טל נברו
טל נברו

השפעתה של תמונה בפייסבוק Photo Engagement On Facebook

הרבה אנשים מתחום המדיה הדיגיטלית ועולם הטכנולוגיה מאמינים וטוענים כי תמונה הנה בעלת השפעה גדולה מאד על פופולריותו של תוכן בפייסבוק.

מה אומרים מחקרים שנעשו בנושא?

בשנת 2011 חקר של eMarketer פירסם נתונים אשר הראו כי תמונות מושכות יותר תשומת לב מאשר סרטוני וידאו, קישורים או טקסטים ללא כל תוספת.
שנה אחרי זה חברת HubSpot בדקה את המחקר וגילתה כי תמונה מושכת יותר מ53% מכל סוג תוכן אחר בפייסבוק:

האינפוגרפיקה של Bit Rebels שנת 2013
האינפוגרפיקה של Bit Rebels שנת 2013

מאז מחקרים אלו פורסמו, מנהלי מדיה חברתית הגדילו את נפח השימוש בתמונות על צירי זמן הדף שלהם . לדברי Quintly (כלי לניתוח פעילות מדיה דיגיטלית), תמונות היוו 54% מכלל התכנים שהועלו בפייסבוק בין ה-1 לינואר 2013, וה1 בינואר 2014.

לא בהכרח כל תמונה בפייסבוק מצליחה להגיע לחשיפה גבוהה

בהמשך למחקרים ולתובנה על כוחה של תמונה בפייסבוק, יותר ויותר בעלי דפים עסקיים בפייסבוק הגדילו את השימוש שלהם בתמונות כחלק מהתוכן השוטף בפייסבוק.
אך זה לא מנע מהפלטפורמה לעצור את השינוי – האלגוריתם של פייסבוק שונה והחשיפה של תמונות ובכלל של תוכן אורגני צנחה מאד.
חשיפה אורגנית של תמונות פייסבוק ירד מ- 12.05% באוקטובר 2013 ל- 6.15%  בפברואר 2014. באותו הזמן חשיפה אורגנית לכל תוכן אחר ירדה מ-4.04% ל-  2.11%.

השפעת דמות אדם בתמונה

אני יכולה לומר שאני מרגישה את זה בעצמי, על בשרי, בהתנהלות שלי בפייסבוק.
חשיפה אורגנית הולכת וצונחת עם הזמן והרבה יותר קשה להשאר גבוה במנועי החיפוש או לקבל אינטראקציה גבוהה כמו שאפשר היה לפני מספר שנים.
מחקר שנעשה ע"י חברת Tagg מראה כי יש רמות שונות של מעורבות, תלוי בהרבה האם יש דמות של בן אדם בתמונה או לא. בנוסף, ניתן להרגיש שכשיש דמות בתמונה – הפידבק גבוה יותר מאשר אם זו תמונה של נוף או כל תוכן שאינו מכיל אנשים.
אבל בעוד דפי פייסבוק משקיעים את זמנם בהעלאת תכנים הכוללים תמונה – האם זה עדיין רלוונטי?

הוידאו משתלט על הפייסבוק

אחוזי חשיפה לתמונה בפייסבוק הפכו להיות נמוכים יותר מאחוזי חשיפה שוידאו בפייסבוק מקבל בשנים האחרונות.
בשנה האחרונה פייסבוק הפך להיות היריב הפוטנציאלי הגדול ביותר של YouTube.
לא רק שאנשים צופים הרבה בסרטוני וידאו בפייסבוק, אבל הם מעלים הרבה וידאו לפייסבוק. בינואר 2015 הודיעה פייסבוק כי אנשים ברחבי העולם שולחים 75% יותר קטעי וידאו לפייסבוק ממה שהם עשו לפני שנה. מספר קטעי הווידאו המוצגים בעדכוני החדשות של אנשים גדל ב 360% בהשוואה לשנה שעברה.

לסיכום – מנהלי פעילות דיגיטלית צריכים מעתה לשים לב מעתה להשקיע יותר בעולמות הוידאו – אך אין לזלזל בכוחה של תמונה, כיוון שעדיין – תמונה טובה אחת מעוררת המון שיח ואינטראקציה (מומלץ שזו תהיה תמונה טובה, איכותית, שתכלול דמות אנושית אחת לפחות. לא חובה אך מומלץ).

POST FACEBOOK ENGAGMENT
חשיפת פוסט בדף פייסבוק. לא כמו פעם.

מקווה שעשיתי קצת סדר בנושא הזה,

הצלחה לכולם!

מאמרים נוספים