איפה כדאי לכם להשקיע, בפייסבוק או באינסטגרם? - Insragram Or Facebook, Where It's Better To Invest

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

רוצים לדעת איפה כדאי לכם להשקיע יותר על קידום העסק – באינסטגרם או בפייסבוק? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.

כבעלי חנויות, מותגים או עסקים אחרים, אתם ודאי מכירים את הרשתות החברתיות השונות – יש את פייסבוק ואינסטגרם שב-TOP ואחריהן טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט וכו’. מכיוון שפייסבוק ואינסטגרם הן שתי הפלטפורמות החברתיות הגדולות בעולם, אין כמעט בעל עסק שלא שקל לקדם בהן את המוצרים או את השירותים שהוא מציע.

למעשה, הסוגיה הגדולה ביותר שמעסיקה בעלי עסקים רבים היא האם להתמקד יותר על קידום העסק בפייסבוק או דווקא על קידומו באינסטגרם. מדובר בדילמה שמעניינת כמעט כל בעל עסק ולכן החלטנו לכתוב מאמר שמוקדש כולו רק לנושא זה.

אז איפה כדאי להשקיע יותר על פרסום העסק, בפייסבוק או באינסטגרם? המשיכו לקרוא ותגלו…

איפה כדאי להשקיע יותר בפייסבוק או באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

ההבדלים בין פייסבוק לאינסטגרם

אמנם אינסטגרם היא בבעלותה של פייסבוק, כך שהבעלות היא אותה בעלות והפרסום הממומן בשתי הפלטפורמות נעשה דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. אבל עדיין ישנם הבדלים ניכרים בין שתי הפלטפורמות וכעת נסקור אותם בקצרה:

מטרת השימוש בפלטפורמה
אנשים גולשים בפייסבוק כי היא מאפשרת להם לטפח קשרים עם החברים ועם בני המשפחה, כי הפלטפורמה נותנת להם במה לשיתוף וכי היא מספקת מענה על הצורך בבידור או בהתעדכנות באקטואליה ובידיעות חדשותיות בזמן אמת ובנוסף כי הפלטפורמה מאפשרת השתתפות בקבוצות שמתאימות לתחומי העניין של הגולשים.
מטרת השימוש באינסטגרם דיי דומה אבל יש בה גם מעט מן השונה. אנשים גולשים באינסטגרם יותר כדי לעקוב אחר חייהם של מפורסמים כמו דוגמניות או כדורגלנים (זה קצת פחות בולט בפייסבוק) וכן כדי לשתף תמונות ולהתעדכן בחייהם של מכרים וחברים דרך התמונות והסטוריז שהם מעלים.

המשתמשים בפלטפורמה
כאן מגיע ההבדל המשמעותי ביותר. לכל אחת מהפלטפורמות יש קהל משתמשים שונה לחלוטין! בפייסבוק גולשים יותר מבוגרים ואילו באינסטגרם נמצא יותר את הילדים ואת הצעירים.

חשיפה אורגנית
לרוב, הפוסטים שתעלו באינסטגרם ייחשפו אורגנית בצורה רחבה וטובה יותר מאשר אותם פוסטים שתעלו בפייסבוק. כלומר, בפלטפורמת אינסטגרם יש סיכוי גבוה שתגיעו לחשיפה רחבה יותר וכן למעורבות חזקה יותר, מאשר בפייסבוק. זה אומר שאם בוחרים להתמקד בפייסבוק בקידום העסק, סביר להניח שיהיה עליכם גם להשקיע יותר על פרסום ממומן כדי להגיע לאותה חשיפה ומעורבות שיכלתם לקבל באינסטגרם בפחות כסף או אף ללא תקציב בכלל (אם יש לכם פרופיל אינסטגרם מאוד חזק ופעיל).

ההבדלים בין פייסבוק של פעם לפייסבוק של היום

אמנם, פייסבוק נחשבה להצלחה מסחררת לפני כמה שנים, וגם היום היא עדיין השולטת מבין פלטפורמות חברתיות רבות אחרות, אבל אין ספק שכוחה ירד משמעותית בהשוואה לעבר.
ראשית – בשונה מלפני כמה שנים בלבד, היום ילדים ונערים כבר כמעט ולא פותחים כלל חשבון בפייסבוק, אלא רק באינסטגרם!
שנית – המשתמשים בפייסבוק כבר לא משתפים בחוויות אישיות כפי שעשו בעבר. למעשה, יש משווקים שאומרים שעיקר הפעילות של פייסבוק היום הוא בעיקר בקבוצות הסגורות וכן שמדובר בפלטפורמה “מזדקנת”, שכן היא דיי הפסיקה לצמוח ונמצאת בתהליך התבגרות ואולי אף דעיכה.

איפה כדאי להשקיע יותר על פרסום העסק - בפייסבוק או באינסטגרם?

פרסום העסק באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איפה כדאי לכם לפרסם את העסק - באינסטגרם או בפייסבוק?

רוצים לדעת איפה כדאי לפרסם את העסק – בפייסבוק או באינסטגרם? קודם כל כדאי שתדעו כי התשובה תלויה בסוג העסק שלכם ובסוג המוצר או השירות שאתם מציעים. זה תלוי גם באסטרטגיה נכונה, שצריכה להיות מבוססת על מחקר קהלי היעד, על כתיבת המסרים הנכונים בשפה המתאימה וכן על אופטימיזציה. זהו לא מדע מדויק ולכן אין כמו ניסוי וטעיה כדי לגשש בשטח ולהבין מה יותר מתאים ורווחי לקידום העסק שלכם.

איפה עדיף לפרסם – בפייסבוק או באינסטגרם? מסקנות כלליות מהמאמר:
קודם כל עליכם להגדיר היטב את קהלי היעד אליהם אתם פונים וכן את סוג המוצר או השירות שאתם מספקים. בנוסף, תבדקו היכן משקיעים יותר המתחרים שלכם. 

אם קהל היעד שלכם הוא ילדים או צעירים – אז סביר להניח שהוא רוב היום גולש באינסטגרם ולא בפייסבוק. לכן אם אתם רוצים להיות איפה שקהל היעד שלכם נמצא – אין שום ספק שכדאי לכם להשקיע יותר באינסטגרם.
ואילו אם מדובר במבוגרים בני 30 + אזי עדיף להתמקד בפייסבוק או לנסות לחלק בהתחלה את תקציבכם בצורה דיי שוויונית בין פייסבוק לאינסטגרם.

בהקשר לסוג המוצר או השירות שלכם:
אם אתם מוכרים חוויה ייחודית או מוצר המצטלם היטב – ייתכן שיהיה עדיף לכם להשקיע יותר באינסטגרם.
ואילו אם אתם מציעים שירות מקצועי כמו ראיית חשבון – סביר להניח שיהיה לכם כדאי להשקיע יותר בפייסבוק.

ובכל זאת, זה לא יהיה נכון עבור כל העסקים ואין דרך טובה יותר כדי לדעת מאשר פשוט לבדוק זאת.
צרו קמפיינים שיפורסמו באינסטגרם ובפייסבוק ופשוט תבחנו מה עובד לכם טוב יותר ומה יותר משתלם לכם.

לפרסם את העסק בפייסבוק

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

החלטתם שאתם מעוניינים לפרסם את העסק באינסטגרם או בפייסבוק? אנו בסושיאל ליידי הכתובת בשבילכם – בין אם מדובר בקידום אורגני או בפרסום ממומן.
אנו עוסקים בקידום עסקים בדיגיטל מעל עשור. צרו איתנו קשר, ואנו כבר נדאג  לכל השאר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close