למאמר המעודכן נכון ל2016 – לחיצה כאן
אם התחלתם לראות בפיד האינסטגרם שלכם תמונות ממותגים או חשבונות שאתם כמעט בטוחים שלא עקבתם אחריהם באיזה שהוא שלב – סימן שראיתם פרסומת אינסטגרם.
בעבר כתבתי על כך שאינסטגרם פתחה את האופציה לכמה מדינות להשתמש בפרסום הממומן – וכעת כולם יכולים להשתמש בכלי הפרסום הממומן של אינסטגרם.
איך תזהו שזו פרסומת? המילה Sponsored מסגירה את העובדה הזו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
וכך זה נראה:
פרסום באינסטגרם? איך מתחילים?
ניתן לפרסם באינסטגרם באחת מהדרכים הבאות:
1) חיבור חשבון אינסטגרם דרך דף לייק בפייסבוק
2) פאוור אדיטור – מערכת הפרסום של פייסבוק
נקודה חשובה: לא חייבים חשבון אינסטגרם כדי לפרסם באינסטגרם.
חיבור חשבון אינסטגרם דרך דף לייק בפייסבוק
הכנסו ל"הגדרות" Settings בדף לייק (= דף עסק) שלכם, שם בתפריט מימין (אם אתם רואים את המסך בעברית) יופיע לכם "מודעות אינסטגרם"
כעת – הוסיפו חשבון לדף:
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
ומרגע ההוספה, תוכלו לראות את חשבונכם מחובר לדף הפייסבוק (גם תוכלו להסירו דרך כאן):
Business Manager – ביזנס מנג'ר של פייסבוק
חיבור בין חשבון האינסטגרם לביזנס מנג'ר של פייסבוק נעשה דרך הביזנס מנג'ר עצמו (אין לכם עדיין? ממליצה לעשות בחום- פרטים כאן)
יש ללחוץ על "הגדרות עסק" ומשם ללחוץ על "חשבונות אינסטגרם", כמו בתמונה כאן למטה:
תיפתח לכם האופציה "לטעון" (Claim) בעלות על חשבון אינסטגרם – ולהכניס פרטי חשבון.
כעת – העבודה עוד לא הושלמה. מנם בחרנו חשבון אינסטגרם שאנו רוצים לקדם, אך עלינו לבחור את חשבון המודעות עימו נעבוד.
לכן נלחץ על "הקצאת חשבונות מודעות" כדי לקבוע איזה חשבון מודעות (או מספר חשבונות של מודעות) יוכל/ו לקדם עימם את חשבון האינסטגרם.
הקצאת שותף – מאפשרת לנו לצרף מפרסמים חיצוניים לקידום החשבון שלנו, ע"י הזנת הID של הביזנס מנג'ר של אותו שותף שאמור לקדם את חשבון האינסטגרם שלנו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
סוגי מודעות פרסום באינסטגרם
ישנן מספר סוגי מודעות באינסטגרם כרגע:
1) קידום אתר Clicks to Website
2) פרסום באמצעות וידאו Video Views
3) אפליקציות Mobile App Install
המודעות יכולות להופיע במספר אופציות:
* תמונה
באמצעות מודעות תמונה, עסקים יכולים לספר את הסיפור שלהם באמצעות דימויים יפים שהם מעלים באופן ויזואלי. בין אם זה מעורר השראה לאנשים לראות את המותג שלהם בצורה שונה או אם זה כדי לנקוט בפעולה מסויימת.
* וידאו
מודעות וידאו מציעות את אותה איכות חזותית כמודעות תמונה באינסטגרם – הכוח שלהם הוא העצמתיות בשילוב בין המראה הקול והתנועה. אינסטגרם מאפשרת כעת לשתף את קטעי וידאו של עד 30 שניות (לעומת15 שניות שהיה תמיד).
* קרוסלה
מודעות קרוסלה מביאות שכבה נוספת של עומק למודעות התמונה באינסטגרם. אנשים המתבוננים בתמונת ההודעה, יכולים לדפדף ולראות תמונות נוספות, כאשר יש עליהן קריאה לפעולת כפתור שתוביל אותם לאתר אינטרנט כדי ללמוד עוד על המותג.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
יצירת מודעות פרסום לאינסטגרם -כיצד מקימים קמפיין?
הכנסו לפאוור אדיטור וצרו קמפיין חדש (מסע פרסום חדש).
ביחרו אחת משלושת האפשרויות המסומנות כאן בתמונה- קליקים לאתר / התקנתאפליקציה / צפיות בוידאו (סרטונים):
וכעת מלאו את כל הפרטים הנדרשים להמשך הקמת הקמפיין (שם הקמפיין, שם סט המודעות ושם המודעה שיוצרים):
בעת מילוי פרטי סט המודעות – ביחרו במיקום את אינסטגרם:
אחרי שהכנסתם את כל הנתונים (תקציב, תזמון, קהל, מיקומים בהם תופיע ההודעה ותמחור), מתקדמים לפרטי המודעה עצמה, שם נתבקש לחבר בין חשבון האינסטגרם לדף לייק שאנו מנהלים.
אם כבר שייכתם את החשבון אינסטגרם לדף לייק (כמו שהצגתי קודם במאמר) תוכלו לחבר בינהם בקלות. אם אין לכם חשבון אינסטגרם – פייסבוק תציע לכם לפתוח אחד.
בשלב הבא נפתח תמונה, נבחר טקסט קריאטיבי (מומלץ שלא יהיה מכירתי) וכפתור הנעה לפעולה שיופיעו בפרסומת.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
מידות ונתונים טכניים על מודעות אינסטגרם:
מודעת – התקנת אפליקציית אינסטגרם למכשירים ניידים
מודעת הפנייה לקישור / אתר אינטרנט
מודעות וידאו:
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
נקודות חשובות וסיכום
חשוב להבין כי פעילות באינסטגרם חייבת להיות יצירתית ו"זורמת". ההתנהלות באינסטגרם שונה מזו שבפייסבוק, בעיקר בעצם העובדה שהאינסטגרם שימש עד היום רק למטרות אישיות ומעט מאד עסקיות (לא שאינסטגרם לא שימשה כלי שיווקי, אך גם זה קרה באמצעות יצירת תוכן אותנטי של הגולשים). לכן חשוב להיות מאד יצירתיים ולנסות לייצר תכנים שאנשים יתחברו אליהם וישתפו פעולה איתם.
בנוסף – חשוב להבין כי המודעה שעלתה כפרסומת – לא מופיעה בחשבון האינסטגרם שלכם, אז אל תחפשו אותה שם 🙂
חשוב לעקוב אחר הנתונים של אינסטגרם בתוך מערכת ה Ads Manager – וניתן לקבל התרעות על פעילויות שנעשו על פוסט ממומן (תגובה או לייקים).
בהצלחה!