לפני כ-4 שנים, פייסבוק הציגה לראשונה את אפשרות ה- Save שמאפשרת "לאחסן" או במילים אחרות – לשמור על מאמרים, קטעי וידאו, לינקים או כל תוכן אחר שאנו מוצאים ברחבי פייסבוק. ברגע שלוחצים על "שמירה", התוכן נשמר במקום מרוכז אחד, אליו אפשר לפנות מאוחר יותר בזמננו הפנוי ולצפות שוב בתוכן המוצג.
הבעיה היא, שרשימת הפריטים השמורים מעולם לא הייתה במקום בולט באפליקצית פייסבוק. כדי לגשת אליו, תחילה יש ללחוץ על לחצן "יותר" (More), ולאחר מכן לגלול אל אמצע רשימת האפשרויות. ובכל זאת – למרות שאין זו אפשרות בולטת, פייסבוק מסרה בכנס המפתחים השנתי שלה (Facebook F8 Developer Conference) כי כ-250 מיליון אנשים אכן השתמשו באופצית השמירה וניצלו את הפיצ'ר לשימושם.
החידוש בכפתור "שמירת התכנים" של פייסבוק
פייסבוק הציגה בכנס את כפתור "שמור לפייסבוק" (Save for Later") – עבור אתרי אינטרנט. בעיני זה פיתוח גאוני, שיאפשר לבעלי אתרים להגדיל את החשיפה שלהם ברחבי הרשת.
בעלי האתרים יוכלו להוסיף את הכפתור לתבניות המאמרים הקבועות שלהם, בכל פעם שמשתמש ילחץ על הכפתור, המאמר או הוידאו ישמר במאגר מיוחד בפייסבוק שלהם. האמת שהאופציה החדשה הזו לא רחוקה במהותה מהיישומים Pocket ו- Instapaper – גם הן אפליקציות שמאפשרות שמירה של תכנים במקום אחד מסודר, למטרת קריאתם במועד מאוחר יותר.
עדכונים נוספים מכנס המפתחים של פייסבוק:
עדכון 1: פלטפורמת "צ'טבוט" עבור Messenger
עדכון 2: צמיחתה המהירה של אפליקצית Messenger
עדכון 3: שידרוג כפתור שמירת תכנים בפייסבוק
עדכון 4: כפתור ציטוט תכנים בפייסבוק
עדכון 5: פייסבוק מאפשרת שידור בלייב מכל מצלמה, אפילו מרחפן