אינסטגרם היא בין הרשתות החברתיות בעלות הצמיחה המהירה ביותר בעולם ועבור השוק האמריקאי, אינסטגרם  היא הרשת בעלת הצמיחה המהירה ביותר על פי מספר כולל של משתמשים חדשים.

בסוף שנה שעברה חגגה אינסטגרם 300,000,000 משתמשים פעילים, וזאת לעומת טוויטר שבסוף שנת 2014 היו לה 284,000,000 משתמשים פעילים ולינקדאין עם 331,000,000 משתמשים

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם לא מאפשרת כרגע לפרסם.
מה שממש מקשה על הפצה של התכנים שעולים ברשת הזו והגעה לקהלים ולעוקבים נעשית רק ע”י הפצה חיצונית של חשבון האינסטגרם של המשתמש ותקווה שמי שעוקב אחרינו, לא עוקב גם אחרי עוד 6,000 איש ואנחנו נעלמים לו בפיד הראשי בשניה.

פרסום באינסטגרם – עד כמה אפקטיבי?

אז זהו, מה שאנחנו לא יודעים זה שלפני שנה וחצי בערך, אפשרה אינסטגרם לכמה מותגים גדולים לעשות פרסום אצלה ברשת, וזאת על מנת לבחון את הפעילות ואת אפקטיביות הפרסום ברשת.
המותגים הנבחרים יצרו מודעות איכותיות מאד והתוצאות היו מרשימות. הפעילות והחשיפה על פוסט ממומן היתה פי 3 גבוהה יותר מכל פרסום אחר אונליין. עם זאת חשוב לזכור כי עד עכשיו לא היתה אפשרות לפרסם ויתכן שכמויות האינטראקציה הללו לא תישארנה בהמשך.

אי אפשר למדוד כרגע החזר השקעה (ROI) כיוון ואין אפשרות לחיצה ישירה לחנות או לרכישה מתוך המערכת ולא ניתן ללמוד על אחוזי הרכישה בשל כך.

פרסום באינסטגרם

פרסום באינסטגרם

כלי הפרסום באינסטגרם

אינסטגרם הודיעו כי הם מתכוונים להעניק כלים שונים למפרסמים באינסטגרם.
הפורמטים השונים של הפרסום באינסטגרם יכללו אפשרות הרשמה ליוזרים מתעניינים, קניית מוצרים, הורדת אפליקציות ישירות מהמודעה ועוד.
אינסטגרם יחסית מעורפלת בפרטים שמסרה בנושא אך בחודשים הקרובים נדע יותר, כנראה.

מיקוד מודעות באינסטגרם

אינסטגרם יודעת שהמשתמשים שלה לא רוצים להתחיל להיות מופגזים בהודעות לא רלוונטיות. היא גם יודעת שהמפרסמים היו מעדיפים שהפרסומת שלהם תגיע רק לקהל רלוונטי שמתעניין במוצרים שלהם, כדי שיוכלו לקבל החזר מירבי על השקעתם.
אז נכון,
לאינסטגרם אולי אין את כל הנתונים על הגולש, אבל מאחר ופייסבוק היא הבעל בית, אחרי שרכשה את הפלטפורמה ב2012, נתונים ואפשרויות פילוח של קהל אינם בעיה בשבילה.
אינסטגרם הצהירה כי מפרסמים יוכלו לפרסם על פי פילוח דמוגרפי ותחומי עניין שפייסבוק תספק.

כיצד ניתן לרכוש מודעות אינסטגרם?

אינסטגרם שיתפה כי היא ייצרה פלטפורמת פרסום API המשוייכת לאינסטגרם, אשר תאפשר לרכוש פוסטים פרסומיים.
כדי להקל על עסקים קטנים וגדולים ברכישת מודעות בפלטפורמה , Instagram אומרת כי היא רוצה למנף את הטוב ביותר מתשתית הפרסום של פייסבוק, על מנת לאפשר ניהול ומדידת הצלחה של מודעות. המשמעות היא כי ניתן יהיה לרכוש מודעות אינסטגרם דרך כלי הפרסום של פייסבוק, כמו האדס מנג’ר או הפאוור אדיטור, כשהנושא יהיה רלוונטי ובחוץ.

כרגע עדיין לא ניתן לרכוש פרסומות אינסטגרם, אלא אם כן אתם ברי מזל ואתם שותפים של אינסטגרם בדרך זו או אחרת.

פשוט נהיה סבלניים ונחכה שזה יגיע גם אלינו.

אם זו בשורה טובה או לא משהו?
שהפלטפורמה הכי אותנטית תהפוך להיות מכירתית?
כנראה שזה טוב למותגים ופחות למשתמשים היומיומיים שנהנים מהתכנים ללא מטרות רווח.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שצריך לדעת על מעקב אחר נתונים באנליטיקס של אינסטגרם Instagram Insights Analytics Explained
7 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה הם רילס באינסטגרם ואיך אפשר לנצל אותם לשיווק העסק שלכם? – How to use Instagram Reels
22 במרץ 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה הן מדבקות לסטוריז באינסטגרם ואיך להשתמש בהן נכון? – How to use Instagram Story Stickers
13 במרץ 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
למה כדאי גם לכם להתחיל ליצור אירועי לייב באינסטגרם ואיך לעשות את זה? Why you should Start Doing Instagram Live Events and How
3 בפברואר 2021