כתב: אבי סנטו, מנטור לשיווק דיגיטלי ומכירות
פלטפורמת אינסטגרם לא מפסיקה להתפתח.
רשת שיתוף התמונות הגדולה בעולם, הולכת ומשתנה לטובתנו, המפרסמים.
מה שהתחיל בהפיכת רשת התמונות לפלטפורמת פרסום לכל דבר, הולכת והופכת לקראת קיץ 2016 לבמת שיווק ראויה, לא פחות מגוגל ופייסבוק הגדולות.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
קצת מספרים:
למעלה מ-11מליון תמונות מועלות למערכת מדי יום.
למעלה ממיליון איש משתמשים היום בישראל באינסטגרם.
37% מבעלי הסמארטפון בישראל מחזיקים בחשבון אינסטגרם פעיל.
קצת נתונים דמוגרפיים: 55% נשים, 45% אקדמאים, 55% נשואים, 50% גרים במרכז, 45% אחוז בגילאי 15-35
והנתון הכי משמעותי הוא שכמחצית מהצעירים בגילאי 15-25 טוענים שהם מבלים הרבה יותר או באותה כמות של זמן באינסטגרם מאשר בפייסבוק.
עכשיו המפרסמים והמשווקים בפרט יבינו את הפוטנציאל הגלום ברשת זאת!
אז מה מצפה לנו הקיץ מבית אינסטגרם?
אוסף החדשות הופך להיות בדיוק כמו בפייסבוק
אם עד היום היינו ניזונים ומקבלים אלינו תוכן בצורה כרונולוגית על פי רצף הזמן שהעוקבים שלנו היו מעלים, לא עוד.
אינסטגרם הופכת את אוסף החדשות שלנו לאוסף חדשות שתלוי בכמות האינטראקציות שיש לנו עם המשתמשים. במילים אחרות בדיוק כמו אחותה הגדולה פייסבוק , התוכן שאותו נקבל ממנה יהיה תלוי בלייקים ובתגובות ושאר ההעדפות שלנו, אותה היא יודעת לזהות היום יותר מתמיד. כך נוכל לראות תוכן בפיד שאנחנו באמת רוצים לראות ולא רק כי הוא עלה באותו רגע אל הפלטפורמה.
במובן רחב יותר, השינוי משקף את ההתאמות המתרחשות פעם אחר פעם על פי צריכת התוכן וההתנהלות של גולשים באינטרנט. בימים הראשונים של האינטרנט
משתמשים התקהלו בעיקר סביב פורטלים כמו AOL ו- Yahoo אך ככל שהזמן עובר, עוד ועוד רשתות מבוססות "פיד",או- אלגוריתם של חדשות, גדלו באופן דומיננטי והן חייבות להמציא את עצמן כל פעם מחדש כדי לשמור על קהלים חוזרים ועל רלוונטיות. זה נכון במיוחד לרשתות ותיקות יותר, שצריכות להתמודד עם מתחרים חדשים כמו Snapchat – אשר התמקדה כל כולה על אלמנט המצלמה או כדוגמת יישומי הודעות טקסט שמתפתחים הרבה בעשור האחרון (לדוגמא – WeChat בסין).
אינסטגרם הודיעה כי השינוי לא יהיה מהיר או מיידי, אלא היא תתחיל אותו ב"טיפטוף" לקבוצות משתמשים קטנות ותבחן את ההשפעה עליהן.
דף אינסטגרם עסקי לכל דבר
בדיוק כמו החלוקה שיש בשאר הרשתות החברתיות, אינסטגרם תאפשר לבעלי עסקים לפתוח פרופיל עסקי, שיעניק בין היתר מידע סטטיסטי על הפוסטים, התמונות, בין היתר היא תעניק למפרסמים ובעלי העסקים את האופציה לדעת בדיוק לכמה אחוז נחשף התוכן שלהם.
אין לי ספק שגם כאן זה יעלה בצורה משמעותית את מספר המשתמשים הפרטיים והעסקיים כאחד.
גוגל אנליטקס הדור הבא?
היום כבר לא ניתן להתעלם מרשת השיתוף הגדולה בעולם ויותר ויותר ברור כי שלב קבלת החלטות הקנייה אצל רוב הנוער מתחילה ברשת האינטרנט ובאינסטגרם בפרט. בעל עסק שיידע לנהל את התוכן האורגני והממומן שלו בצורה מקצועית בדיוק כמו בגוגל ובפייסבוק יוכל להניב הכנסות מדהימות מהזירה הדיגיטלית הזאת.
ישנם היום ברשת כלים יחסית חדשים איתם ניתן לנתח מספרית את התפוצה של האנסטגרם להסיק מסקנות ולהבין בדיוק מה עובד ומה לא, ואיך ניתן לשחזר הצלחה לתוכן מוביל.
ישנם כלים רבים למדוד פעילות באינסטגרם, אך הכלי הנפוץ ביותר כיום להבנת המדדים בו אני משתמש הינו:
http://iconosquare.com/stats_overview.php
הכלי מאפשר לעקוב אחר סטטיסטיקות פעילות חשבון האינסטגרם, כמות לייקים, תגובות, השוואות בין חודשים שעברו וכמות צמיחה של התוכן והעוקבים בפלטפורמה.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
לסיכום
אין לי ספק שאינסטגרם של קיץ 2016 הולך להיות עדכני ולוהט מתמיד!!
כפי שראינו עד היום, אני סבור שבתחילה המפרסמים הגדולים יעשו שימוש גדול יותר בפיצ"רים החדשים, ובשלב מאוחר יותר גם בעלי העסקים הקטנים יצטרפו לחגיגה של תמונות אווירה ומכירות באמצעות האינסטגרם. ככל שהזמן עובר, פלטפורמת אינסטגרם עושה את החיים קלים יותר לעבוד עם אינסטגרם מבחינה עסקית.
אנחנו רק בתחילת הדרך…
הכותב – אבי סנטו – הינו מנטור לשיווק דיגיטלי ומכירות בעל חברת הפרסום והמדיה חברתית אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים, מרצה לשיווק ופרסום במכללות מובילות בישראל ומרצה בנושא שיימיניג ובריונות ברשת.
לפרטים אודות ההרצאה ניתן לפנות: 0509004072
מייל : avisanto6@gmail.com
מקור: פייסבוק
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו