הטמעת מדיה חברתית בארגון – חלק ב'

בחלק הקודם הסברנו את התועלות של תקשורת פנים ארגונית ויתרונותיה לתהליכים פנימיים בארגון.
בחלק הזה נשוחח על השלבים הנדרשים להטמעת המדיה החברתית בארגון.

הכרת הארגון

בשלב הראשון חייבים להכיר את הארגון ולהבין את הצרכים המדויקים ואת הנפשות הפועלות בו.
• מהם יעדי הארגון בכניסה לתהליך שכזה? מהן המטרות העיקריות שלו?
• יש למפות את העובדים – מי יותר פעיל, מי יקח חלק, מי פחות
• תיאום ציפיות בין כל הגורמים בארגון – חשוב מאד שכולם ידעו לאן המהלך לוקח.

מחפשים הרצאה על מדיה חברתית בארגון? סדנת הטמעה לארגון? לחצו כאן

 הרשתות החברתיות הפכו לצינור הזרמת מידע,  כלי שיתוף נוח והביאו לפעילות דו כיוונית בין ארגונים לצרכנים. ההתפתחות היותר מעניינת אפילו, היא התפתחות כלים חברתיים פנים ארגוניים, המאפשרים תקשורת מהירה, נוחה ונגישה בין העובדים לבין עצמם.

תכנון פעילויות

• הצפה של בעיות אפשרויות ואתגרים לפתרון
• מיפוי תהליכי עבודה
• בחירת פלטפורמות עבודה המתאימות ביותר לארגון ולפעילותו
• קביעת מדדים תקופתיים
• קביעת תקנון פעילות מדיה חברתית לארגון

תחילת הטמעה

•השתתפות בסדנאות פנימיות ללימוד מעמיק והיכרות עם הכלים
•גם סגל ההנהלה עובר תהליך בדומה לשאר העובדים
•בניית ערוצי התקשורת (תשתית, תחילת בנית תכנים וכד')
• שיח פנים משרדי והפצה של המערכת בקרב כל העובדים במשרד
• עידוד של בכירים לקחת חלק בשיח (בעיקר כדוגמא אישית)
• מומלץ לפתח "מרכז סיוע" בארגון, מישהו שירכז שאלות ויתן מענה ברגע הצורך (מניעת חוסר שימוש)

חשוב מאד לעשות תהליך מדידה ותוצאות – ליצור סקרים פנים ארגוניים על הפעילות, לבדוק סטטיסטיקות שימוש בפלטפורמות ואת תדירות השימוש בכלי.

ישנם כלים שונים, כדוגמת Yammer, Chatter, SAP, SharePoint ודומים להם, אשר מאפשרים תקשורת פנים ארגונית נוחה ומייעלת מאד לארגון.  ובכל זאת - יש הרבה ארגונים שעדיין לא מתחברים לכלים הדיגיטליים.
צילום: תומר אבני

בשורה התחתונה, 
החשוב באמת זה ליצור מהארגון קהילה. חשוב לשנות את הרגלי העבודה של העובדים וגם של ההנהלה, אשר רגילים לעבוד שנים רבות בצורה מסויימת ופתאם מנחיתים עליהם עולם חדש ודרך חשיבה והתנהלות שונים.

המטרה העיקרית: הפיכת צוות העובדים לקהילת העובדים (הגברת אמון, שיתופיות ושפה משותפת לכל הגורמים).
כדי שזה יקרה, הארגון צריך לזהות "סוכני שינוי" – אותם אנשים שמתחברים יותר לפלטפורמות הדיגיטליות, שיהיו אלו שיפיצו את השימוש וייסייעו לעובדים קצת יותר טכנופובים להתמצא בפלטפורמות.

חשוב לא פחות, זה שההנהלה תהווה דוגמא אישית ותיקח חלק מהפעילות בכלים הללו.
באופן זה היא תסחוף אחריה עובדים שקצת חוששים מהמהלך, וע"י שיתוף פעולה שלהם, בצירוף של שיח מסדרונות ופגישות הכוונה, הארגון באמת יכול לשדרג את עבודתו בצורה משמעותית ואפקטיבית.

כי כל שינוי גדול, מתחיל בצעד אחד קטן.
לא בטוחים איך? מחפשים הרצאה על מדיה חברתית בארגון? סדנת הטמעה לארגון? לחצו כאן

שלכם,

אני

 

מאמרים נוספים