אם אתם עושים קידום באינטרנט לעסק שלכם ומחפשים אפיקים נוספים לפרסום בדיגיטל – הגיע הזמן שתכירו את אתר רדיט.
אתר רדיט הוא למעשה מדיה חברתית שהקונספט שלה הוא סוג "לוח מודעות" מקוון שבו המתמשים הרשומים יכולים לשתף חדשות ותכנים שונים. ניתן לשתף בפלטפורמה תכנים או קישורים בכל תחום ולעשות זאת בצורה בלתי מוגבלת. המשתמשים האחרים יכולים לדרג גבוה יותר את התכנים שלכם וכך אתם יכולים להופיע בראש התצוגה של הפוסטים החדשים זמן רב יותר.
שם האתר הוא בעצם סוג של משחק מילים שמייצג את העובדה שמדובר ברשת חברתית שהקונספט שלה הוא "לוח חדשות מקוון". זאת שכן Reddit באנגלית נשמע כמו Read it ("קראתי את זה").
על אף הביקורות הרבות על עיצובו המיושן, המסורבל והכושל של האתר – האתר מצליח להמשיך להיות פעיל ומוביל ברשת.
למעשה, הרשת החברתית Reddit הינה אחד מהאתרים שנמצאים בעשיריה הראשונה או השנייה של האתרים הכי פופולאריים בעולם מזה כמה שנים ברציפות.
יש לציין שהפלטפורמה מעט פחות מתאימה לקידום עסקים הפועלים בישראל בלבד שכן רוב משתמשיה הם מחו"ל ומעטים מהם מהארץ. לכן במקרים כאלו עדיף להתמקד בפלטפורמות חברתיות רלוונטיות יותר לקהל הישראלי – כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק, לינקדאין וכו'.
פועלים גם מחוץ לישראל ומחפשים ערוצים נוספים לקידום העסק שלכם באינטרנט?
אין ספק שכדאי לכם להכיר את פלטפורמת רדיט. ואף לשקול לצרף אותה למדיות שבהן אתם משקיעים על שיווק העסק שלכם.
להלן 2 מושגים נוספים שחשוב שתכירו בנוגע לפלטפורמת רדיט:
1. נהוג לכנות את מאות אלפי המשתמשים הרשומים לאתר רדיט כ- "redditors" .
2. התכנים באתר מסודרים לפי נושאים ו\או תחומי העניין השונים, הנקראים subreddits (או בקיצור subs).
ה-subreddits הללו יכולים להיות קשורים למגוון נושאים כמו חדשות, כושר, מזון, משחקי וידאו, מוזיקה סרטים, ספרים וכו'.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
שיווק ישיר ואגרסיבי פחות מוצלח לשיווק המוצרים או השירותים שאתם מציעים באתר רדיט.
משתמשי הרשת החברתית הזו לא מחבבים במיוחד אסטרטגיות של מכירה ישירה בפלטפורמה ולכן זה פשוט לא עובד.
כדי לקדם את העסק שלכם בReddit – חשבו כיצד אתם יכולים להעניק ערך מוסף לגולשים. לדוגמא על ידי הצעת פתרונות, שיתוף ידע, מענה על שאלות וכו'.
חברת פורד מוטור יצרה את ה-subreddits שנקרא / r / FordPiDayChallenge כדי לנהל קמפיין מכירות ליום אחד בלבד, בתאריך ה14 במרץ.
כל שלוש דקות ו -14 שניות, פורד העלתה שאלה במתמטיקה לסובדדיט שלהם, כאשר בכל שאלה כזו הייתה התייחסות לרכב פורד.
הקמפיין זכה להצלחה רבה והביא גידול במכירות של אותו יום שבו התקיים הקמפיין עם השפעה על כל אותו החודש.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
שלב מס' 1: העסק שלך צריך להצטרף ל- Reddit.
כאשר אתם יוצרים את החשבון שלכם – הקפידו להשתמש בשם העסק שלכם בתור שם המשתמש שלך.
שלב מס' 2: מצאו את הנושאים (Suededdits) הרלוונטיים והצטרפו אליהם.
בשביל למצוא subreddits שקשורים לעסק שלכם ולמוצרים או לשירותים שאתם מציעים – עשו חיפוש לפי מילות מפתח או עיינו בקטגוריות המובילות.
בסרגל שנמצא בצד הימני, תוכלו למצוא נתונים סטטיסטיים על הקהילה וכן תיאור וכללים שייחודיים לאותו subreddits.
אתם יכולים גם למיין את הפוסטים של כל קטגוריה כזו לפי Top ו- All Time. סינון זה נותן לכם מבט על בנוגע לפוסטים הפעילים ביותר, כך שתוכלו להבין טוב יותר את נושא הקהילה ואיזה תוכן עובד בה טוב יותר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
AMA זהו קיצור Ask Me Anything – "שאל אותי הכל" וזוהי אסטרטגיה שיווקית שכדאי להכיר אם רוצים לקדם את העסק ברדיט.
מה זה AMA? למעשה זהו ערוץ לשאלות בתוך אתר רדיט אותו מארחת דמות מעניינת. קהילת משתמשי רדיט שואלים שאלות כנות ולעיתים מעט פרובוקטיביות או כאלה שלא יישאלו בפלטפורמה אחרת. כל אחד יכול להשתתף וכן כל משתמשי רדיט יכולים להצביע בעד שאלות מסוימות.
אמנם תחום ה- AMA צבר תאוצה בעקבות מפורסמים, גם עסקים יכולים להשתמש בכך לשיווק העסק. למשל על ידי בחירת פרזנטור מפורסם שיענה על שאלות בוגע לעסק שלכם בערוץ ה-AMA באתר רדיט. זו דרך נהדרת כדי לייצר ערך מוסף אמיתי ולתת מענה על שאלות בנוגע למותג שלכם ולקדם את המודעות לעסק שלכם תוך שימוש בפרזנטור מתאים. כך אתם יכולים להגדיל לא רק את המודעות הדיגיטלית לעסק שלכם אלא גם לייצר יותר טראפיק לאתר שלכם וכן לקבל יותר לידים.
שלב מס' 1:
כדי ליצור AMA לשיווק העסק ברדיט – ראשית הכנסו לכאן.
שלב מס' 2:
ביחרו כותרת מעניינת ואינפורמטיבית שתסביר לגולשים על מה ה-AMA שלכם.
למשל – “היי אני מורן ואני עוזרת לחנויות דיגיטליות להגדיל את הרווח מהמכירות שלהן באלפי אחוזים. שאלו אותי הכל.”
המטרה היא להבהיר לקהל היעד הרלוונטי למה כדאי להם להתעניין בכם ואיך ה-AMA שלכם יכול לתרום להם.
שלב מס' 3:
נסחו תיאור מתאים לחלק ה-אודות שיהיה קצר וענייני.
שלב מס' 4:
ספקו הוכחה לאימות זהותכם ולאישוש העובדה שאתם עובדים בעיסוק או בתפקיד שלכם (זה שהצגתם בכותרת).
אתם יכולים לצרף תמונות מתאימות או לשים קישור לאתר שלכם וכו'. שימו לב שהוכחה זו מאוד חשובה, שכן רדיט יכולים לעכב את פרסום ה AMA שלכם עד שתספקו אותה.
טיפ מאיתנו:
כדאי שתכירו את RedditLater שזהו שירות חינמי שעוזר לכם לתזמן פוסטים ברדיט. אחד הפיצ’רים השימושיים ביותר שלו – הוא ניתוח נפח שימוש לפי ערוצים.
כעת כל מה שנותר לכם הוא לבדוק מהו הזמן שהכי כדאי לכם לתזמן בו את פרסום ה-AMA שלכם ולמלא את הפרטים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים לקדם את העסק ברדיט או ברשתות החברתיות האחרות? רוצים למכור יותר באמצעות האינטרנט? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו ואני מתעסקת יותר מעשור בשיווק באינטרנט ובעזרה לעסקים לעבור מעולם האוף-ליין לעולם האון-ליין.
כיום בחברת השיווק והפרסום שלי, שנקראת "סושיאל ליידי" – אנחנו מספקים שירותי עיצוב ופיתוח דפי נחיתה ואתרי אינטרנט, הרצאות וסדנאות לעסקים ולמקדמים, פרסום ממומן באפיקים שונים בדיגיטל, אסטרטגיה וניהול תוכן ברשתות החברתיות וכל מה שקשור לשיווק באינטרנט.
אשמח לעזור גם לעסק שלכם לבלוט יותר בדיגיטל ולמכור יותר באמצעות האינטרנט.
צרו איתי קשר עוד היום, ואשמח לעזור לכם בקידום העסק באינטרנט, כך שתשאירו את המתחרים הרחק מאחור.