זה לא סוד שתוכן יעיל ונותן ערך חייב להיות ההיבט המרכזי של שיווק העסק שלכם.
לא הרבה אנשים יגיעו לעסק שלכם רק כי שמעו עליכם או ראו מודעה מסחרית, או באנר. כיום, אם אתם רוצים להגיע לכמה שיותר צרכנים – אתם צריכים להגיע למקום שהם באמת נמצאים בו רוב הזמן.
וזה אונליין.
יכול להיות שיש לכם בית עסק הכי שווה, הכי פחות יקר בשוק ועם המוצרים הכי איכותיים. אבל אם הלקוחות שלכם לא שמעו עליכם – אף אחד לא ידע על כל היתרונות הללו.
יצירת נוכחות של העסק שלכם אונליין – מטרתה היא ליצור קשר עם אנשים בצורה ישירה, לפתח מעגלים חברתיים וסופו של דבר להביא לקוחות משלמים. אתם לא יכולים לעשות זאת אם אף אחד לא רואה את התוכן שטרחתם לרשום בבלוג או את העדכונים שהעלתם בפלטפורמות המדיה החברתית השונות.
רוב בעלי העסקים מרוכזים, כמובן בלייצר את המוצר הטוב ביותר ואפילו טורחים להעלות תוכן עליו ברשת.
אך רבים מהם מזניחים את נושא השיווק. וחבל.
אחרי הכל – מה שווה תוכן מצויין על מוצר מדהים אם אף אחד לא רואה אותו?

אז איפה כדאי להתחיל?

האתגר הגדול של שיווק תוכן הוא שכאשר יוצאים לדרך, ממש ממש בהתחלה, אנחנו בעצם מתחילים עם כלום. אף אחד לא מבקר באתר האינטרנט שלנו ואת אף אחד לא מעניין התוכן שאתם מייצרים.
זה עלול להיות די מרתיע.
לייצר תוכן יכול להיות קל למדי, אבל להביא אותו לתודעה וחשיפה – כאן מתחיל הקושי.

הנקודות הבאות שאציין הן ללא צורך בתקציבים גדולים, אך חשוב לזכור כי לבסוף – פרסום ממומן בכלים דיגיטליים יכול כמובן לשדרג את הפעילות כולה ולהביא לחשיפה הרבה יותר גבוהה.

אסטרטגית שיווק באינטרנט

1) מפה אסטרטגית

הכינו לעצמכם מפה אסטרטגית ראשונית לצאת לדרך איתה.
בניית אסטרטגית שיווק חכמה תלויה בגורמים שונים.
* מה המטרה שלכם בשימוש בכלים החברתיים?
* אילו קשרים בעולם העסקי יכולים לעזור לכם?
* כמה כסף יש לכם להשקיע?
* איזה סוג משאבים אתם זקוקים לו לצורכי שיווק?
* מי זה הקהל אליו אתם פונים?
כשיש בידיכם את המידע הזה, אתם יכולים להתחיל לבנות לעצמכם מפה אסטרטגית לעבודה.

מפת אסטרטגיה דיגיטלית

2) בניית ותחזוק נכסים דיגיטליים

אחד הדברים החשובים בבניית אסטרטגיה דיגיטלית היא הקמת נכסים דיגיטליים בצורה מקצועית והפעלתם השוטפת באופן רציף ואפקטיבי.
חשוב שיהיה לכם בלוג/אתר משלכם (נשים על כך דגש בחלק הבא), כדאי שיהיו לך חשבונות בפלטפורמות החברתיות עם שם המותג וכדומה. הנקודה החשובה היא, שחשוב שיהיו לכם נכסים בהם יתאפשר חופש הביטוי שלכם ובניית קהילות שתומכות במותג שלכם. שם תוכלו לשתף בידע שלכם ולהוכיח את מקצועיותכם בתחומכם.
מה שכן – אני ממליצה לא לפתוח בכלל נוכחות במדיה הדיגיטלית אם לא מתאפשר לכם לנהל אותה ולדאוג לה באופן שוטף. עדיף חוסר נוכחות מאשר נוכחות לא מקצועית.
היא עלולה ליצור יותר נזק מתועלת.

SOCIAL MEDIA PLATFORMS

3) בלוג

אני תמיד ממליצה לא לשים את כל הביצים בסל אחד. יש רבים שחושבים שאם פתחו דף עסקי בפייסבוק – זה מספיק להם.
הכי נכון זה לבנות תשתית שהיא שלכם בלבד. וכאשר אתם מפתחים מערכת יחסים בפלטפורמה הזו, אתם הבעלים של מערכת היחסים. מערכת היחסים עם הקהל שבניתם אינה תלויה בפלטפורמה של מישהו אחר או אלגוריתם.
כמובן שזה לא סותר שימוש בכלים החברתיים, אך חשוב לזכור כי התוכן שאתם מעלים לשם – אינו בשליטתכם.
יתרון נוסף בבלוג – SEO. או במילים אחרות – קידום בגוגל.
ככל שתכתבו יותר תכנים ממוקדים ומקצועיים בבלוג – כך יותר דפים ומילות מפתח יתאנדקסו בגוגל ותעלו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

4) רשימות דיוור

כלי רשימות הדיוור הינו כלי הכרחי לשמירה על קשר עם הלקוחות והעוקבים הקיימים בפעילות שלכם.
רשימות הדיוור מאפשרות לכם להעביר מסרים גם ללקוחות שאינם נמצאים בפלטפורמות החברתיות, אלא רק מחזיקים במייל.
מעוניינים להירשם ולא יודעים כיצד להתחיל? אשמח לסייע – הרשמה עם 45 יום בחינם בלחיצה כאן!

5) שילוב הפצה במדיה מסורתית

נכון, העולם עבר לדיגיטל, אך חשוב לא להזניח שילוב בין העולם האמיתי לעולם הדיגיטלי.
בסופו של דבר, פעילות שמשלבת בין שני העולמות, יכולה להמריץ את התוצאות ולשפר את יחס ההמרה של קמפיין או פעילות.
פעילות כמו קמפיין גרילה (הכוונה היא להעברת מידע ללקוחות פוטנציאלים בדרכים יצירתיות בהשקעה כספית מינימלית, או ללא השקעה כספית כלל), יכולה להביא לתוצאות מעניינות מאד.
זה יכול גם להיות פעילות במדיה המסורתית (קמפיין רדיו, פרסומת טלויזיה או ספוט בעיתון).

ניוזלטר

לסיכום:

ככל שתצאו לדרך מוכנים יותר, ברורים יותר לעצמיכם וערוכים ליצירת והעלאת תכנים איכותיים לרשת, תקבלו תוצאות טובות יותר וחשיפה גבוהה יותר.
יש לזכור שבניית תוכן ללא תקציבים ראשוניים, תיקח לכם הרבה יותר זמן, כיוון שקודם יש לבנות תשתית ונראות ברשת, לפני שאפשר להגיד שאנחנו מגיעים לחשיפה אפקטיבית.
תכננו מראש כל צעד שלכם, כיתבו בבלוג שלכם ובכלים הדיגיטליים וזיכרו – כמה שיותר פעילות והעלאת תכנים ברשת – תקנה לכם חשיפה ושיווק למוצרים ולעסק שלכם בצורה טובה יותר.

הצלחה!

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זו הרשת החברתית קלאבהאוס ולמה כולם מדברים עליה? What Is the Clubhouse Social Network
19 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
למה כדאי גם לכם להתחיל ליצור אירועי לייב באינסטגרם ואיך לעשות את זה? Why you should Start Doing Instagram Live Events and How
3 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לבניית קשרים מקצועיים ב-2021 How to Use LinkedIn for maximum exposure and building professional relationships
31 בינואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
נקודת האל-חזור של פייסבוק: על ההחלטה התקדימית להשעות את דונאלד טראמפ מהמדיה החברתית
16 בינואר 2021