ניהול מוניטין ברשת ואיך להתמודד עם תגובות שליליות - Online Reputation Management And How To Deal With Negative Reactions

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

רוצים לדעת איך להתמודד עם ביקורת לא טובה שהשאירו על מוצר שאתם מוכרים באתר שלכם? או אולי אתם מעוניינים לדעת מה עושים עם תגובות שליליות בפייסבוק או באינסטגרם העיסקי שלכם? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נלמד איך להתמודד עם תגובות שליליות ונלמד מהו תחום ניהול מוניטין ברשת ומדוע הוא כל כך חשוב.

מכירים את זה שהגיבו בעמוד העיסקי שלכם ברשתות החברתיות איזו תגובה לא נעימה, למשל תגובה של לקוח שאינו מרוצה? אין ספק שמדובר בתופעה לא נעימה, שמשפיעה על המוניטין של העסק לרעה ולא פשוט להתמודד איתה. גם לא תמיד ברור מהי הדרך הנכונה כדי “לטפל” בתגובות השליליות הללו, וכך יוצא שעסקים “נופלים” בכך מפעם לפעם. התחום שעוסק בכך נקרא ניהול מוניטין ברשת.

במאמר זה נלמד מהו תחום ניהול מוניטין ברשת וכן איך להתמודד עם תגובות שליליות ועם אותם מצבים לא נעימים, בצורה החכמה והנכונה ביותר, שתשמור על תדמית חיובית של העסק שלכם. 

איך להתמודד עם תגובות שליליות ולנהל מוניטין ברשת

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

ניהול מוניטין ברשת

אם אתם עוסקים בשיווק או במכירות, סביר להניח שברור לכם שיש חשיבות רבה לביקורות המופיעות על העסק שלכם ברחבי האינטרנט. אבל האם אתם יודעים עד כמה? אם יש לכם עסק כדאי שתדעו שחוות דעת שליליות המופיעות ברשת עלולות לגרום לכם לסבול מהפסד לקוחות רבים ואף להגיע למצב של סגירת העסק. תחום ניהול מוניטין ברשת למעשה נועד כדי לשמור על התדמית של העסק שלכם בדיגיטל.

תחום זה חשוב כל כך שכן כולנו מחפשים היום מידע באינטרנט, וכך עושים גם המעסיקים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כמו שסביר להניח שיצא לכם לחפש מידע בגוגל או ברשתות החברתיות על מותג שרציתם לרכוש ממנו או על חברה ששקלתם לעבוד איתה – כך עושים גם המעסיקים שלכם, נציגי חברות כוח אדם, וכמובן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לפני שהם קונים מהמוצרים שאתם מוכרים, הם מחפשים ביקורות וחוות דעת ברשת, ולפני שהם מבצעים אתכם עסקה או שוכרים את שירותייכם – הם בודקים מה אומרים עליכם ברחבי האינטרנט.

כאשר אנשים פונים לרשת כדי לקבל עליכם מידע נוסף לפני שהם פונים לעסק שלכם או יוצרים איתו מעורבות – הם עלולים למצוא מידע שלא ימצא חן בעינייהם ושיגרום להם לא לרכוש מכם או לבצע אתכם עסקאות. אם הם יימצאו מידע שלילי אודותיכם, יש סיכוי עצום שהם פשוט יעדיפו ללכת למתחרים ולא להסתכן בחוויה שלילית כמו זו שמצאו עליכם ברשת. אין ספק שזה עלול לפגוע במיתוג ובמוניטין של העסק שלכם ולגרום לירידה במכירות ובעסקאות שאתם מבצעים. 
מכאן שניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום שחשוב למותגים ולעסקים להכיר ואף לנקוט בפעולות מתאימות כדי לשמור על תדמית העסק הדיגיטלית.

ניהול מוניטין ברשת

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך להתמודד עם תגובות שליליות

הזכרנו כבר את התופעה הלא נעימה של תגובות שליליות מלקוחות מאוכזבים. בין אם מדובר בתגובות ברשתות החברתיות כמו תגובה של לקוח לא מרוצה על פוסט שהעלאתם לפייסבוק או לאינסטגרם העיסקי שלכם, בתגובה לא נחמדה שקיבלתם על סרטון שהעלאתם לערוץ היוטיוב שלכם, על תגובה שלילית שכתבו בבלוג שלכם או בחוות דעת שלילית שהשאירו על מוצר שאתם מוכרים באתר שלכם – אין ספק שמדובר בתופעה לא נעימה ושלא פשוט להתמודד איתה בצורה נכונה.

הדרך הכי לא נכונה כדי להתמודד עם תגובות שליליות היא לתקוף את הלקוח בחזרה. זכרו את הכלל הראשון והחשוב ביותר במכירות, שלא השתנה כבר אלפי שנים: הלקוח תמיד צודק! גם אם אתם בטוחים שלא מדובר בטעות שלכם, תנו ללקוחות שלכם להרגיש שהם צודקים. לקוחות צודקים הם לקוחות מאושרים שיפיצו ביקורות חיוביות על המותג שלכם ואולי יקנו ממכם שוב. ואילו לקוחות מאוכזבים הם לקוחות שעלולים להפיץ מידע שלילי על העסק שלכם ולפגוע בתדמיתו. לכן תשמרו על כך שהלקוחות שלכם ירגישו צודקים, ורצוי מאושרים ומרוצים מהרכישה שביצעו מכם או מהעסקה שעשו איתכם.

כדי להראות לשאר הלקוחות והגולשים ברשת שאתם “מטפלים” בתגובות השליליות שמשאירים לכם בצורה מתאימה ונאותה – הראו להם את זה. אל תמחקו תגובות שליליות, הגיבו לאותם מגיבים בהתאם וציינו שהטיפול המלא בשביעות רצונו של הלקוח עבר לשיחה פרטית. ותעמדו בכך, תדאגו שהלקוח המאוכזב שהגיב לכם אכן ירגיש מפוצה ומרוצה בסופו של דבר.

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך לנהל את המוניטין העיסקי שלכם בדיגיטל

מה עוד ניתן לעשות כדי לשמור על תדמית העסק שלכם בדיגיטל?

– נטרו באופן מתמיד אחר תוצאות שליליות העולות לאינטרנט אודות המותג שלכם ונקטו בצעדים מתאימים לטיפול בהן.

– קדמו תכנים חיוביים על העסק שלכם, במסגרת הנכסים הדיגיטליים שבבעלותכם וכן באתרים חיצוניים אחרים.
זה יעזור לכם לדחוק אחורה תוצאות שליליות על העסק שלכם המופיעות בגוגל (אם יש כאלה).

– הגבירו את התדמית החיובית של העסק שלכם על ידי פנייה לחברות יח”צ.

– תהיו תמיד עם יד על הדופק וזהו את התגובות השליליות בזמן כך שתוכלו לטפל בהן במהירות האפשרית ולצמצם את הנזק שהן יוצרות.

איך להתמודד עם תגובות שליליות

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

מחפשים חברה המתמחה בהתמודדות עם ביקורות שליליות או בשירותי ניהול מוניטין ברשת למותג שלכם או אולי דווקא בניהול הנכסים הדיגיטליים שלכם? 
רוצים להשיג יותר נוכחות באינטרנט או למכור יותר ברשת? אנו בסושיאל-ליידי מספקים מגוון שירותי קידום באינטרנט וביניהם בניית אתריםקידום אורגניפרסום ממומן ועוד. לחצו כאן ליצירת קשר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close