פוליטיקה במדיה החברתית
פוליטיקה במדיה החברתית

מועמדים פוליטיים ברשת – נפתלי בנט Naftali Bennett

מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.
להלן כמה נתונים על התנהלותם של המובילים בבחירות לראשות הכנסת:

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

נפתלי בנט:

נפח שיחה (כמה שיחות נעשו על בנט ברשת עפ"י באזילה):
אוקטובר 2012 – 2780
נובמבר 2012– 5153
דצמבר 2012 – 10530

נפח השיחה על הבית היהודי ברשת (עפ"י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר: 1889 שיחות ובין 6-12 בינואר: 3229 שיחות
השיח על בנט, כבר בראשיתו התאפיין בטון חיובי ואוהד מאוד. ככל שחשיפתו בזירה הציבורית גדלה כך עלה הסנטימנט שלו בעיני אוהדיו.
אחרי הראיון עם חיים משעל, שבו דיבר על סרבנות, ואחרי תגובת רה"מ לדבריו עלה הסנטימנט כלפי בנט והוא זוכה לאהדה חסרת תקדים שבה כשני שליש מהשיח מביעים תמיכה כלפיו

בפייסבוק:
לנפתלי בנט לא היתה באוקטובר שום פעילות חברתית והוא זינק בזמן קצר מאד לכ- 155,500 לייקים בפייסבוק.
נפתלי בנט, מאידך, הופך ממועמד אנונימי יחסית לאחד השחקנים החזקים בזירה, כאשר נפח השיח עליו ומספר המנדטים המנובאים לו עולים בעקביות. גם בנט ירד בזמן "עמוד ענן" ,אולם הוא התאושש מהנפילה, עלה בחזרה, ושומר על מספר יציב יחסית של מנדטים. נפח השיח עליו גדול במיוחד- ועומד בנפחים דומים לאילו של רה"מ נתניהו
פעילותו של בנט, שצמחה מכלום לחשיפה גבוהה מאד ברשתות החברתיות, יצרה שיח רחב ברשת ואף מחוצה לה, על דמותו ועל פועלו.
פעילותו של בנט בפייסבוק מתאפיינת בעיקר באותנטיות ובאמינות שהוא משדר, בין אם היא נכונה או פחות.
בנט לא פוחד מביקורות ויודע להתמודד עם כל תקיפה שהוא מקבל, בעיקר ע"י כך שהוא מעלה לדף הפייסבוק שלו את נושא התקיפה נגדו ומאפשר לגולשים לסייע לו במאבק מולה.
בכך, הוא מערב את הגולשים בצורה כנה בהשלכות אשר יוצאות נגדו והם מחזקים אותו יותר ויותר.

בנוסף, ניתן למצוא בפייסבוק את ה"דף הלא רשמי" של בנט, אשר שם אנשים מעלים ממים שלו (תמונות הומוריסטיות, כאשר ברבות מהן הוא מושווה לצ'אק נוריס או גיבור כזה או אחר).

ביוטיוב:
לבנט יש כיום 1,726,494 צפיות בסרטוניו, מספר לא מבוטל, שכמובן סינכרונו של הערוץ עם פייסבוק סייע לצמיחתו המהירה. אך הערוץ עצמו אינו מעוצב כלל, בעל מראה מאד לא מקצועי ולא מייצג את המעמד.

בטוויטר:
פעילותו של בנט בטוויטר זניחה לעומת פעילותו בפלטפורמות האחרות. עם 830 עוקבים, ללא תמונת פרופיל, ללא עיצוב רקע ועם פעילות אוטומטית שנוצרת בעקבות הסתנכרנות מעמוד הפייסבוק, מאכזב לראות שמי שיש לו פעילות כה טובה בפלטפורמה מסויימת מזניח את האחרות בצורה כה משמעותית.

באינסטגרם:
גם את האינסטגרם הזניח בנט לחלוטין, ללא כל השקעה בחשיבותה ובכוחה של פלטפורמת-הבת של פייסבוק.
חשבונו של בנט מכיל 19 איש ולא ניכר כי נעשית בו שום פעילות, וחבל, כי עם יותר מ-100 מליון גולשים באינסטגרם, יש שם קהל מפוספס.

פעילויות אינטראקטיביות:
בנט פעיל בעיקר בפייסבוק, שם הוא דואג ליצור פעילות ענפה בכך שהוא מערב את הגולשים בביקורות שעולות עליו במקומות שונים ובמדיות שונות.

בנוסף – ביקש בנט מהקהל בבית לשלוח רעיונות לתשדירי השירות שלו וציין כי אם טובים יהיו, יערב אותן בקמפיין הבחירות שלו.

נראות:
לא ברור אם זה בשל הזמן הקצר מהרגע בו החל פעילותו בפלטפורמות החברתיות או שהצוות של בנט פשוט לא מבין משמעויות של סינכרון בין פלטפורמות או את חשיבותן של הרשתות האחרות, אבל פרט לעמוד הפייסבוק , נראותו של בנט דורשת שיפור ניכר.
יוטיוב, אינסטגרם וטוויטר הוזנחו לחלוטין, הן מבחינת פעילות והן מבחינת נראות.
בעולם הדיגיטלי של היום, חשוב לזכור כי פייסבוק היא לא הפלטפורמה היחידה שקיימת והשקעה בחשבונות אחרים מגבירה חשיפה בצורה משמעותית לקהל נוסף פוטנציאלי.
גם ריבוי טאבים בפייסבוק, חלוקה לשני דפים נפרדים (למרות שזה קהל שונה – יש דרכים לא לפצל את התנועה לדפים שונים) ועיצוב לא קבוע – יכולים לא רק למנוע חשיפה גבוהה יותר אלא גם עלולים ליצור נזקים, להביא ליצירת חשבונות מזוייפים או למצב את בנט כפחות טכנולוגי.

דו שיח עם הגולשים:
בנט אינו מנהל דו שיח עם הגולשים בפלטפורמות החברתיות, אך הוא אכן מייצג דמות אותנטית בפייסבוק, משתף בביקורות שנגדו ועולה בסקרים הרבה בעקבות הכנות והאמינות שהוא משדר בפייסבוק שלו.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו |

נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

מאמרים נוספים