קניות בפייסבוק
קניות בפייסבוק

כפתור הנעה לפעולה חדש בפייסבוק Call To Action Button On Facebook

דפי פייסבוק משמשים את הגולשים  באחוז גבוה למטרות עסקיות.
הוסיפו השבוע כפתור הנעה לפעולה (Call To Action Button) בדפי לייק בפייסבוק (= עמוד עסקי) ,שמאפשרים למנהל הדף להוסיף אופציה, באמצעותה יוכלו הגולשים לעשות פעולה כלשהיא בדף.
כגון (ישנן 7 אופציות):

* Book Now (הזמן עכשיו)
* Contact Us (צור קשר)
* Use App (שימוש באפליקציה)
* Play Game (שחק משחק)
* Shop Now (רכש כעת)
* Sign Up (הרשמה)
* Watch Video (צפייה בסרטון)

למה זה טוב לנו כמנהלי עמוד עסקי?

כל אחת מהאופציות מאפשרת למנהל הדף ליצור כפתור יוביל את הגולש לפעולה הרצויה בלחיצה על הכפתור.
כפתור הקריאה לפעולה (CTA) נועד להביא את העסק צעד אחד קדימה בפייסבוק ומחוצה לו.
לחיצה על הכפתור תיקח את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה אשר תגדיל מכירות/רשימות דיוור/ שימוש באפליקציה/הרשמות וכדומה.
הבעיה העיקרית עם דפי פייסבוק היום, היא העובדה שיש מעט מאד מקום לעיצוב או הוספת אפשרות הנעה לפעולה והמקום היחיד שניתן להטמיע אפשרות להנעה לפעולה היא הלשוניות של הדף (הטאבים).
הבעיה עם הלשוניות הללו היא שרק אחוזים קטנים ממבקרי הדף לוחצים או מתייחסים אליהם.
כפתור ההנעה לפעולה נראה במקום בולט יותר לעין ומגדיל את הסיכויים שתהיה פעולה כלשהיא מצד הגולש המבקר בדף.
פונקציות כגון הרשמה, צפייה בסרטון, לשחק במשחק, שימוש ב-App וכדומה, מוסתרים תחת לשונית "יותר", אלא אם כן ממוקמים בלשונית נראית לעין. וגם אז – מעט מאד אנשים לוחצים על הלשונית ונכנסים אליה.

call to action - facebook page

מה מאפשרת לנו כל אחת מהאופציות?

* Book Now (הזמן עכשיו) – אפשרות הזמנה ישירה של הגולש, ניתן להשתמש במרפאות, בתי מלון, מסעדות וכדומה להזמנות.
* Contact Us (צור קשר) – אפשרות שיתוף פרטי הקשר של עסק / המותג. ניתן לשים לינק ישיר לדף יצירת הקשר באתר.
* Use App (שימוש באפליקציה) – אפשרות של העברת הגולש אל יישום (אפליקציה) בנייד, אשר יאפשר לו להוריד את האפליקציה ישירות אל הנייד.
* Play Game (שחק משחק) – אופציה זו יכולה להיות פריצת דרך בעסקי משחקים, אשר מאפשרים לגולש הזדמנות להתנסות בהדגמות של המשחקים או לשחק את המשחק עצמו.
* Shop Now (רכש כעת) – כפתור המאפשר להעביר את הגולש לחנות מקוונת באתר העסק.
* Sign Up (הרשמה) – אפשרות לאיסוף מיילים לצרכי הרשמה לדיוור, מנויים, רשימות וכדומה
* Watch Video (צפייה בסרטון) – האפשרות לשתף בסרטון וידאו. אני ממליצה להעלות את הווידאו בפייסבוק ישירות ולא YouTube, כדי להשאיר את הקורא בפייסבוק שלכם ולא לחתוך את החשיפה ע"י אלגוריתם של פייסבוק, שרואה כי הגולש עזב את האתר לטובת יוטיוב.

איך זה נעשה?

כל מה שצריך לעשות זה לעקוב אחר ההוראות –
1) אחרי שבחרנו את האופציה הרצויה לנו מהרשימה, נלחץ על Next
2) נשים לינק ישיר לדף הנחיתה אליו יגיע הגולש
3) נבחר בסוג המכשיר הסלולרי אליו יגיע הגולש

וזהו!
בהצלחה לכולם 🙂

מאמרים נוספים