
מקדמים את העסק שלכם ברשתות החברתיות? סביר להניח ששקלתם לעבוד עם משפיענים ומובילי דעה כדי לקדם אותו.
לא סתם מותגים רבים בוחרים להשקיע לא מעט ממאמצי השיווק שלהם על עבודה עם משפיענים.
היתרונות של עבודה עם משפיענים ומובילי דעה הם רבים.
אם יש לכם עסק מתחיל או השקתם מותג חדש – קהל היעד שלכם עוד לא מכיר אתכם. מסיבה זו, לעסקים ומותגים חדשים קשה לצבור קהל עוקבים ברשתות החברתיות.
עבודה עם משפיענים היא דרך מעולה כדי לגרום לגולשים להכיר אתכם. כי למשפיענים הרי יש קהל גדול של עוקבים, שהם יכולים לחשוף אותם לעסק שלכם.
ולכן, אם אתם רוצים לצבור מודעות למותג שלכם בדיגיטל – מדובר בפתרון מעולה עבורכם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
עליית מגמת השימוש בוידאו כתוכן שיווקי צפויה להיות חזקה עוד יותר במהלך השנה הקרובה. ניתן לראות זאת בכך שטיקטוק צוברת פופולאריות רבה יותר לעומת פייסבוק ואינסטגרם. או בכך שפייסבוק שכללה את אפשרויות שידורי הלייב שלה. או בכך שאינסטגרם שכללה את סרטוני ה-Igtv שלה. וכמובן בכך שאינסטגרם החלה בהשקת פיצ'ר האינסטגרם רילז – שזה מעיין טיקטוק בתוך אינסטגרם. ולכן הציפייה היא שבשנה הקרובה תוכן מסוג וידיאו יהיה אחד מהתכנים השיווקיים הכי פופולאריים שמשפיענים יפרסמו ברשתות החברתיות.
ואם אתם עובדים עם משפיענים או מובילי דעה, בהחלט כדאי לכם לשקול לבקש מהם שיפרסמו סרטוני וידיאו ולא סתם פוסטים מסוג תמונות. בנוסף, רצוי שהסרטונים יהיו אותנטיים ככל האפשר ושלא יראו ערוכים, מאורגנים או מאולצים מדי.
אין ספק שבזמן האחרון אנו רואים שהתכנים באינסטגרם נהיים אותנטיים יותר. אנשים מעלים יותר מאשר בעבר תמונות וסטוריז ללא פילטרים וללא עריכה. בנוסף, לאחרונה שיתופי פעולה בין עסקים למשפיענים מציגים תכנים יותר אמיתיים. למה הכוונה? במקום לתת למובילי הדעה את המוצר שאתם רוצים לשווק ולבקש מהם לעלות תמונה שלהם עם המוצר בעמוד שלהם, כפי שהיה נהוג עד היום, כיום עסקים מעדיפים לבקש הדגמה של השימוש במוצר, שנראית אמיתית ואותנטית ככל האפשר.
הסיבה לכך היא שהדגמה או המחשה של השימוש במוצר, למשל ע"י סרטון בסטורי, מגבירה את המוכנות של הצרכנים לרכוש את המוצר, יותר מאשר 'סתם פוסט באינסטגרם'. ולכן אם אתם שולחים מוצר לסקירה למשפיען או מוביל דעה – בקשו ממנו שיצלם לכם סרטון בו הוא מדגים שימוש במוצר. כך יהיה לכם גם סרטון וידאו שממחיש את השימוש במוצר וגם תוכן שיווקי אותנטי.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לאחרונה ניתן לראות כי עסקים מעדיפים לשתף פעולה עם משפיענים שיש להם קהל עוקבים קטן וממוקד. ולא עם כאלה שיש להם הרבה עוקבים, כפי שהיה נהוג עד היום. הסיבה לכך שהיא שעסקים מבינים כי קהל עוקבים גדול לא מבטים משתמשים אמיתיים, פעילים ורלוונטיים לקהל היעד שלהם. כיום יותר עסקים מעדיפים לשתף פעולה עם משפיענים שיש להם קהל כמה שיותר רלוונטי, ממוקד ופעיל. והציפייה היא שנמשיך לראות יותר עסקים שבוחרים במובילי דעה עם קהל עוקבים ממוקד ולאו דווקא גדול.
חשוב גם לבחור במוביל דעה שקהל העוקבים שלו מאמין לו, ומחכה להמלצות ולחוות הדעת שהוא משתף מפעם לפעם. אם אתם מחפשים משפיענים לעבוד איתם – אל תחפשו רק את אלו עם מאות אלפי העוקבים. העדיפו למצוא כמה מובילי דעה שנוהגים לספק המלצות שנתפסות כאותנטיות, שיש להם כמה עשרות אלפי עוקבים, שהם פעילים ורלוונטיים לעסק שלכם.
אם בעבר רוב העסקים העדיפו לשתף פעולה עם הרבה משפיענים על בסיס חד פעמי, כיום הדברים מעט השתנו. כעת עסקים מעדיפים לבחור בכמה משפיענים בודדים בלבד, ולסגור איתם שת"פים לטווח הארוך. הסיבה לטרנד זה היא שיותר ויותר מחקרים שיווקיים מוכיחים כי נדרשת יותר מנקודת מגע אחת בין הצרכן לעסק המפרסם, בכדי לרכוש ממנו (או ליתר דיוק, בין 6 ל-8 נקודות מגע). אם אתם סוגרים שת"פ ארוך טווח עם משפיען, אתם יכולים לגרום לכך שהעוקבים שלו ייחשפו לעסק שלכם יותר מפעם אחת. וכך אתם בעצם מגבירים את הסיכוי שירכשו מכם. הוא יהיה גבוה יותר מאשר הסיכוי שהיה לכם למכור, אילו הייתם בוחרים בכמה משפיענים לשת"פ חד-פעמי. נהוג לקרוא לאותם משפיענים לטווח ארוך 'שגרירים' של המותג.
פעילותם של עסקים רבים לאחרונה, וביניהם של חברת האיפור קליניק, מעידה כי כיום יש יותר שימוש בשיתוף פעולה עם אותם שגרירים, מאשר בשת"פים חד פעמיים עם מובילי דעה. ולכן אם אתם רוצים לשתף פעולה עם משפיענים, כדאי לכם לבחור במשפיענים שתירצו ליצור איתם מערכת יחסים לטווח הארוך. שת"פים ארוכי טווח מעין אלה גם מגבירים את אמונם של הצרכנים במותג. והם גם מאפשרים לכם ליצור סרטוני וידאו שיווקיים מעולים ומסייעים בהגברת מידת האותנטיות של הפרסומים, שהזכרנו את חשיבותם בסעיפים הקודמים.
אינסטגרם הודיעה לאחרונה על כל מיני פיצ'רים ועדכונים שצפויים לצאת בקרוב, שקשורים לתוכן ממומן. פיצ'רים אלו אמורים לעזור למשפיענים לשתף תוכן ממומן בקלות רבה יותר. וכן להנגיש תוכן זה בצורה נוחה ואותנטית יותר למשתמשים. שינויים אלו אמורים גם להקל על המותגים שמשתפים פעולה עם המשפיענים. במסגרת שינויים אלו, בין היתר, ניתן יהיה לתייג תכנים ממומנים בסרטוני אינסטגרם רילז. יתר על כן, יש שמועה בקרב משווקי התוכן שבקרוב גם אמורה לצאת חובה לתייג פוסטים ממומנים או בשיתופי פעולה על ידי תגים מתאימים.
כשיהיה מידע נוסף בנושא כמובן שנעדכן כאן בבלוג 🙂
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
נסכם את כל הדברים שלמדנו עליהם בפוסט זה, על עבודה עם משפיענים בשנת 2021.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מחפשים חברת פרסום שתעזור לכם למצוא משפיענים, שבאמת יעזרו לשיווק העסק שלכם? או שאולי אתם מעוניינים בבניית אסטרטגיה וניהול תוכן, פרסום ממומן, או פיתוח ועיצוב אתרים?
אנו, בסושיאל ליידי, ליווינו כבר עשרות עסקים במעבר מעולם האוף-ליין לאונליין ובקידומם בדיגיטל. נשמח לעזור גם לכם לשווק את העסק בצורה אפקטיבית ונכונה יותר.
מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.