אחד הנושאים שהכי מטרידים את האנשים הגולשים ברשת הפייסבוק הוא נושא הפרטיות שלהם וכמו כן – שימוש האתר במידע אשר הם מזינים ברשת.
בתאריך ה-30 בינואר 2015, יכנסו לתוקף תנאי פרטיות חדשים של פייסבוק, אשר מוצגים בסדרת מדריכים חדשה שנקראת Privacy Basics אשר מטרתה להקל על הגולשים בהבנה של הפעילות ברשת.
קצינת הפרטיות של פייסבוק ארין אגן ציינה בבלוג של פייסבוק כי בשנה האחרונה פייסבוק עמלה על הקשבה לאנשים אשר ביקשו להבין טוב יותר מהי מדיניות המידע באתר וכיצד משתמשת הרשת במידע הזה.
Privacy Basics
בעקבות כך, פייסבוק הקימה מיני-אתר שנקרא Privacy Basics,
(www.facebook.com/about/basics)
אשר מאפשר לאנשים לקבל מידע על נושאים רבים הקשורים לפרטיותם ברשת. המיני-אתר החדש מכיל המון מדריכים, מידע ומענה לשאלות אשר נוגעות בנושא הפרטיות והשליטה של הגולש בפייסבוק.
באתר אפשר יהיה לגלות (ב-36 שפות, למי שלא מספיקה לו עברית) יותר מידע בנושא חסימות, חשיפה של סטטוסים ותכנים שעולים, שימוש בתיוגים והסרתם, הסרת חברים ועוד.
להפיק יותר מאתר פייסבוק
אנשים משתמשים באפליקציות ובשירותים של פייסבוק בכל עת, על מנת להתחבר למקומות, לאנשים ולדברים שמעניינים אותם. העדכונים החדשים על מדיניותה של פייסבוק משקפים את המוצרים החדשים שהם עובדים עליהם על מנת לשפר את החוויה של הגולש בפייסבוק.
להלן מספר דוגמאות לאופן בו עובדים השירותים הללו:
לגלות מה קורה בסביבה של המשתמש:
מליונים של אנשים מציינים את מקומם ע"י צ'ק – אין במיקומים שאהובים עליהם. פייסבוק עובדים על דרכים להציג למשתמשים מידע שרלוונטי למקום בו עשו צ'ק אין וכמו כן – מה חברים שלהם עשו באותו מקום.
לדוגמא, כשמשתמש עושה צ'ק אין במיקום מסוים, יתכן ויראה פירסומים למסעדות או חנויות בסביבתו ויוכל גם לראות מה חברים שלו עשו בסביבה.
ביצוע רכישות בקלות:
פייסבוק השיקו כפתור רכישה בחלק מהאזורים של האתר, על מנת להקל על המשתמשים בחווית הרכישה ולהשאירם בתוך אתר פייסבוק גם לאחר ביצוע הרכישה. במקביל עובדת פייסבוק על פיתוח אפשרויות העברת כספים בצורה נוחה ובטוחה בתוך האתר.
הבנת מדיניות הפרטיות בפייסבוק בקלות:
פייסבוק הקימו את האתר Privacy Basics על מנת לאפשר למשתמש לקבל את כל הנתונים, הטיפים והדרכות על פרטיות בפייסבוק במקום אחד מרוכז, קל ומהיר לפעולה.
כיצד גולש משתמש במידע שהוא מקבל:
מידע על שימוש של פייסבוק במידע שהוא מקבל מהמשתמש. למשל, פייסבוק יכולים לדעת על מצב הסוללה של הסלולרי של משתמש ודואגת לפעילות אפקטיבית יותר של האפליקציה שלהם בסמארטפון של המשתמש. בנוסף – פייסבוק מאפשרת הוספת מיקום לפוסטים שעולם מהסלולרי, או ביצוע צ'ק אין.
הבנה של חיבור בין חברות ואפליקציות של פייסבוק ביחד:
פייסבוק התרחבה בשנים האחרונות ויש לה כעת מספר חברות ואפליקציות שהיא מפעילה.
ניתן להבין את ההקשר בין כולם, למשל – אם ננעלנו מחוץ לאינסטגרם, ניתן להכנס באמצעות שחזור הסיסמא בפייסבוק.
השימוש במידע שלכם לצרכי פרסום ממומן בפייסבוק :
אנשים תמיד מתעניינים לדעת כיצד המידע האישי אותו הם מספקים משמש לפרסומים. פייסבוק מאפשרים למשווקים ולמפרסמים להגיע לקהל ממוקד ללא חשיפה של פרטיהם האישיים.
המידע נלקח מתוך: www.facebook.com/about/basics