איך לצלם בעצמך תמונות וסרטונים מקצועיים – How to shoot professional-looking photos and videos

איך לצלם בעצמך תמונות וסרטונים מקצועיים?

הפקה תכופה של חומר חזותי איכותי חשובה מאוד עבור עסקים ועצמאיים המשווקים עצמם ברשתות החברתיות. תמונות שלכם, של המוצרים שאתם משווקים, של העסק שלכם ושל האווירה שאתם מעוניינים להעביר, הכרחיות להעברת המסר שלכם. באינסטגרם ובפייסבוק, בפיד ובסטורי, אתם נשפטים לפי איכות צילומי הסטילז המקוריים, הסרטונים ערוכים ואף צילומי הלייב הספונטיניים שאתם מפרסמים.

מכיוון שכולנו מצלמים בחיי היום-יום שלנו, רבים חושבים שיוכלו להסתדר ללא צלם מקצועי אם יש בידם ציוד מתקדם. לא פעם, בעלי עסקים רוכשים מצלמות בכסף רב, רק כדי לגלות שהמעבר מצילום חובבני עם הטלפון לצילום במצלמה מקצועית, או שתיים, דורש לימוד רב. אבל אם אתם נדרשים לצלם בעצמכם תמונות עבור העסק בתקופת הסגר, אל דאגה! עם קצת השקעה, ניתן להפוך לצלמים לא רעים בכלל, אם רק שמים לב לפרטים מסוימים, וכמובן – מקפידים להתאמן.

עבור מי שרוצה ללמוד לייצר בעצמו תמונות טובות לרשתות החברתיות, ריכזנו כמה עקרונות חשובים:

תאורה תאורה תאורה

תאורה טובה היא אחד הסודות הגדולים ביותר להשגת סרטונים ותמונות במראה מקצועי. נסו להבין איזו תאורה ביכולתם להעמיד באזור הצילום, על סמך תקציב וכיווני הבית כמובן. בישראל ישנם הרבה ימי שמש, לטוב, ולרע. על מנת לקבל את התוצאה הרצויה, קבעו את סוגי האורות הדרושים לכם (למשל שימוש בהרבה אור למראה שמח, או שימוש בצל למראה דרמטי) ואת המיקומים שלהם.

תאורה טובה חיונית להשגת מראה צילום מקצועי

רוצים שנייצר עבוכרם חומר חזותי מקצועי לפרסום ברשתות החברתיות? מחפשים עזרה בשיווק העסק שלכם? לחצו כאן!

רקע פשוט ללא צל

קחו רגע וחישבו על הרקע בו תרצו לצלם. לא רק על האובייקט. נסו להגיע לרקע פשוט, שאינו עמוס בפרטים רבים מדי. רבים משתמשים ברקע בצבע אחיד, על ידי קיר, נייר רקע או סדין. את מושא הצילום מקמו כך שלא יהיה צמוד מדי אל הקיר, או הרקע, על מנת למנוע הטלת צל.

לא תמיד עדיף קרוב, מדי…

אם אתם מעוניינים לצלם תקריב, הימנעו מלהניח את המצלמה קרוב מדי לאובייקט המצולם. זה עשוי להשפיע לרעה על התוצאה המתקבלת וליצור תמונה מעוותת שעריכתה תהיה מסובכת יותר. קל הרבה יותר להציב את המצלמה רחוק יותר ולהתקרב אל האובייקט בעזרת העדשה. טעות של מתחילים היא לא לשים לב למרחקים ולמיקוד. נסו להימנע מכך.

תכננו את הצילום שלכם

היו מקצוענים. כשם שיש להכין מצגת לפני פגישה, כשם שעדיף לכתוב טיוטות לפני הרצאה, צרו לכם לוח תכנון משלכם עם איורים לסצנות שלכם. הלוח ישמש אתכם לאורך הדרך כמעין מדריך. גם לצילום, וגם לעריכה שאחריו. זה יעזור לכם מאוד לדמיין מראש את הצילום ולתאר את ה"שוטים" הרצויים. אל תשכחו גם לקבוע את השעות הרצויות מבחינת השעה הרצויה ביום (על מנת להשתמש נכון באור השמש).

תכננו את הצילום שלכם מראש באמצעות סטוריבורד

מיקוד אוטומטי או ידני

הגיוני שלמצלמה שזה עתה רכשתם יש "מיקוד אוטומטי", או "autofocus". לעיתים, בנסיון להתפקס על משהו, המצלמה תעבור ממיקוד אוטומטי לידני, וחוזר חלילה, ואז הצילום עלול לההרס. המפתח הוא להשתמש בעת הצורך, בצורה ידנית או אוטומטית. אך קודם כל, סמכו על העיניים שלכם להגדרת מיקוד. קביעת המיקוד מאפשרת להוסיף אפקטים לסרטו ולכוון את תשומת לב הצופה. באמצעים אלה תוכלו לספר בצורה  טובה יותר את סיפור הצילום שלכם. דוגמא אחת לאפקט כזה הוא ה"portrait" הפופולרי כל כך אצל משתמשי האייפון (בעזרת עומק שדה רדוד המטשטש את כל השאר). בעבר הלא כל כך רחוק, לא יכולנו לייצר תמונה כזו ללא מצלמה מקצועית.

 מרבה מצלמות מרבה דאגות

צלמים מקצועיים רבים משתמשים ביותר ממצלמה אחת, אבל למתחילים עדיף להשתמש במצלמה אחת בלבד. כאשר משתמשים בשתי מצלמות עלולים לגלות שסצנה מסויימת כהה יותר במצלמה א', ובהירה יותר במצלמה ב'. בעיה זו יכולה לנבוע מחשיפה שונה בשתי המצלמות. מצד שני, לרובינו יש מכשירי טלפון עם מצלמות איכותיות. ניתן להשתמש בטלפון שלנו במצלמה נוספת, כל עוד אנחנו יודעים את יתרונותיה ומגבלותיה של מצלמה זו.

הגדרות מאופסות

שימו לב שלמצלמות שונות יש הגדרות שונות של ברירת המחדל. יש להגדיר את נקודת האיזון, את ה"לבן" בשתי המצלמות כזהה. זוהי נקודה סובייקטיבית כמובן. אתם אלו שתגדירו אותה לפי רצונכם ולפי התוצאה הרצויה. השאלה היא תמיד "מה אנחנו רוצים להראות", מה הסיפור שאנחנו רוצים לספר. כך גם נוכל להפיק צילום מקצועי  בשימוש בשתי המצלמות וגם העריכה אחר כך תהיה קלה הרבה יותר.

השקיעו בהכרת הציוד שברשותכם

 

 

רוצים שנייצר עבוכרם חומר חזותי מקצועי לפרסום ברשתות החברתיות? מחפשים עזרה בשיווק העסק שלכם? לחצו כאן!

חשיפת יתר

בצילום, חשיפה הינה סך כל כמות האור המגיעה אל סרט הצילום או אל חיישן האור בעת יצירת התמונה. החשיפה נקבעת על ידי זמן החשיפה וכמות האור. כשנכנס אור רב מדי, נוצרת "חשיפת יתר", והתמונה "מסתנוורת". מאידך, אם לא יהיה מספיק אור, תיווצר "חשיפת חסר" ותמונה חשוכה. בכלל, בהתחלה, עדיף לעבוד עם הגדרות מבוקרות, כך שהתאורה שתתקבל תהיה זהה ללא קשר לתאורה בבית באותו הזמן. ואם אתם צריכים לצלם בחוץ (והוראות משרד הבריאות מרשות) – בצעו זאת ללא עננים.

היו יציבים

בין אם אתם מצלמים בשוט כזה, או בשוט אחר, הכי חשוב – לא לגרום לטלטול. זה לא רק נראה לא מקצועי, זה גם גורם לאנשים להרגיש על סירה בלב ים… רכישת חצובה או קיבוע המצלמה על משטח יציב ימנעו זאת. אחרי שהמצלמה יציבה, נסו לא להזיז אותה אלא אם כן אתם חייבים לעשות זאת. ואז, אל תבצעו תנועות פתאומיות, ותמיד שמרו על מהירות עקבית.

מיעוט תנועות בתחילת הצילום

למרות התקופה התזזיתית בה אנו חיים, הקפידו על צילום ראשוני רציף ללא תזוזות, של בין חמש עד עשר שניות. כך תוכלו לרכוש את תשומת לב של צופה. נסו לבצע צילום יציב במשך 10 שניות לפחות, ולא לבצע שום "זום אין" או "זום אאוט" לפני כן. בייחוד בתחילת דרככם כיוצרי תוכן, שימרו על עיקרון של כמה שפחות תזוזות של המצלמה. כך תוכלו להגיע לתוצאה בהירה ונוחה לעבודה.

צלמו במחשבה על העריכה

הטיפ הזה מכוון יותר לצורת החשיבה בטרם מצלמים. צריך לחשוב כמו עורך. להבין מה צריך להיות מצולם, מה חשוב יותר ופחות, כדי להגיע לעריכה כבר במצב "חצי ערוך". יש צילומים שהם מעין "צילומי ביטחון" שחייבים לעשות, ואסור לנו לשכוח אותם, כי אלו ימנעו צילומים חוזרים, או נסיונות עריכה סיזיפיים. ולכשעורכים, עדיף להשתמש בתוכנת עריכת וידאו פשוטה שתוכלו להתרגל אליהם לפני שתעברו לתוכנות מורכבות יותר.

רוצים שנייצר עבוכרם חומר חזותי מקצועי לפרסום ברשתות החברתיות? מחפשים עזרה בשיווק העסק שלכם? לחצו כאן!

מאמרים נוספים