שופינג אונליין כבר הפך להיות חלק בלתי נפרד מהעולם.
יותר ויותר אנשים קונים כל יום באתרי סחר שונים (אני חייבת להיכנס לזה יותר!), אני רואה אצל בנות משפחתי האהובות, בת דודה, אחות, חברות, כולן קונות אונליין, החל ממוצרים לבית, לילדים, אופנה, דברים לבית, מוצרי חשמל ועוד ועוד.

פינטרסט השיקה לאחרונה אפשרות לקנות מוצרים ישירות מהרשת עצמה וכעת פייסבוק מבינים את פוטנציאל עולם ה ecommerce (חנות מקוונת) והם משיקים מוצר דומה אצלם – כפתור קנייה לגולשים, כדי שיוכלו לרכוש ישירות מפייסבוק מבלי לעזוב את האתר.

Facebook buy button כפתור קניה בפייסבוק Facebook buy button כפתור קניה בפייסבוק

פייסבוק ממשיכה בפיתוח האתר ושידרוגו לעולם המסחרי ונכון לכרגע, לא עסקים יוכלו להשתמש בכפתור שלא בתשלום, אך היא איננה שוללת את האפשרות שבעתיד אכן צריך יהיה לשלם כדי להשתמש בכפתור זה.

כללי המשחק משתנים

פייסבוק מנסים להפוך ליותר ויותר נוחים בשביל ארגונים ובעלי עסקים שמפרסמים ועושים עסקים דרך הפלטפורמה.
לכן גם נוסף הפיצ’ר של Response Rate ו Response Time  המאפשר לדרג את פעילות הדף.

מה שכן – אם עד עכשיו היה אפשר להזרים תנועה לחנות של המוכר, או במילים אחרות – לחיצה אחת מהאתר של חנות, כעת פייסבוק מעוניינת לבנות את כל משפך הרכישה בתוך פייסבוק עצמו ללא הצורך לעזוב את האפליקציה או האתר אל אתר אחר.
כך פייסבוק שומרת על הטראפיק באתר שלה ומקלה על תהליך הרכישה של הגולש, שבמקום שיעבור בין מסכים, יוכל להשאר באותו אתר עד תום הרכישה.
משמעות הדבר לבעלי החנות, היא שפחות אנשים יחשפו לאתר החנות ופייסבוק שוב מחזירה אליה את הכוח והגולשים. פייסבוק תאפשר לגולש לרכוש באמצעות כרטיס אשראי דרך הרשת ואפשר יהיה לבחור האם להשאיר את פרטי כרטיס האשראי באתר או לא.

פייסבוק רוצה לשפר המרה

פייסבוק טוענת כי התהליך ישפר המרות למוכר (מכירות), מאחר ופייסבוק תאפשר מעקב אחר כל תהליך הקניה של הגולש ותספק נתונים שיעדכנו מה הוא הכי מעדיף לרכוש והיכן יש “פירצות” או מקומות פחות נכונים במשפך המכירה. סוחרי Shopfly יוכלו לראות ניתוח של הביצועים שלהם ואת המכירות שלהם.

כבר זמן רב שפייסבוק ניסתה להכנס לעולם המסחר בפייסבוק, כאשר מכרה מתנות בין חברים באתר, אך זה לא הביא לה הצלחה גדולה.

אם הייתי שמה את כרטיס האשראי שלי בפייסבוק? לא בטוחה כרגע שהייתי שמה, אחרי כל הפריצות שקרו בתקופה האחרונה לחשבונות שונים.
ואתם?

הייתם קונים בפייסבוק?

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שצריך לדעת על מעקב אחר נתונים באנליטיקס של אינסטגרם Instagram Insights Analytics Explained
7 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זו הרשת החברתית קלאבהאוס ולמה כולם מדברים עליה? What Is the Clubhouse Social Network
19 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
למה כדאי גם לכם להתחיל ליצור אירועי לייב באינסטגרם ואיך לעשות את זה? Why you should Start Doing Instagram Live Events and How
3 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לבניית קשרים מקצועיים ב-2021 How to Use LinkedIn for maximum exposure and building professional relationships
31 בינואר 2021