אמש בכנס מיוחד של פייסבוק, אשר נערך במאנלו פארק אשר בקליפורניה, הכריז מארק צוקרברג על פיצ'ר חדש אשר פייסבוק פיתחה – Graph Search .
מה זה Graph Search?
בפייסבוק יש כ- 3 עמודי טווח. שניים מהם אנו מכירים היטב –
1) הטיימליין Timeline – המקום שבו כל אדם משתף ו וכותבים מה קורה איתנו ביומיום
2) הניוזפיד News Feed – המקום בו אנו יכולים להתעדכן בתכנים שהעלו חברים שלנו ודפי עסק אחריהם אנו עוקבים.
3) Graph Search – הולך להיות עמוד טווח חדש בפייסבוק, שיאפשר לנו לעשות חיפושים.
אילו חיפושים?
הרבה אנשים היו רוצים למצוא במקום אחד את כל התמונות של המשפחה שלהם.
הרבה אנשים היו רוצים למצוא רק אנשים מעיר מסויימת באיזור מסויים שלה.
הרבה אנשים היו רוצים לראות רשימה של המסעדות הכי טובות באיזור מסויים.
הרבה אנשים היו רוצים למצוא רק את חברי הילדות שלהם מלפני 26 שנה, מתקופת התיכון.
כרגע –
מאד קשה למצוא את הבקשות האלה, צריך לחפש בכל מיני פרופילים, לעבור בין דפים שונים ולנסות לרכז את כל התוצאות יחד.
באמצעות ה Search Graph, פשוט צריך לרשום את מה שמחפשים – ומקבלים את התוצאות.
מעוניינים בהדרכה על מדיה חברתית? סדנא בחברה שלכם? ייעוץ? לחצו כאן
במה שונה Graph Search מחיפוש בגוגל?
ייחודיות התוצאות:
כשאתה מחפש מילה בגוגל ואני מחפשת מילה בגוגל – נקבל את אותן תוצאות פחות או יותר.
התוצאות בפייסבוק הן הרבה יותר אישיות, בגלל כמות הדטה שפייסבוק אגרה מאנשים שונים.
כלומר – הבדל עיקרי הוא, שבגוגל אתה תקבל תוצאות חיפוש על סמך מיקום של אתרי אינטרנט ברשת. בפייסבוק – אתה תקבל תוצאות על סמך אינדוקס ופרטים על החברים שלך
שאילת השאלות:
ב search graph של פייסבוק – אתה יכול לשאול שאלה כמו – איזה סרט הכי כדאי לי לראות? – ותקבל תשובה מדוייקת של המלצות הכי אמיתיות מאנשים שהם חברים שלך.
באף מנוע חיפוש אחר אין את הפריבילגיה הזו
גלובליות החיפושים:
בפייסבוק – התוצאות שתקבל מגיעות מפייסבוק.
לא מכלל האינטרנט.
כרגע השירות בשלבי בטא שלו, משמע – הוא וודאי עוד ישתנה וישתדרג, וניתן לקבל את הזכות להשתמש בו, רק ע"י הירשמות לרשימת ההמתנה.
במה ישפיע עלינו ה Graph Search?
חוץ מנושא מציאת ריכוז מידע במקום אחד שכלי החיפוש החדש מאפשר, הוא גם יאפשר מציאת עובדים ביתר קלות, וכמו כן, שימוש בFacebook check-in יהיה גדול יותר, כי בעלי עסקים ירצו לראות את המיקומים בתוצאות החיפוש, שעכשיו יהיה קל יותר להגיע אליהם.
זהו.
אין ספק שפייסבוק כאן כדי להשאר.
להרשמה לרשימת המתנה לשימוש בפיצ'ר החדש – לחצו כאן: https://www.facebook.com/about/graphsearch
הנה סרטון מרגש שממחיש את את המשפט – איך ישפיע עלינו ה Graph Search….