האשטאג
האשטאג בכבודו ובעצמו

האשטג הגיע לפייסבוק… למה זה טוב לנו? – Facebook Hashtag

טוב,

כולנו כבר הספקנו להתמכר לאינסטגרם, לא לפני שהיה לנו חשבון בטוויטר, כאשר בשניהם חגג האשטאג הצלחה גדולה ושימושים שונים:

באינסטגרם: משמש ההאשטאג ליצירת קבוצות עניין בתחומים מסויימים (נגיד עשיתם האשטאג "כלב" באחת מתגובות תמונתו של כלב – תוכלו למצוא במקום מרוכז אחד את כל התמונות שתוייגו בהאשאג "כלב")

בטוויטר: ההאשטאג מסמן נושאים או מילים אשר לחיצה על המילה הכתובה לצד הסולמית, תוביל את הגולש לתוצאות חיפוש של כל הציוצים שכוללים בתוכם את המילה עם ההאשטאג (זו תמיד מילה אחת, או יותר ללא רווח בינהם).

האשטאג בפייסבוק

רגע, אז זה האשטאג? או שזה השתאג? או האשתג?
לא ממש ברור איזו מן המילים היא הנכונה, לי נראה הכי הגיוני שהמילה האשטאג היא הנכונה, למרות שיש שיגידו שתג זה מהמילה תיוג…

אבל מה שבטוח, האשטאג, בכל אחת מהכתיבות זו בעצם סולמית, אותה סולמית שמשמשת את הגולשים כבר זמן רב באינסטגרם, בטאמבלר ובטוויטר (מאז 2007), מצטרפת עכשיו לפייסבוק כפיצ'ר חדש ונחמד.

איך משתמשים?

פשוט מאד – רושמים בסטטוס את ההאשטאג (סולמית) ואחריו מילה, ועושים רווח.
מאותו רגע, המילה הזו פעילה וניתנת ללחיצה ע"י גורם שלישי.
(טיפ – אתם רוצים שתי מילים בהאשטאג? שימו קו תחתון שיחבר בינהם באמצע).

האשטאג
האשטאג בכבודו ובעצמו

למה זה טוב בכלל?….

* ניוזפיד:
על מנת לייצר "ניוזפיד" (newsfeed) על נושא אחד משותף של כל מיני אנשים שמדברים עליו, רק צריך להוסיף את ההאשטאג למילה או ללחוץ על האשטאג בנושא כל שהוא קיים, ולהנות מהחדשות האחרונות שאנשים כתבו על אותו נושא.

התבלבלתם?

לדוגמא: כאשר אלחץ על מילה עם האשטאג פעיל (שמישהו אחר רשם או שאני רשמתי ופירסמתי בפייסבוק), אני אגיע לדף ניוזפיד אשר בו תופענה ר-ק שיחות אשר בהן מופיע ההאשטאג "קייטסרפינג".

* מנוע החיפוש של פייסבוק – אפשר יהיה ללחוץ על הסולמית ולרשום מילה אחריה – ולמצוא אך ורק שיחות הקשורות לאותו ההאשטאג (בדומה לתוצאות שנקבל בסעיף הקודם בהסברים).

* עכשיו אפשר ליצור האשטאג לדפי פייסבוק או אנשים ולסדר ולעקוב באופן רציף אחר התכנים שהם מעלים (במידה ואותם דפים/ אנשים גם יוצרים סולמיות בתכניהם)

ההאשטאג של פייסבוק מחזק אותה בהרבה מול המתחרה שלה, שיכולה לקחת את הקרדיט על הסולמית הראשונה, אבל לא בטוח עד כמה זה יחליש אותה למול פייסבוק המתעצמת וגדלה.

מנהל השת"פים של פייסבוק, ג'סטין אוסופסקי, מסר כי בין 88-100 מליון משתמשים בארה"ב בפייסבוק בשעות השיא של צפיית הטלויזיה ויוצרים הזדמנות מעולה לגופי שידור, למפרסמים וכד' להחשף וליצור דיונים שגולשים יקיימו סביב אזכורים, תגובות והודעות על סדרות ותכניות שונות.

מאמרים נוספים