הטמעת מדיה חברתית בארגון – חלק א'

הרשתות החברתיות הפכו לצינור הזרמת מידע,  כלי שיתוף נוח והביאו לפעילות דו כיוונית בין ארגונים לצרכנים.
ההתפתחות היותר מעניינת אפילו, היא התפתחות כלים חברתיים פנים ארגוניים, המאפשרים תקשורת מהירה, נוחה ונגישה בין העובדים לבין עצמם.

המשך קריאה על מדיה חברתית בארגון: חלק ב' 

ישנם כלים שונים, כדוגמת Yammer, Chatter, SAP, SharePoint ודומים להם, אשר מאפשרים תקשורת פנים ארגונית נוחה ומייעלת מאד לארגון.

ובכל זאת – יש הרבה ארגונים שעדיין לא מתחברים לכלים הדיגיטליים.

מה מונע מארגונים להיות שם?

•חוסר הבנה של הפוטנציאל השיווקי
•חוסר היכרות עם הערוצים השונים
•מחסור במשאבים (זמן, תקציב, כוח אדם)
•חשש מאבדן שליטה
•חוסר אפשרות לעבוד בזמן אמת

social media implementation
מתוך "אנשים ומחשבים" – הרצאה שלי בכנס "מדיה חברתית בארגונים" – 6 במאי 2014
tal navarro peli tiger
מתוך "אנשים ומחשבים" – הרצאה שלי בכנס "אנשים ומחשבים" אוקטובר 2013

כיצד מסייעים הכלים הדיגיטליים הפנים ארגוניים?

1) קליטת עובד חדש – עובד חדש יכול לראות התנהלות חברתית, מאגר מסמכים והמון מידע על החברה במקום מרוכז אחד, כך שיוכל להיקלט בצורה האפקטיבית ביותר.
2) מערכות תומכות ביצועים – חשוב שארגון ישמור, יאסוף מידע ויתמוך בפרוייקטים ובביצועים בצורה הטובה ביותר. הכלים הדיגיטליים מאפשרים זאת בהחלט.
3) העלאת רמת שקיפות – הכלים הפנים ארגוניים מאפשרים לכל עובד להכיר עובדים אחרים, להחשף לפעילות שללא הכלים אולי לא היה מכיר ואפילו יש אפשרות להכיר את ההנהלה קצת יותר מקרוב, סוג של "שבירת דיסטנס" וירטואלי.
4) חיזוק קשרים פנימיים – עובדי החברה יכולים באמצעות הכלים הפנים ארגוניים ליצור קשרים עם עובדי החברה האחרים, גם אם הם יושבים בארץ אחרת או במיקום מרוחק. בנוסף, יכול עובד ללמוד הרבה על הקולגה שלו, להכיר אותו יותר לעומק, לשוחח עימו וללמוד על פועלו באמצעות התכנים שהוא מעלה לרשת.
5) מיפוי עובדים – הכלים הפנים ארגוניים מאפשרים להנהלה להכיר טוב יותר את העובדים שלהם, ללמוד עליהם ולמפות אותם על פי תחומי עניין, על פי אופן התנהלות, על פי תדירות ההתנהלות ברשת וכדומה.
6) התעדכנות בפרויקטים – המדיה החברתית הפנים ארגונית יוצרת מקום אחד מרוכז בו מעלים העובדים את הפרוייקטים שלהם, משתפים בחדשים ויכולים ללמוד מפרויקטים של אחרים.
7) הורדת אי ודאיות – הפלטרפורמה הפנים ארגונית מאפשרת פתיחות בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים להנהלה, ומורידה אי וודאיות,  ויוצרת תחושה טובה יותר של שקיפות לעובדים.
8) שיפור תהליכי גיוס – במקרה של גיוס, קל יותר לבחון אפשרויות באמצעות הכלים החברתיים הפנים ארגוניים.
9) עדכון נהלי הארגון – בכל ארגון ישנם נהלים מסודרים, אבל לא תמיד ברורה הגישה אליהם ולא תמיד הם חשופים וברורים. באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית, יכולה ההנהלה להפיץ את נהלי הארגון ולעדכן אותם בצורה נוחה, ישירה מול העובדים ומיידית.
10) אחסון קבצי הארגון – הכלים הדיגיטלים הפנים ארגוניים מאפשרים ריכוז של כל הניירת, המסמכים, הקבצים וכד' במקום אחד מרוכז וירטואלי עם גישה נוחה אליהם.

יתרונות נוספים של פעילות מדיה חברתית פנים ארגונית:

•העלאת רמת האמון בין העובדים למנהלים
•העבודה מתבצעת בזמן, וביעילות יותר, תהליכים מתקצרים
•תקשורת זורמת באפיקים המיועדים לכך
•פחות בזבוז זמן (כמו פגישות מיותרות, חיפוש אינפורמציה וכד')
•שיפור יכולת מנהלים להוביל ולייעל עבודה
•הארגון נחשב לחדשני יותר

אז מהם השלבים בהטמעת מדיה חברתית בארגון? לחצו כאן כדי לגלות

מאמרים נוספים