יצירה ושדרוג של דפי נחיתה הוא לא דבר של מה בכך.
מה הכוונה בדף נחיתה?
כאשר אנחנו רוצים ליצור הרשמה של אנשים למוצר או שירות כל שהוא, אנחנו יכולים להוציא לו ניוזלטר (אימייל עם עדכון) אשר מוביל לדף נחיתה, בו ימצאו פרטים רבים,כמו תיאור, המלצות וטופס הרשמה. ישנן הרבה תאוריות איך ניתן להגדיל אחוזי הרשמה. חברת שלח מסר עשו ניסוי, לברר מה ממיר את המבקרים בדף הנחיתה להפוך להיות לקוחות או ללחוץ על לינקים שאנו שולחים להם. הניסוי בוצע על דף נחיתה ספציפי. רוב הדברים עובדים ברוב התחומים אך כל אחד צריך לעשות את הניסוי על התחום ועל המוצרים שהוא מקדם מכיוון שיש שוני בין מוצר למוצר. מעוניינים ביצירת ניוזלטר? הרשמה דרך כאן – מקנה לכם תקופת ניסיון חינם של 45 יום! הרשמו כאן
איך עושים זאת?
יוצרים דף נחיתה לפי הכללים שרשומים במחקר זה. משכפלים את הדף ומשנים משהו קטן כמו תמונה או כפתור או צבע טופס או הנעה לפעולה. מריצים ביחד פרסום של שני דפים יחד ורואים כיצד זה משפיע על אחוזי ההרשמה. בשלב הבא יש לבחור בדף שמכניס יותר מתעניינים לשכפל אותו ושוב פעם ליצור שינוי אחד קטן לפי הרשימה. וכך הלאה עד שעוברים על כל חלקי הדף ומעלים את אחוזי ההרשמה בכמה אז בואו נתחיל ונראה איך ניתן בקלות לשדרג את הדף שלכם באופן מיידי!
ששת השלבים הם:
1. בדיקת כותרות בשטח
• כותרת קצרה ומושכת לעומת כותרת שיווקית • עם או בלי קו תחתון • סגנון וגודל הפונט • היכן ממוקמת הכותרת (ימין/שמאל, למעלה/למטה) כותרת שאורכה בין 50 – 60 תווים, כ- 8-10 מילים מעלה את אחוזי ההמרה בכ- 25 % ביחס לכותרת קצרה או ארוכה מזאת. ב 8-10 מילים ניתן לכתוב כותרת מסקרנת, כותרת עם מספרים ואחוזים או כותרת כציטוט. זאת כמות מספקת על מנת להעביר תוכן בצורה ברורה אך עם זאת לא להעמיס על הגולשים. בנוסף לזה יש לכל גולש 3 שניות על מנת לקלוט מה הוא יכול למצוא בדף ולהחליט האם הוא ממשיך הלאה. לרוב 2 אנשים מתוך 10 ממשיכים לקרוא והשאר בורחים מהעמוד. המטרה שלנו היא להגדיל את כמות האנשים שממשיכים לקרוא ומשאירים פרטים בתיבת ההרשמה.
2. מבנה הדף
• צבעוניות הדף (כהה או בהיר) • מיקום הטופס (למעלה/למטה, ימין/שמאל) • מיקום הטקסט (פונטים, צבעוניות, מודגש או נקי) • עם סרטון/בלי סרטון 1. ברגע שהדף נקי וחלק ניתן לשפר את אחוזי ההמרה בין 7-15% (כמובן שיש יוצאי דופן לטוב ולרע) 2. במחקר בדקנו כמה מיקומים של הטופס בדף עצמו. ברגע ששמים את הטופס בצד שמאל או ימין לטקסט או סרטון זה משנה לנו אחוזים באופן דרסט. טופס הנמצא בצד שמאל רושם 30% יותר גולשים מאשר טופס בצד ימין. לעומת זאת טופס מתחת לסרטון או טקסט במידה והוא יושב במרכז לפני הגלילה נמצא ב5% בלבד פחות טוב מהסרטון שבצד שמאל של הדף. ולכן אם יש לכם טופס הרשמה מתחת לסרטון או טקסט כך שרואים אותו בלי לגלול אל תגעו בו מבחינת המיקום/ אם הטופס נמצא לאחר הגלילה כשמגלים אותו רק אחרי כשיורדים למטה שימו אותו לצד הדף במקום בולט מעוניינים ביצירת ניוזלטר? הרשמה דרך כאן – מקנה לכם תקופת ניסיון חינם של 45 יום! הרשמו כאן
3. עיצוב הטקסט
• אורך הטקסטים בדף (קצר או צריך) • בולטים או טקסט רגיל כדאי להשתמש בדפי נחיתה במה שאנחנו רגילים לדבר עם הלקוחות. לדוגמה: משפטים מתוך שיחות מכירה שאנחנו אומרים ללקוחות וזה בד"כ עובד לנו. ואז לסדר את התוכן בצורה יפה, נקיה ומסודרת וקלה לקליטה. ברגע שהטקסט מסודר יפה ונקי עם בולטים, ברגע שכל הטקסט בצבע אחד ורק 2-3 שורות מודגשות בצבע אחר אחוזי ההרשמה עולים בכ- 16%. אבל, ברגע שיש לכם הרבה טקסט אחוזי הרשמה נמוכים גם כשהטקסט מסודר יפה ונקי. נסו להוריד טקסט ולהשאיר כותרת גדולה ו 3-5 שורות של הסבר ותגלו שאחוזי ההרשמה גדלים ב25-47%. ההסבר פשוט, הרבה טקסט מעייף ומתיש את הקורא (למרות שהוא מנסה לעשות לנו סדר בראש), בנוסף הבטחות רבות בדף הנחיתה יכולות למשוך סוג של אנשים שלא היינו רוצים שיהיו לקוחות שלנו.
4. תמונה
• תמונה מצוירת/צילום • מיקום התמונה וכיוון • תמונה משדרת בעיה/משדרת חלום תמונה זהו נושא חשוב וקריטי. מכיוון ש 74% מאנשים הם ויזואלים ולכן בשלוש שניות ראשונות אנו קולטים את תוכן הדף בזכות התמונות. אם אין תמונות אנו מאבדים עד 49% אנשים מהדף מכיוון שהם צריכים להתאמץ ולהבין מה אנחנו רוצים להגיד. אנשים מתעצלים לקרוא טקטס ארוך, יש לנו בדיוק 3 שניות לעניין אותם. ואם לא נצליח הם יברחו. אפשר לגרום שזה לא יקרה באמצעות התמונות: • מומלץ לשים צילום מאשר ציור או איור זה יכול להעלות את אחוזי ההרשמה ב- % 17.2- 8.8 • במקום אייקון של יצירת קשר שימו תמונה שלכם. זה מעלה את אחוזי ההרשמה ב- 48% מכיוון שאנשים אוהבים להיות בקשר עם אנשים אחרים. • תמונות של אנשים במיוחד שדומה לקהל יעד שלכם יוצרות השפעה טובה על גולשים. • תמונות עם חיוך מכניסות את הקורא לאופוריה של תוצאות טובות שהמוצר או השירות שלכם הולך לספק להם. • תמונות של אנשים בדגש על תמונות פנים משפיע בצורה חזקה על הגולשים. • תמונות של אדם המצביע או מסתכל לכיוון הטופס מעלה את אחוזי ההרשמה ב- 33% אחוזים כמובן שכדאי שתנסו ותראו מה עובד אצלכם הכי טוב.
5. עיצוב טופס
• צבע הטופס • כמות שדות • עם תוספות לטופס או בלי מכיוון שאנחנו רוצים לקבל כמה שיותר מידע על לקוח פוטנציאלי יש נטיה לעשות בטופס ההרשמה כמה שיותר שדות. אנחנו צריכים לדעת את שמו, מייל, טלפון, מקום מגורים, במה הוא עוסק. אך מה שקורה בפועל זה שהגולש מתעייף ומתייאש ולא ממלא את כל הפרטים. בעת ביצוע הבדיקות שלנו החלטנו להוריד שדה אחד מתוך שלושה. וראינו שאחוזי ההרשמה השתפרו ב-26%. והסטטיסטיקות יכולות לנוע בין 7-30%. בחלק מהתחומים זה פחות עובד אבל בד"כ ככל שיש פחות שדות אחוזי ההרשמה גבוהים יותר. בנוסף הוספנו חותמת של אחריות ליד הטופס. החותמת הזאת הגדילה את אחוזי ההרשמה ב-42%. דבר זה מוכיח שוב שתוספות של "אחריות", "הוכח", וחצים, המכוונים שונים ליד הטופס מגדילים את אחוזי ההמרה במידה נכרת.
6. הכפתור שעל הטופס
• טקסט על הכפתור • גודל, צבע, צורה של הכפתור • מיקום הכפתור • הנעה לפעולה כפולה או פעם אחת כאן אפשר לכתוב ספר שלם עם אלפי דוגמאות מה עובד ומה לא. אך נתרכז בכמה דברים חשובים: • הטקסט על הכפתור צריך להיות מניע לפעולה. זה יכול להיות כל דבר חוץ מ"קרא עוד", "שלח", ניתן לכתוב: "קנה עכשיו" או "היכנס" יתן תוצאות יותר טובות ויעלה את אחוזי הנרשמים. • הנעה לפעולה יכולה להיות יותר מ- 3 מילים. כי קשה מאד לבצע הנעה לפעולה רק ע"י 3 מילים. • הכפתור צריך להתייחס לגולש עצמו. למה שעובר לו בראש. לדוגמה: במקום "התחל את תקופת הניסיון שלך בחינם!" לרשום: "התחל את תקופת הניסיון שלי בחינם!" זה מעלה את אחוזי ההרשמה ב9-13%! • הצבע של הכפתור צריך להיות בולט וניגודי לעומת הרקע. לדוגמה: צבע כתום הרבה יותר בולט ולכן יעבוד יותר טוב מצבע ירוק. • מומלץ שהכפתור יראה אמיתי ומוחשי, שיגרום לגולש לרצות ללחוץ עליו. כמובן שכל הרשום כאן איננו חובה או חוק חד משמעי. כל אחד חייב לבדוק מה עובד בתחום שלו או במוצר הספציפי. זה יכול להשתנות משירות לשירות וממוצר למוצר. ברגע שבונים דף נחיתה בצעו תמיד בדיקת AB טסטינג וגלו מה עובד יותר.
איך עושים את הבדיקה:
1. בונים דף נחיתה לפי הכללים. 2. משכפלים את הדף ויוצרים טופס חדש (כך שנדע באיזה טופס ובאיזה דף נרשמו. 3. בדף המשוכפל משנים את הכותרת לדוגמה ורואים מה עוד עובד יותר טוב. 4. משכפלים את הדף ומשנים תמונה או תוכן אחר. ושוב בודקים מה מכניס יותר נרשמים. 5. בכל פעם משנים משהו אחד עד שמגיעים לתוצאות מדהימות שמביאות מעל 30% אחוזי הרשמה מאשר הדף הראשון שיצרנו. מעוניינים ביצירת ניוזלטר? הרשמה דרך כאן – מקנה לכם תקופת ניסיון חינם של 45 יום! הרשמו כאן תהנו מהדרך והמון הצלחה! המאמר נכתב ע"י קאטי שטרן, מנהלת השיווק של מערכת שלח מסר