השבוע דיברתי בפאנל מרתק באירוע Socialize 2013.
בימינו, כולנו עדים למהפכה האדירה שהביאו איתן הפלטפורמות החברתיות, הן בשינויים שהיא יצרה בהתנהגויות של אנשים והן בעולם העסקים.
יותר ויותר אירגונים מפנימים את העובדה שהתקשורת הפכה להיות דו כיוונית, שהפרסום הישיר והנדחף בכוח ללקוחות לא עובד יותר וכיום חייב כל ארגון ליצור קשר מעבר לפרסומות שלו, עם הלקוחות שלו.
יצירת חיבור עם הלקוחות ויצירת קהילה תומכת, מייצרת בסיס חזק וטוב למכירות עתידיות, חשיפה גבוהה ומערכת יחסים ארוכת טווח בין הלקוחות לאירגון.
היה לי הכבוד לדבר בפאנל מרתק ב ועידת Socialize (לפרטים נוספים) – ועידה בינלאומית לתחום הסושיאל ביזנס של קרן ליטני היזמית והמייסדת של Socialize.
מה זה Socialize ומה היה בכנס?
Socialize הינה חברת הייעוץ הראשונה בישראל לניהול לקוחות מתקדם על פלטפורמות חברתיות והתנהגותיות, בניהולה של קרן ליטני.
בכנס התארח פרופסור דן אריאלי, שכתב את רב המכר "לא רציונלי ולא במקרה", שנכנס לרשימת רבי-המכר של הניו-יורק טיימס ורשימת ספרי השנה של אמזון לשנת 2008.
צפו בראיון המלא שלי איתו:
דן אריאלי,
חוץ מהיותו איש מקסים באמת לכל אחד מהאנשים שעטו עליו עם מצלמותיהם ועם ספריו לחתימה, סבלני ומסביר פנים, הוא גם אחד האנשים המרתקים שיצא לי להכיר בשנים האחרונות והצליח לרתק את כל הקהל לכסא ולא מפתיע שהוא Ted Speaker ומליוני אנשים צפו בהרצאותיו אונליין.
כולל אותי.
דן דיבר על נושא קבלת ההחלטות בחיינו. דן שוחח על נושא מורכבות של מערכות יחסים, מה גורם לנו לקנות את המוצר הכי יקר דווקא ובכלל – האם ההחלטות שלנו הן רציונליות?
אז למה זה מעניין אותנו? מי עוד דיבר?
קרן ליטני, יוזמת הכנס פתחה את האירוע ושוחחה על מודל ההתנהגות האנושית, המורכב ממוטיבציה (מה אנחנו רוצים לעשות), יכולת (מה אנחנו מסוגלים לעשות) ועל טריגר (מה אומרים לנו לעשות).
בהרצאתה, הסבירה ליטני שהתנהגות מתרחשת כאשר מוטיבציה, יכולת וטריגר נפגשים בדיוק באותו זמן ואיך פלטפורמות חברתיות מבוססות WEB2.0 מאפשרות לאירגונים או לחילופין למפתחים לנהל התנהגות משתמשים אם יבינו את כוחה של הפלטפורמה וכיצד לנהל את המימד האנושי.
אחרי קרן, עלתה לדבר גל אסטרייכר מאוניברסיטת תל אביב, שנבחרה ע"י מגזין דה-מרקר מוקדם יותר השנה לאחת מ-50 המוחות החדים בישראל.
אסטרייכר שוחחה על מחקריה בתחום של איקומרס ושיתפה כי מתוך מחקריה היא הבינה שארגונים חייבים לשנות סטייט אוף-מיינד ולשנות את ההתנהלות שלהם לחברתית יותר (שינוי בתרבות אירגונית).
בין הדוברים הופיע שגיא חמץ, מנכ"ל בלינק, שדיבר על התנהגות גולשים ברשת וציין כי ככל שהמותג/החברה/הארגון טבעי יותר לקוראים, כך הם יצרכו יותר מידע ממנו.
הרי בסוף – אנשים מתחברים לאנשים וככל שחברות יפנימו ויהיו אמיתיים יותר מול לקוחותיהם – ככה תיווצר להם קהילה תומכת ותפוצה גבוהה יותר.
פאנל בו השתתפתי – "Telling your Brand's Story on Social"
אחד הפאנלים בו השתתפתי בכנס עסק בנושא בניית סיפור סביב מותג, וכיצד לדבר בגובה העיניים עם הקהל.
חקרנו בפאנל את הנושא משלוש זוויות:
Andreas Nicklas – מנהל פיתוח עסקי מחברת "ליתיום", סיפר כיצד הם מכשירים את האירגונים לקבל את התרבות האירגונית החדשה.
אופיר נחמני – מנהל קהילות בחברת סטארטאפ בתחום ה"ענן", ששוחח על האתגר בניהול נכון של קהילה ויצירת נאמנות בקהילה שהיא לגמרי טכנולוגית, הכוונה – שהיא בתחום מיחשוב ענן.
אני שוחחתי על נושא ה"טבעיות" ברשת, כיצד לגרום לאנשים להתעניין, לקחת חלק בתכנים שעולים ולגרום להם להצטרף לקהילה ולחזור ולצרוך תכנים שוב ושוב.
הכנס היה בהחלט מרתק ופרופסור דן אריאלי היה סיבה מצויינת להגיע.
כן ירבו 🙂
צילומים: יאקי זימרמן
תודה לקרן ליטני על הכנס ומצפה לשנה הבאה 🙂
שלכם,
טל