New PageTimeline
המראה החדש של דף לייק בפייסבוק

המראה החדש של פייסבוק 2014 Facebook Page New Layout

פייסבוק לא נחה לרגע וכך גם העבודה שלי 🙂 כל הזמן שינויים, שינויים…

לאחר השינוי האחרון במראה הניוז-פיד שלה ולאחר שהרבה משווקים התלוננו על המראה החדש, היא משיקה שינוי נוסף, הפעם בציר הזמן של דף לייק בפייסבוק.

השינוי לא יוצא בבת אחת לכולם (כמו תמיד…) וכרגע – ניתן רק להצטרף לרשימת ההמתנה, בה תקבלו את ההודעה הזו:

TAL NAVARRO FACEBOOK
כך זה נראה אחרי הלחיצה על רשימת ההמתנה

אז מה הולך להשתנות במראה החדש?

בצד הימני של ציר הזמן יופיעו הפוסטים שהדף מעלה בטור אחד, ממש כמו שהם מופיעים כיום בפרופיל האישי ובניוז פיד (חדשות הבית).

בעמודה השמאלית, תופיע כל האינפורמציה על הפרסונה או המותג של דף הלייק, כגון מפה, שעות פעילות, אתר, תמונות, וידאו וכו'.
בנוסף יופיעו נתוני סטטיסטיקות של מודעות ממומנות שרצות בדף (אפשר לקרוא עליהם עוד בלחיצה כאן) , נתוני אינטרקציה בדף, כמו "לייק" (אוהב), תגובות וכו', בצד הימני של הדף.
בנוסף תתווסף אופציה שנקראת – "דפים למעקב", באמצעותה יוכלו דפים לעקוב אחרי דפים של מתחרים או דפים דומים להם, כדי לבחון את פעילותם במקביל.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שפייסבוק מתכננים להעלים את הטאבים ולנו כמשווקים, נדמה כי זה פוגע. והרי הטאבים הובילו את הגולשים לאתר חיצוני, אפליקציות או תחרויות שנעשו במהלך ניהול הדף.
וכעת,
דף הלייק של פייסבוק עומד להפוך במראהו דומה מאד לפרופיל האישי של פייסבוק כיום.
הנה דוגמא למראה החדש של דף הפייסבוק (נלקח מ"פייסבוק"):

New PageTimeline
המראה החדש של דף לייק בפייסבוק

הטאבים יעברו לפורמט של "דרופדאון" עם כל האינפורמציה תחת סקשן מיוחד לכך בטיימליין.

בנוסף –

אפשר יהיה לראות בבירור יותר פוסטים שאנשים כתבו על העמוד (יופיע מצד שמאל) ואפשר גם יהיה לראות, על אילו דפים נוספים עשו האנשים לייק (אלו שעשו לייק בדף שלי).

אז מה המטרה של כל זה???

יש משווקים שיחשבו שכל המהלך הזה נעשה על ידי פייסבוק כדי שבעלי עסקים ישקיעו יותר כסף בפירסום בפייסבוק.
אבל בסופו של דבר, לפייסבוק חשובה בעיקר ההשקעה של מנהל דף לייק בתוכן של העמוד, אותו רואים בניוז פיד הכי הרבה. בפייסבוק טוענים כי עכשיו תהיה סיבה לאנשים להתאמץ יותר לכתוב תכנים מעניינים, מעניקי ערך ולא פחות חשוב – פוסטים מניעים לפעולה.

עד כמה ידוע לנו שזה יקרה – טרם. אך נדע עם הזמן אם זה באמת השפיע על התוכן לטובה.

לנו, המשווקים, אולי נדמה שלא פשוט עם כל השינויים,
פייסבוק משנה את פרצופה כל זמן מה ואנחנו מנסים לעכל מחדש את השינויים וללמוד אותם כל פעם מחדש.

אבל אני רואה, איך במרוצת הזמן פייסבוק משפרת את פעילותה ומסייעת יותר ויותר למשווקים ולבעלי עסקים להשתמש בכלים שהיא מציעה.
היא משדרגת אותם ומאפשרת לנו יותר בקלות להגיע לקהל ולחשיפה הרצויה.

מוזמנים לשתף אותי – מה דעתכם על השינויים החדשים.

שלכם,

אני

מאמרים נוספים