משה חוגג, יזם Mobli מציג את מנוע החיפוש EyeIn

השבוע הוזמנתי לאירוע מהמם שהשיקה חברת Mobli למוצר החדש שלה: EyeIn בנמל תל אביב באירוע מכובד ומרשים, שהציג את המוצר החדש EyeIn, שזהו מן מנוע חיפוש אשר מציג תוכן ויזואלי בנושאים שונים שהעלו אנשים שונים ברחבי הרשת, לאו דווקא באפליקציית Mobli, אלא ברשתות חברתיות שונות. מי שיזם את מנוע החיפוש הזה הינו משה חוגג, שיזם בזמנו גם את Mobli וגם את אפליקציית המסרים המוזרה והצבעונית Yo (זוכרים אותה??).

eyein

 מה זה EyeIn?

EyeIn הינו מנוע חיפוש, אך הוא לא מתמקד במילה הכתובה, אלא בתוכן וויזואלי כמו תמונות וסרטוני וידאו והתוצאות עולות בזמן אמת, באותו רגע של החיפוש מכל רחבי העולם.

לMobli  לקח 3 שנים לפתח את מנוע החיפוש החדש ואפילו שניסו זאת עוד לפניה (ליצור מנוע חיפוש על בסיס תוכן ויזואלי ולא טקסט), זה לא צלח בעבר וכעת היא מנסה להכנס לנישה הזו.

כיצד EyeIn עובד?

בואו ניקח דוגמא: בכנס המובייל הגדול בברצלונה שיתרחש במרץ שנה הבאה (כתבה מלאה על הכנס שהיה השנה בלחיצה כאן), אפשר יהיה לקבל קטעי וידאו ותמונות ב"שידור חי" מהכנס, אותם מעלים אנשים שונים ברשתות חברתיות שונות ובאמצעות אלגוריתם מיוחד של EyeIn, מזהה מנוע החיפוש את חשיבות התוכן.
מה הכוונה?

משה חוגג מנכל ומייסד מובלי
EyeIn

מנוע החיפוש יודע, למשל, להשמיט תמונות שאינן ברורת, או תמונות סלפי שאינן קשורות לתערוכה, אך יתמקד בתכנים שקשורים לתערוכה.

בנוסף מנתח מנוע החיפוש את צלילי התוכן, כלומר – אם ישמע מנוע החיפוש תרועת "גול" בסרטוני וידאו שיעלו בתוצאות החיפוש, הוא ייתן לתוצאות תרועות נוספות חשיבות גבוהה יותר, כי בזה בעיקר מתעניינים המשתמשים.
בנוסף, אלגוריתם החיפוש שם דגש על האשטאג (#), כשהוא משמיט תגיות האשטג לא רלוונטיות וישים דגש על אילו שכן רלוונטיות לנושא החיפוש.

לא רק חיפוש

בנוסף להיותו מנוע חיפוש, EyeIn מציג גם טרנדים חמים שניתן למצוא במנוע החיפוש וכמו כן – יצרה Mobli גרסת פלאגין מיוחדת לאתרי תוכן. אתר יוכל להציף לצד תוכן הכתבות שלו, פיד מעודכן שלתוכן ויזואלי הקשור לתוכן הכתבה עצמה (לדוגמא – אתר שכותב על זמר מסוים, יקבל בפיד שלו תמונות עדכניות של הזמר עצמו).

משה חוגג מנכל ומייסד מובלי-יחצ
משה חוגג מנכל ומייסד מובלי- צילום מתוך "פורבס ישראל"

מאמרים נוספים