פגישה/להזמין מקום או תור, לרכוש עכשיו או להזמין אוכל.
כידוע, אינסטגרם לא מאפשרת להוסיף קישורים שיהיו לחיצים בפוסטים שעולים בפלטפורמה. אבל בחשבונות עם מעל 10,000 עוקבים כן אפשר לשים קישור בסטורי כך שבאמצעות החלקה כלפי מעלה (Swipe-Up) הגולשים יכולים להגיע לקישור. זה יכול לעזור לכם, לדוגמא, להגדיל את התנועה שאתם מקבלים מהאינסטגרם לאתר שלכם.
כדי לעשות זאת לחצו במסך העלאת הסטורי על הלחצן שנראה כמו סיכת שידוך שנמצא בחלק העליון של המסך. זה יפתח לכם מסך שבו תוכלו לשים את הקישור אליו תירצו לקשר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מכירים את זה שהייתם רוצים להשוות בין 2 פילטרים באינסטגרם על אותה תמונה, אבל אתם מתקשים בכך כי הפילטרים רחוקים זה מזה בסדר הופעתם בפלטפורמה? אפשר לפתור את הבעיה הזו בקלות על ידי הסרת פילטרים שאתם לא משתמשים בהם.
כדי להסתיר פילטרים – לחצו ארוכות על הפילטר שתרצו להסיר ואז המסך יהפוך לכהה ויאפשר לכם להסתיר את הפילטר על ידי גרירתו למרכז המסך.
כדי להחזיר פילטרים שהסתרתם – גררו את רשימת הפילטרים עד סופה – שם תופיע לכם אפשרות ה-ניהול של הפילטרים ותוכלו להחזיר פילטרים שהסתרתם.
אינסטגרם מאפשרת לנו לשתף פוסטים ציבוריים שהועלו על ידי משתמשים אחרים ישירות בסטורי שלנו.
זו דרך נהדרת כדי לשתף תוכן מעורר השראה, מבלי שתצטרכו ליצור אותו בעצמכם. זה גם עוזר לכם בגיוון התוכן שאתם מעלים לפרופיל שלכם וגם יכול לעזור לכם לבנות קשרים חיוביים עם המשתמשים ששיתפתם את התוכן שלהם.
כדי לשתף פוסט של משתמש אחר בסטורי שלכם, פיתחו את הפוסט המדובר והקישו על סמל המטוס שנמצא מתחת לתמונה בצד ימין. לאחר מכן בחרו באפשרות של "Add post to your story" שתימצא בחלק העליון בתפריט המוקפץ.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מדבקת שאלה בסטורי היא מאוד שימושית עבור בעלי עסקים הפועלים באינסטגרם. זה יכול לעזור לעסקים לקבל משוב כנה על מוצרים חדשים או קיימים, על דברים שהלקוחות חושבים שכדאי לשפר במוצרים, על התוכן שמעניין אותם ושהם רוצים לראות באינסטגרם שלכם וכו'. אם אתם מובילי דעה, השאלות יכולות לשמש אתכם כדי לאפשר לקהם העוקבים שלכם להכיר אתכם וכדי להגדיל את הצפיות בסטורי שלכם.
כדי להשתמש במדבקות ה-Questions היכנסו לסטורי שלכם, העלו תמונה, ולחצו על הלחצן שנראה כמו סמיילי שנמצא בחלק העליון של הסטורי. יופיעו לכם שם כל מיני פיצ'רים שונים – ביחרו באפשרות של Questions. ואז יופיע לכם מסך קטן בצורת תיבה ובו כתוב בצורה דיפולטיבית הכיתוב Ask me a question – אותו תוכלו לשנות על ידי הלחיצה עליו. את המסך או את התיבה הקטנה הזו תוכלו לגרור לכל מקום שתירצו על גבי הסטורי שלכם, ותוכלו לשנות את גודלה (באמצעות הגדלת או הקטנת התיבה על המסך על ידי האצבעות) ואת הצבע שלה (על ידי לחיצה על מגש הצבעים בחלק העליון של המסך).
ה-Quiz מאפשר לכם בעצם לבנות שאלון אמריקאי עם שאלה ובין 2 ל-4 תשובות.
זו דרך מעניינת כדי ליצור אינטראקציה עם העוקבים שלכם וכדי להפוך את הפוסטים שלכם למעניינים יותר וכאלה שהגולשים יוצרים איתם יותר מעורבות.
כדי ליצור שאלון אמריקאי מסוג Quiz – היכנסו לסטורי, העלו תמונה ולחצו על אותו לחצן שנראה כמו סמיילי. בחרו בפיצ'ר שנקרא Quiz והתחילו לבנות את השאלון שלכם. גם הפעם תוכלו להגדיל (או להקטין) את תיבת השאלון האמריקאי, לשנות את צבעה ולקבוע את מיקומה על המסך של הסטורי – באותה דרך כמו קודם.
ה-Poll זהו למעשה מעיין סקר של שאלה ו2 תשובות – כן ולא, או שאלה שיש לבחור לה תשובה אחת מתוך 2 אפשרויות. כאשר הגולשים שלכם עונים על השאלה הזו בסטורי שלכם – כלומר הם לוחצים על אחת התשובות – אז הם יכולים לראות את התפלגות אחוז התשובות של כל שאר הגולשים שענו על השאלה בין 2 האפשרויות הנתונות.
גם הפעם מדובר בדרך נהדרת כדי לקבל משוב כנה מהלקוחות ומשאר העוקבים של העסק שלכם ובדרך מעולה כדי להגביר את המעורבות עם הסטוריז שלכם.
כדי ליצור סקר\שאלון מסוג Poll בצעו את אותו התהליך כמו קודם, רק בחרו באפשרות של Poll. תוכלו למלא את השאלה שלכם ובצורה דיפולטיבית יופיעו התשובות Yes או No – כאשר תוכלו לשנות את הכיתוב שלהן על ידי לחיצה עליהן. כמו קודם גם הפעם תוכלו להגדיל או להקטין, לשנות את הצבע ולקבוע את המיקום של הסקר על המסך.
מעוניינים ללמוד על עוד פיצ'רים ואפשרויות מגניבות שיש באינסטגרם? לחצו כאן לפוסט שכתבתי בעבר על הנושא.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לדעת עוד על קידום אפקטיבי ונכון באינסטגרם לעסקים? אם כן אז תשמחו לשמוע שאני מלמדת על כך בהרחבה בקורס האינסטגרם הדיגיטלי שלי.
מעוניינים בשיווק העסק שלכם באינסטגרם? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו ואני עוסקת מזה עשור בשיווק אורגני, פרסום ממומן, בניית אתרים ודפי נחיתה ובהיבטים נוספים הקשורים לשיווק דיגיטלי בכלל.
לפרטים נוספים – צרו איתי קשר עוד היום.