מערכת הבחירות 2013 התאפיינה בהתנהלות סוערת לא רק בדרכים המסורתיות, אלא גם במדיה החברתית ובעולם הדיגיטלי.
להלן כמה נתונים על התנהלותם של המובילים בבחירות לראשות הכנסת:

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ’ | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

ציפי ליבני:

נפח שיחה (כמה שיחות נעשו על לבני ברשת עפ”י באזילה):
אוקטובר 2012 – 10,422
נובמבר 2012 – 13,616
דצמבר 2012 – 16,499

נפח השיחה על התנועה ברשת (עפ”י באזילה):
בין תאריכים 14-20 אוקטובר: 2159  שיחות ובין 6-12 בינואר: 3921 שיחות

בפייסבוק:
באוקטובר 2012 היו ללבני 27,779 לייקים בפייסבוק וכיום יש לה 51,613 לייקים.
לבני לא מדדה מאחור כשזה מגיע לפלטפורמות החברתיות. על פי סקרים של באזילה, ציפי ליבני נושקת לנפח השיח של רה”מ ביום הקמת “התנועה”, ונפח השיח עליה נמצא בהפרש קטן אך קבוע מנתניהו.

עם זאת, השיח לגבי ציפי ליבני, בדומה ליאיר לפיד, נמצא בירידה, יחד עם שיעור הסנטימנט החיובי כלפיהם. נראה שמצביעי המרכז התעייפו ואינם משתתפים יותר בשיח באופן קולני ובולט, כפי שעשו בתחילתו.

כאשר הכריזה לבני על “התנועה” יצאו במקביל שלל דפים וקבוצות פקטיביים, חלקם אף מרשימי מראה, וחלקם אפילו הזהירו מפני “דפים מזוייפים אחרים”.

ביוטיוב:
בערוץ היוטיוב יש לציפי לבני כ-570,858 צפיות בסרטוניה. הערוץ מעוצב בצורה מקצועית ונקייה, אך גם אצלה חסרה אופטימיזציה של כל סרטון, שילוב של פונקצית ה”הערות” , המסנכרנת בין הסרטונים ושימוש בהנעה לפעולה בתיאור או על הסרטון.

בטוויטר:
ללבני יש כ 10,592 עוקבים בטוויטר, כאשר פעילותה בפלטפורמה זו, מתאפיינת בעיקר בסטטוסים אוטומטיים המגיעים מהפייסבוק ואין כל יצירת אינטראקציה ישירה עם העוקבים.

פעילויות אינטראקטיביות:
ציפי יצרה מספר אינטראקציות עם הקהל במהלך קמפיין הבחירות האחרון.
קודם כל, מדי פעם היא מעלה צ’ט בפייסבוק, בו היא עונה לשאלותיהם של הגולשים וחושפת כל פעם פרטים נוספים על האג’נדה הפוליטית שלה וכן דברים אישיים, כמו אותו צ’אט, בו שורבב קרמבו לצד המחשב בו ניהלה את הצ’אט והיא אף הסבירה לגולשים כיצד הכי נכון לאכול אותו.
גם בשבת האחרונה עלה צ’ט בפייסבוק, בו סייעה לגולשים להבין מדוע כדאי לבחור בה וענתה על שאלותיהם.
לבני יצרה “טאב מתנדבים” בפייסבוק, בו מתנדבים רבים נרשמו להתנדב דרך הפייסבוק בהפצת מסריה וכן שיתפו את חבריהם בפלטפורמות שונות.


נראות
:

לציפי ישנה שפה אחידה ומקצועית בפלטפורמות השונות בהן היא פועלת. הקו שלה אסטטי ותואם את המיתוג של הסלוגן הראשי שלה, הן בטאבים של פייסבוק, הן בערוץ היוטיוב והן בטוויטר.

דו שיח עם הגולשים:
בפלטפורמות עצמן, בדומה למועמדים האחרים, ציפי אינה פעילה באופן ישיר במענה בתגובות לסטטוסים, אך יש לה פעילויות אינטראקטיביות עם הקהל שלה בדרכים שונות דרך הפייסבוק בעיקר, באמצעות צ’אט, וידאו בו היא מספרת על עצמה ופעילות מתנדביה.

רוצים לראות ניתוח פעילות של כל מועמד? לחצו על שמו: 
 ניתוח ראשוני | ציפי ליבני | שלי יחימוביץ’ | יאיר לפיד |
בנימין נתניהו | נפתלי בנט | ארץ חדשה | סיכום נתונים

 

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
מדיה דיגיטלית
שי פירון במדיה הדיגיטלית Shai Piron
14 במרץ 2015
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
וועידת Socialize15 מארחת את פורבס ישראל – הסיקור המלא – Forbes Socialize 2015
27 בפברואר 2015
מדיה דיגיטלית
פנינה תמנו שטה מספרת מה דעתה על העולם הדיגיטלי Pnina Tamano Shata Online
9 בפברואר 2015
מדיה דיגיטלית
איתן כבל בראיון על פעילותו ברשת Eitan Cabel Online
9 בפברואר 2015