פינטרסט היא כבר לא רק שיגעון חולף, אלא כלי יעיל לעסקים מכל הגדלים והמגזרים.
הפלטפורמה שצצה לחיינו במרץ 2010, שברה שיאי צמיחה במהירות שלה, אפילו יותר מתקופת השיא בפייסבוק, כשהיא נותנת השראה אינסופית למיליוני אנשים בעולם, בכל מגוון התחומים שיש.

הפלטפורמה החברתית מורכבת מלוחות נעוצי תמונות והיא הולכת וגדלה כל הזמן בכל רחבי העולם. לאחרונה התפתחה פינטרסט הרבה יותר מאי פעם והפכה עצמה לכלי עסקי משובח לכל דבר.
אחד הכלים החזקים בפלטפורמה זו היא חשיפת האתר אליו משוייכת תמונה מסויימת.
איך? זאת בהמשך…

למי שלא מכיר את פינטרסט, אז בכמה מילים…

pinterest-tal navarro

מראה עמוד הפינטרסט האישי שלי

מה זה פינטרסט (Pinterest) ?

פינטרסט זוהי רשת חברתית של תמונות (לא, זה לא כמו אינסטגרם! שונה בהחלט), מבוססת ויזואלים, המאפשרת לגולשים לעקוב אחרי תחומי עניין שונים שאהבו, לעשות “רפין” (Reppin) או נעיצה מחדש של תמונות שאהבו ממקומות שונים, אצלם בלוח.

שווי הרכישה הממוצע של משתמשי פינטרסט הוא 126% יותר ממשתמשי פייסבוק ונקודה חשובה נוספת היא ש 47% מאנשים שקונים באינטרנט בארה”ב ביצעו רכישה המבוססת על המלצות מפינטרסט , הרבה יותר מאשר בפייסבוק ובטוויטר. (על פי מחקר של Javelin Strategy & Research, שזו חברת מחקר וייעוץ שירותים פיננסיים בארה”ב).
כלומר, בעלי עסקים שעדיין אין להם נוכחות בפינטרסט, צריכים להתעורר ולהתחיל לחשוב כיצד הם מיישמים אסטרטגיה שיווקית ופעילות אפקטיבית בפלטפורמה ההולכת וגדלה.

מה ההבדל בין פינטרסט אישי לעסקי?

בגדול, אין הבדלים מהותיים בין השניים. המראה, הפעילות והשפעת האלגוריתם של פינטרסט על הפעילות.
ההבדל הוא שבעל עמוד פינטרסט עסקי, יכול לעשות מספר פעולות שלא ניתן לעשות באישי כגון: לאשר אתר רשמי של המותג או לחקור סטטיסטיקות פעילות בעמוד העסקי של פינטרסט.

הנה כמה מושגים עיקריים מפלטפורמת הפינטרסט:

לוחות (—Boards) – לוחות עליהם אנו “נועצים” תמונות שגולשים אחרים מעלים ברחבי הרשת או באתר

פין (Pin) – נעץ, אפשרות “לנעוץ” תמונה שאהבתי על אחד מהלוחות שלי, בדומה ללוח שעם

ריפין (RePine) – בדומה ל “RT” של טוויטר, זוהי אפשרות “לנעוץ” על הלוח שלי- תמונה הנעוצה על לוח אחר.
באמצעות הכפתור הזה התמונות מתפשטות הלאה ומופצות בלוחות של גולשים אחרים.

פרטי חשבון אישי – הגדרות, הזמנת חברים, נתוני סטטיסטיקות וצפייה בנכסי הפינטרסט שלי

פינטרסט לעסקים pinterest fpr business

כלים מיוחדים לשיווק בפינטרסט

אישור אתר – חשוב לעבור על שלבי אישור האתר שלנו בפינטרסט, על מנת שגוגל יזהה את האתר ויקדם אותו ועל מנת שכל תמונה שעולה מן האתר שלנו, תהיה משוייכת אליו באופן ישיר.
את האישור ניתן לעשות ע”י הכנסת קוד מיוחד לאתר (אותו תקבלו מפינטרסט)

pinterest verify your website

תהליך אישור אתר בפינטרסט

Pinterest Widget Builder – בניית תוספים לפינטרסט

(זה הלינק לקבל את הקודים: http://business.pinterest.com/en/widget-builder#do_pin_it_button)

Pin It Button – כפתור זה מאפשר לי לנעוץ תמונות שאני מוצאת ברחבי האינטרנט, לתוך לוח אותו אני בוחרת. אם למשל מצאתי מתכון מבלוג אוכל מסוים, בלחיצה על הכפתור “Pin It “, תיפתח לי חלונית ואוכל לנעוץ מיד את התמונה בלוח המתכונים שלי בפינטרסט.

Pin It BUTTON

Hover Pin It Button – זהו כפתור שעובד כמו Pin It Button, אך ההבדל הוא שהכפתור יופיע רק ברגע שהעכבר עובר על התמונה, ולא באופן קבוע.

כפתורי Hover Pin It Button נראים נהדר בעיקר בדפים שיש בהם הרבה תמונות ועשויים להיראות ולהרגיש טוב יותר במידה והעיצוב שם הוא מינימלי.
יש לשים לב כי במכשירים ניידים הכפתור הזה לא עובד. לכן הוא פחות מומלץ לאתרים מבוססי מובייל.

Follow Button – כפתור המאפשר לגולשים לעקוב אחרי חשבון הפינטרסט ישירות מהאתר (או מהחותמת במייל וכדומה)

Pin widget – האפשרות להטמיע פין מסוים מפינטרסט באתר שלי

Profile Widget – מאפשר לי להציג עד כ-30 נעיצות (פינים) באתר שלי

Board widget – מאפשר לי להציג עד כ-30 נעיצות מתוך לוח ספציפי באתר שלי

Profile widget: Show up to 30 of your latest Pins on your site.

Profile widget: Show up to 30 of your latest Pins on your site.

Pinterest Email Marketing

פינטרסט, בדומה לטוויטר או אינסטגרם, לא מאפשרת לנו “לשלוח הצעות חברות” (בניגוד לפייסבוק), כך שאנו צריכים לחשוב על דרכים יצירתיות כדי להביא לתשומת לב הגולשים ללוחות שלנו.
אחת מהדרכים היא שימוש ברשימות הדיוור שלנו.
ניתן לשלב את Pinterest עם אסטרטגית השיווק בדוא”ל שלנו, כדי להגדיל את התנועה לערוץ שלנו בפינטרסט ולבנות את המודעות למותג.
זה יכול להיות באמצעות דף נחיתה מרוכז עם כל הנעיצות והלוחות שלנו, אלו יכולות להיות מספר תמונות בודדות וכדומה.

הנה כמה דוגמאות מעניינות לעיצוב הדיוור עם פינטרסט:

Pinterest Email Marketing

Pinterest Email Marketing

כלי הסטטיסטיקות בפינטרסט

לינק לססטיסטיקות בפינטרסט: http://business.pinterest.com/en/analytics )

פינטרסט פיתחה לאחרונה כלי סטטיסטיקות שמתחבר ישירות לאתר אותו אישרתם למול הפלטפורמה.
תוכלו בסטטיסטיקות למצוא את הנתונים הבאים:
Most Recent – הנעיצות שאנשים נעצו מהאתר שלך לפינטרסט. הקלקה על הפין עצמו מאפשרת לראות מתי הוא ננעץ בדיוק וכמו כן – מאיפה הגיע.
Most Repinned – אילו פינים מקבלים הכי הרבה נעיצות. הקלקה על הפין עצמו: מאפשר לראות כמה פעמים הוא ננעץ בדיוק.
Most Clicked – אילו פינים נלחצים הכי הרבה. הקלקה על הפין עצמו: מאפשר לראות מאיפה הגיע
Export – מאפשר ייצוא של אקסל הנתונים. ( סטטיסטיקה עד 100 פינים)

 

the impressions and reach your pins are making, and track how many visitors access your site and click on your pins

סטטיסטיקות בפינטרסט

חשוב גם להשתמש במילות מפתח בתיאור של הערוץ שלנו, בכל אחת מהתמונות ובכל הזדמנות אפשרית. מילות המפתח מתאנדקסות בגוגל ומביאות לחשיפה גבוהה יותר של הערוץ שלנו.

לסיכום,

פינטרסט כאן כדי להשאר, היא פלטפורמה שהולכת וגדלה, בכל רחבי העולם וכן, גם בארץ.
חשוב להכיר אותה,
להשתמש בה ולא לוותר עליה,

כיוון שהעולם הופך להיות יותר ויותר ויזואלי.

בדיוק כמו פינטרסט.

מקווה שעזרתי 🙂

שלכם,

טל

 

—
—
—

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
יותר המרות בדף הנחיתה באמצעות פייסבוק Convert More Visitors With Facebook
17 ביולי 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית, פופולאריים
סדר צפיות בסטורי וניתוח סטטיסטיקות של הסטורי באינסטגרם – How to Analyze Instagram Stories With Instagram Insights
10 במרץ 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
דרכים לקידום פוסט באמצעות האשטאגים פופולרים Five Ways to Get Your Post Featured
21 בפברואר 2018
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
חדש! יצירת קהל מאנשים שצפו בוידאו בפייסבוק Custom Audience from video views
22 בספטמבר 2016