זה ידוע שהמובייל משנה את העולם. הוא נכנס יותר ויותר לחיים של כולנו מבלי שאפילו נשים לב.
אחת הזוכות המאושרות מהעניין הזה זו היא פלטפורמת פייסבוק, אשר על פי מחקרים נהנית מיותר ויותר משתמשי האפליקציה שלה במובייל (Mobile) וריווחיה של פייסבוק ברבעון הראשון של השנה עלה ב42% לעומת שנה שעברה, כאשר 73% מהם זה ממודעות פרסום במובייל.
פייסבוק רשמה מכירות ברבעון הראשון של 3.54 מליארד דולרים, עלייה מ-2.5 מליארד דולרים רווח שעשתה לפני כשנה. מכירת מודעות דרך המכשירים הניידים היוו נתח גדול מההכנסות הכוללות של ענקית הרשתות החברתיות, כיוון שיותר אנשים משתמשים בשירות דרך המכשירים הניידים שלהם.
בין כל עולמות הפרסום הדיגיטלי, eMarketer העידה על כך שחלקו של הפרסום של פייסבוק עלה ל-7.8% מ -5.8%, ואילו השימוש במודעות בגוגל נפל ל-31.1% מ-31.6% אחוזי שימוש בכלי הפרסום שלהם..
רג'יב צ'אנד (Rajeev Chand) , ראש מחלקת המחקר בRutberg & Co – בנק השקעות המתמקד בתעשיית המכשירים הניידים, אומר כי פייסבוק הוא גוליית בעולם הניידים ומוסיף כי בזמננו הרבה יותר שווה לקבל את תשומת הלב של הגולשים, אשר חוזרים ועוקבים אחרי פרסומת שראו בפייסבוק מאשר כמה שניות של פרסומת נקודתית בטלויזיה.
שימו לב לנתוני הפעילות של גולשים בפייסבוק על בסיס יומי בחלוקה גאוגרפית:
וכאן ניתן לראות את צמיחת גולשי פייסבוק על בסיס יומי במובייל ברבעון הראשון של 2015:
פייסבוק מאד התפתחה בשנים האחרונות, לא רק בפלטפורמה שלה עצמה אלא בכלים נוספים המשוייכים אליה, כגון – Whatsapp שהגיעו ל800 מליון יוזרים פעילים (לא רק רשומים, אלא פעילים!), וגם המסנג'ר (Messenger) שלה, בו היא פתחה לאחרונה אפשרות לשיחות וידאו. בגרסה החדשה של אפליקציית המובייל לiPhone ולאנדרואיד, בחלון הצ'ט יופיע אייקון וידאו שיאפשר לבצע שיחה מצולמת (עדיין לא נפתח לשימוש בארץ). בפייסבוק מסנג'ר יש כיום 600 מליון משתמשים ובאינסטגרם (Instagram) יש כיום כ-300 מליון משתמשים.
מסקנה וניתוח שלי לנושא הגדילה במובייל:
המשווק צריך להבין כי יותר ויותר גולשים עוברים למובייל – המשמעות היא שהדגש בתוכן האורגני וגם בפרסומות הממומנות של פייסבוק, צריך להיות דגש על הנראות במסך המובייל, הן בוידאו והן בתמונות.
מפרסם צריך להתאים את התוכן לנראות של מסך מובייל ולהשקיע בפרסום הממומן – בכלי הפרסום המתמקד במובייל יותר מאשר בכלי הפרסום של שולחן העבודה.
ככל שיפנימו המפרסמים את העובדה שפלאפונים ניידים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כולנו – ידעו כיצד לנווט את החשיפה והפרסום של מוצריהם ותכניהם באופן מדויק יותר.
ומה שבטוח – עולם הסושיאל הולך וגדל, כמו גם כמות המשתמשים במכשירים הסלולריים.
ניתן לראות כאן את נתח הרווחים של פייסבוק מהמובייל ברבעון הראשון של 2015. שימו לב כמה רווחים מפרסום ממומן וכמה משאר ירקות. חשוב להכיר את כלי הפרסום הממומן ולתת להם דגש בעולמות המובייל: