אינסטגרם לא מפסיקה להשתנות.
החל מסטטיסטיקות משודרגות, פרסום ממומן ב"סטוריז" או אחת לכמה זמן, כשאני מעלה "סטורי" באינסטגרם, אני רואה שהאייקונים שהאפליקציה מאפשרת לעשות משתנים מעת לעת.
האייקונים של אינסטגרם מושפעים בעיקר מחגים מקומיים, עונות השנה, אירועים או מועדים ואירועים רלוונטיים.
במסגרת החידושים של אינסטגרם, רשת אינסטגרם יצאה עם פונקציה ממש מגניבה לאחרונה שנקראת "סקרים" (Polls).
שיווק ואופן שימוש בסקר באינסטגרם
הסקרים מאפשרים לנו לייצר אינטראקטיביות עם הקהל שלנו, לייצר לו סוג של "משחק" בו הוא יכול להגיב לסקר ולגלות מה חושבים גם אנשים אחרים סביבו.
"גיימיפיקציה" (מלשון "משחוק" או – לייצר משחק), מייצר חווית משתמש נעימה יותר ואינטראקטיבית וגורם למשתמשים לחזור אל המקום בו שיחקו שוב ושוב.
רעיונות שימושיים לשימוש שיווקי או אפקטיבי בסקר:
- בקשת משוב – מאפשרת לנו ללמוד על הצורך של הקהל שלנו (משוב הקהל על שירות/ מוצר שמציעים (צבע, גודל וכדומה) / דיעת הקהל על שם של מותג חדש/ זמן נוח לקהל (לאירוע או וובינר וכדומה) / העדפת הקהל לתקשורת (שימוש בטקסט או אימייל?) וכדומה
- יצירת מעורבות – אם יש אירוע עכשווי או משהו טרנדי שקורה, אפשר לערב את הקהל שלנו בדיון שכזה. יצירת סקר יכול להביא לעידוד השתתפות והגברת המעורבות שלנו על ידי הצגת שאלות בצורה משעשעת או רצינית סביב נושאים שרוב הקהל שלנו יכול להתייחס אליהם, ולהרגיש שהוא "מתחבר" אלינו בדרך זו.
- תכנון אירועים – במידה ואנו מרימים אירוע או מארגנים כנס, ניתןלהזמין את הקהל שלנו להשתתף בהעדפת פרטי האירוע. באמצעות הסקר ניתן לבקש מהקהל לבחור מיקום, אפשרויות משקה, סוג תפאורה, נושא האירוע וכדומה.
כיצד מייצרים סקר?
את הסקר ניתן להעלות על "סטורי" או – סיפור באינסטגרם. ברגע שמעלים את הסיפור, תיפתח האפשרות של האייקונים ויופיע שם אייקון של "סקר".
כדי למקסם את ההשפעה של הסקר, רצוי לעשותו קשור ל"סטורי" שהעלנו.
כדי ליצור סקר, צריך להקיש על סמל הסטיקר (הריבוע שכתוב בו POLL – כמו בתמונה כאן למעלה) ואז יפתחו לנו אופציות שונות לכתיבת הסקר.
כשפותחים את החלק של "מי צפה בסיפור" – ניתן לראות את חלוקת האנשים על פי תוצאות הסקר.
בנוסף – אם רוצים, ניתן לכתוב שתי אפשרויות שונות בתוצאות הסקר, כדוגמת התמונה כאן למטה:
לסיכום,
ישנן דרכים יצירתיות רבות לשלב סקרים של סיפורי אינסטגרם לתוך האסטרטגיה שלנו. החל מהרעיונות שציינתי כאן למעלהוכלה באינסוף רעיונות אחרים שיעודדו את הקהל לקחת חלק ולהשתתף. מומלץ לא להשתמש יתר על המידה בסקרים, אך גם לא להזניחם לחלוטין ולדאוג להשתמש בהם בחוכמה ובאפקטיביות.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו