מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.
רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים
יאיר לפיד:
נפח שיחה (כמה שיחות נעשו על לפיד ברשת עפ"י באזילה):
אוק 2012: 7010
נוב 2012: 5426
דצמ 2012: 7543
נפח השיחה של יש עתיד ברשת (עפ"י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר: 1737 שיחות ובין 6-12 בינואר 2610 שיחות ברשת.
בפייסבוק:
ניתן לראות קפיצה משמעותית כאשר באוקט 2012 נפתח דף הפייסבוק של יאיר לפיד וכיום יש לו כ112,000 לייקים בדף הפייסבוק.
פעילותו בדף הפייסבוק ספגה בתחילת הדרך ביקורות על כך שמחק תגובותיהם של אנשים, אך לפיד למד מנסיונו המר והבין שכדי ליצור אינטראקציה עם הקהל, צריך להגיב לו ולא למחוק הערות.
כיום פעילותו של לפיד ענפה בפייסבוק, למרות שעל פי סקרים של באזילה, היא היתה ענפה יותר בתחילת דרכו, ובסקרים צפו לו 18 מנדטים, אולם, עם חלוף הזמן והתבססותו בזירה הפוליטית ירד מספר המנדטים שניבאו הסקרים- כאשר בזמן מבצע "עמוד ענן" חלה צניחה משמעותית הן בנפח השיחה והן במנדטים המיוחסים לו, כאשר הוא יורד מ-15 מנדטים ל-5 בלבד בתוך שבוע אחד.
טוויטר:
בטוויטר לא היתה שום השקעה בפעילות החברתית של לפיד.
לא רק שאין טוויטר על שמו, אלא שאכן קיים חשבון טוויטר המשוייך ליאיר לפיד, וקרוי "איפה הכסף" עם כמה עשרות עוקבים בלבד וללא כל פעילות, שכנראה היתה לו מטרה מסויימת, אך היא לא התממשה.
חוסר בחשבון טוויטר על שמו של יאיר לפיד, גרם ולא במפתיע, ליצירת חשבונות טוויטר פקטיביים על שמו של יאיר לפיד, דבר שאינו לטובת פעילותו החברתית.
באינסטגרם:
באינסטגרם פעילותו של לפיד יפה וראויה לציון. עם קצת יותר מ4,000 עוקבים, הצוות של יאיר דואג לעדכן את העוקבים שלו בפעילויות שהוא עושה, במקומות בהם הוא נמצא ומזמינים את הגולשים להצטרף אליו למסע ולתייג את עצמם אצלו בתמונות.
עדכון כמעט יומי כדוגמת הפעילות של לפיד ראויה לציון מאחר והיא מקרבת לפיד לתומכיו ובסופו של דבר זוהי מהות המדיה החברתית כולה.
יוטיוב:
גם ביוטיוב יש ללפיד פעילות לא רעה, ערוץ ממותג וכמעט 490אלף צפיות בסרטונים שלו. מומלץ היה אם היה מוסיף הנעה לפעולה כמו הפניה לאתר או לפלטפורמה אחרת שלו, בתיאור. אך חשוב לציין כי נעשית אופטימיזציה לא רעה בסרטוני הערוץ.
פעילויות אינטראקטיביות:
ראוי לציין לשבח את "העתיד של נועה" , אפליקציה מקסימה ושובת לב בה מציג לפיד את האג'נדה שלו ואת הבטחותיו
לעתיד טוב יותר של מעמד הביניים בארץ.
שאר פעילויותיו, בדומה לשאר המתמודדים, הינן סולידיות ופחות "יוצאות מהכלים" וראוי לציין כי גם האתר של לפיד וגם פעילותו החברתית מניעה לפעולה להירשם, להשתתף ולקחת חלק בכל תהליך הבחירות.
נראות:
יאיר לפיד שומר על ויזואליות אחידה, נקייה ונעימה לעין בכל פלטפורמה בה הוא פועל.
ליאיר לפיד נפתחו מספר דפים הומוריסטיים, כגון "יאיר לפיד קומיקס" ו-"יאיר לפיד- כנראה שצריך בגרות".
דפים אלו נוקטים בעמדה שלילית נגד לפיד, דבר המאפיין פעילות חברתית בתקופת הבחירות, כמעט לכל פוליטיקאי.
דו שיח עם הגולשים:
גם לפיד לא ממש מנהל דו שיח אמיתי עם הגולשים, אך הוא יצר פעילות יפה שנקראת, צ'ט פייסבוק עם לפיד, בה הוא מאפשר לגולשים לשאול שאלות, לשמוע ממנו תשובות ולהגיב תוך כדי התגלגלות השיחה, מה שכמובן מציג אותו באור חיובי מול הקהל שלו.
רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו:
ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ' | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים