במהלך עבודתי עם ארגונים וחברות שונות, אני נתקלת לא מעט בחוסר רצון לשיתוף פעולה של העובדים עם הארגון ברשת. שיתוף פעולה מצד העובדים בתחום התוכן ברשת, יכול להוות חשיפה נוספת לחברה או לארגון, יכול להביא את העובד לתחושת נאמנות וקירבה גדולה יותר לארגון בו הוא עובד ויכול לגרום לאחדות ואחוות עובדים אשר רואים את השיתוף אצל חבריהם ברשתות השונות.
הרבה פעמים אני נתקלת בשאלה – איך אני יכול לגרום לעובד שלי לשתף את התוכן של החברה בפלטפורמות החברתיות בהן הוא נמצא?
כמובן שהשיטה הפשוטה ביותר – זה פשוט לבקש מהעובד לשתף את תכני החברה ברשת. לא תמיד מוצאים אוזן קשבת מצד העובדים ולכן ריכזתי לכם פה כמה שיטות שרוב המקרים גורמות לשיתוף תכני החברה בקרב העובדים:

4 שיטות לגרום לעובדים לשתף את תוכן החברה

1) אירוע / כנס / מפגש ארגוני

אנחנו חיים בעידן שאנשים אוהבים תמונות. כל מה שצריך זה לדאוג לייצר כמה כאלה כדי שישתפו או יעלו אצלם בטוויטר, בפייסבוק, בפינטרסט או בגוגל פלוס וכדומה.
לכן, אירוע המרכז בתוכו את צוות העובדים, או סדנה המביאה את כולם למקום אחד מרוכז, מאפשר מקום אחד בו כולם נמצאים, שם ניתן לצלם אותם ולדאוג אח”כ שהתמונות ישותפו (באישור העובדים כמובן). מה גם, שברגע שתמונה עולה לדף הפייסבוק של הארגון – והעובד משתף או מתייג את עצמו בתמונה – התמונה תופיע בפרופיל של העובד המשתף ותעשה חשיפה למותג/ארגון בקרב החברים שלו.
בנוסף, אירוע מאפשר להעלות תכנים נוספים אונליין תוך כדי אירוע, כמו ציוצים  בטוויטר, סרטוני וידאו, תיוג של מיקום, וכדומה.
אירוע/ הרצאה או מפגש ארגוני גם נותן ערך מוסף לעובד עצמו בפרט וגם לארגון כולו ככלל.

תמונה מתוך סדנת דיגיטל שהעברתי בחברת הום דזיין

תמונה מתוך סדנת דיגיטל שהעברתי בחברת הום דזיין (צילום: אריאל נוי)

2) הנחה מטעם הארגון

פעמים רבות כשארגון או חברה מציעים הנחה מסוימת על מוצר או שירות ומנסים לקדמם בצורות שונות – העובד מרגיש חלק מהאתגר החדש והוא ישתף את החדשות הללו בכלים הדיגיטליים שלו.
אם העובד הינו איש מכירות, שיתוף ממנו יגיע כמעט בטוח. באם העובד הינו בעל תפקיד אחר – מומלץ לעדכן את העובדים כולם על ההנחה במייל או בניוזלטר הארגוני או בכל דרך אחרת ולשים דגש על חשיבות הנושא בחברה. דבר זה יניע את העובד לשתף על כך אצלו ברשת.

3) הפעלת העובדים / Gamification

גיימיפיקציה היא דרך מצוינת ליצור אינטראקטיביות, בעיקר בין ארגון לעובדים שלו. ארגון שיוצר משחקים או תחרויות בין העובדים, יביא אותם לנקודת אתגר והם רוב הפעמים ישמחו לקחת חלק, לנסות לפתור את המשחק ואף ישתפו עם חבריהם ברשת, בניסיון למצוא פתרון ולפתור את האתגר.

גיימיפיקציה באירגונים - טל נברו

4) ניצחון והישגים של הארגון

עובד רוצה להיות גאה בארגון בו הוא עובד. הצלחה של ארגון אינה רק הצלחה של ההנהלה של הארגון, אלא תחושת סיפוק אדירה גם לעובדיה.
מנהלי ארגון שזכה בפרס כל שהוא, או בהגדרת כבוד כל שהיא חייבים לשתף בכך את העובדים ולהעלות מאמר או כתבה או פוסט על הזכייה ברשת – כך שהעובד יוכל לשתף בגאוות היחידה אצלו בכלים הדיגיטליים.

מעוניינים בליווי / הרצאה בתחום המדיה הדיגיטלית? לחצו כאן

יש לכם עוד שיטות לגרום לעובדים לשתף תוכן?
מוזמנים לשתף בתגובות או לרשום לי בפרטי. בהצלחה!
שלכם,
טל

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לשיווק העסק שלכם? How to Use LinkedIn to Market Your Business
5 ביולי 2021
כל המאמרים, כללי, מדיה דיגיטלית
איך להפיק צילומים שיווקיים לעסק שלך? How to produce a business marketing photoshoot
27 ביוני 2021
כל המאמרים, כללי, מדיה דיגיטלית
המסע שלי למען ההסברה הישראלית במבצע שומר החומות My Journey to and for Israel
31 במאי 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זה ביטקלאוט ומה צריך לדעת על הרשת החברתית החדשה? What Is BitClout
13 במאי 2021