ברוכים הבאים לממשק הפרסום המשודרג של פייסבוק!
פייסבוק שידרגו את ממשק הפרסום שלהם, עשו לו מתיחת פנים ושינו מיקומים של כפתורים ופונקציות.
מבנה ממשק הפרסום החדש של פייסבוק
ממשק הפרסום המשודרג של פייסבוק קיבל מראה שונה.
במקום רשימה שהופיעה בעבר משמאל לאורך, ניתן לראות תפריט עליון, המאפשר לנו לשלוט בהגדרות החשבון, בניהולו, בנושאים הכספיים, כגון: גביה, אמצעי תשלום, חיובים וכדומה וכמו כן – ניתן להגיע לפאוור אדיטור (כלי פרסום נוסף של פייסבוק) דרך תפריט זה.
דרך המילה "כלים" (Tools) ניתן להגיע לעוד כמה נושאים חשובים:
– קהלים (כאן ניתן לבנות אותם ולראות מה יש לנו)
– סטטיסטיקות וניתוח הקהלים
– פיקסל למעקב אחר המרות
– כלי למעקב פרסומות באפילקציות + כלים למפתחים
– רשימת הדפים שאנו מנהלים
– תמיכה למפרסמים
השם המופיע (במקרה הזה – Tal Navarro) – הינו שם החשבון אותו אנחנו מנהלים.
האיור לצידו יציג לנו את כל הדו"חות השמורים שלנו
שורת המספרים מתחת לשם החשבון מסמלת לנו את הסכומים אשר הוצאו במהלך השבוע האחרון בחשבון הזה (במקרה אצלי לא היתה פעילות בשבוע שצילמתי את החשבון פה למעלה. לכן מופיע 0$). ניתן לראות את החלוקה על בסיס יומי.
ברובריקה לצד החלק של הכסף (מימין אליו) ניתן לראות אינפורמציה וטיפים שונים שפייסבוק נותנת למנהלי הקמפיינים כדי למקסם את אפקטיביות השימוש וחולקת שם מידע על אלמנטים שונים בממשק הפרסום של פייסבוק.
מעל רובריקה זו, ישנן שתי אופציות:
1) פילטרים (פירוט בהמשך המאמר) – מאפשר למפרסם לבחור את נראות העמודות בטבלת הקמפיינים שלו- כלומר – תצוגה שלהם – אפשר לשלוט במה שהיה רוצה לראות ומה לא מעניין אותו כרגע וניתן להסתירו, וזאת כדי למקד את ניתוח הפעילות שלו לצרכים שלו
2) מועדים – הלו"ז מאפשר לנו לקבוע את מועדי התצוגה שנפתחת לאחר קביעת הפילטר של העמודות אותן נראה לראות.
פילטור קמפיינים בפייסבוק
חלוקת הנראות של הקמפיינים באמצעות הפילטרים עושה לנו חיים הרבה יותר קלים.
כיצד זה במחולק?
Saved Filters – ניתן לראות פילטרים שעשינו ושמרנו אותם (כן, ניתן לשמור פילטרים 🙂 )
Delivery – סטטוס הקמפיין:
Active – מאפשר לנו לראות קמפיינים פעילים
Scheduled – מאפשר לנו לראות קמפיינים מתוזמנים
Pending Review – מאפשר לנו לראות קמפיינים בהמתנה לאישור
Not Approved – מאפשר לנו לראות קמפיינים שלא אושרו
Inactive – מאפשר לנו לראות קמפיינים לא פעילים
Not Delivering – מאפשר לנו לראות קמפיינים שאינם שמישים יותר
Deleted – מאפשר לנו לראות קמפיינים מחוקים
Objective – המטרה של הקמפיין:
Page Post Engagement – מאפשר לראות את האינטרקציה בפרסום פוסט ספציפי מהדף
Page Likes – מאפשר לראות את האינטרקציה בדף כולו
Clicks to Website – מאפשר לראות הקלקות לאתר חיצוני
Website Conversions – מאפשר לראות את ההמרות של הפיקסל
App Installs – מאפשר לראות הורדת אפליקציות
App Engagement – מאפשר לראות אינטרקציה באפליקציה
Local Awareness – מאפשר לראות חשיפה מקומית
Event Responses – מאפשר לראות תגובות לפרסום אירוע
Offer Claims – מאפשר לראות שימוש בקופונים
Video Views – מאפשר לראות צפיות בוידאו
Metrics – מדדי הקמפיין:
Cost Per Result – תגמול פר תוצאות
Lifetime Spent – ניהול תקציב כללי לקמפיין
CPA – תשלום פר פעולה
CPM – תשלום פר אלף חשיפות
Frequency – תדירות החשיפות
Impressions – חשיפה כללית בקמפיין
Reach – כמה יוניקים נחשפו לקמפיין
Results – תוצאות
ניתן אפילו לעשות פילטור ממוקד עוד יותר על פי סכומים גדולים או קטנים שאנו קובעים ברובריקה שנפתחת לנו מתחת לשם החשבון:
Settings – שם קמפיין – כאן ניתן לסנן על פי שם קמפיין
New Campaign – כאן ניתן ליצור קמפיין חדש על פי הפילטרים הקיימים
רשימות קמפיינים של פרסום בפייסבוק
בחלק שנמצא באמצע הממשק, מעל עמודות הקמפיינים, ניתן לעשות מספר דברים:
All Campaigns – מאפשר לראות את כל הקמפיינים, הסטים, המודעות ואת ההיסטוריה של הקמפיינים של המפרסם. לצידו – כפתור Create Campaign מאפשר ליצור קמפיין חדש.
Performance – מאפשר לי לראות את העמודות על פי פילטור שאני קובעת.
לצידו, Breakdown מאפשר לי לבחור אילו מדדים אני רוצה לראות בנתונים שבחרנו לפני כן.
כפתור Export מאפשר לי כמובן לייצא את הנתונים באקסל.
מסך הקמפיינים הראשי
במסך הקמפיינים הראשי, אפשר לראות את מבנה ופירוט כל הנתונים שביקשנו בסעיפים הקודמים
ניתן גם לערוך כל סט בנפרד דרך הממשק עצמו:
מקווה שעזרתי להבין קצת יותר את הממשק החדש!
בהצלחה לכל המפרסמים!
שלכם,
טל