הרבה אנשים מדברים על מדיה חברתית.
לא הרבה מבינים מה בדיוק אומר המושג הזה.

“אהה, מדיה חברתית זה פייסבוק,” טוענים חלק. “זה אתר שאפשר להגיב בו? זה המקום הזה שאני קורא על חברים שלי!” ועוד כל מיני ומיני הגדרות…
אז חלקית, זה נכון. מדיה חברתית היא צורת תקשורת שהתפתחה בשנים האחרונות בעקבות התפתחות הווב 2.0, המאפשרת יצירת תוכן גולשים ותקשורת דו-כיוונית.
בין הפלטפורמות המובילות, פייסבוק, כמובן מככבת, יוטיוב לא מפגרת מאחור (בעיקר לא מאז שגוגל קנו אותה ב2006), לינקדאין הרשת המקצועית גדלה כל הזמן, טוויטר שמפגרת מאחור פה בישראל ועוד רשתות שצצן וממשיכות לצוץ, כמו גוגל פלוס, אינסגראם, פינטרסט ועוד.

Sharing is Carring

Sharing is Caring – אני מרצה במשרד החוץ מול 96 מדינות בשידור חי

החודש היתה לי הזכות להרצות במשרד החוץ

בפני אנשים המובילים את ארצינו במלחמה בהסברה העולמית ומול 96 מדינות ב”לייב” מכל רחבי העולם על השימוש העסקי בפלטפורמת היוטיוב.
נושא ההסברה הוא נושא מאד רגיש בימינו, בעיקר כשמדובר במדינה שבה ההסברה לא מצליחה לה בקלות. רבים וטובים מנסים כל הזמן לקדם את נושא ההסברה בפלטפורמות השונות, אם זה קבוצות פייסבוק הנפתחות למטרות אילו, סרטונים ויראליים המתעדים התנהגות קשה של פלשטינאים, או סרטי אהדה לעם היהודי ועדיין – אנחנו סוג של מפגרים מאחור כשזה מגיע למדיה החברתית.

אחד מהדברים החשובים שאנחנו צריכים להבין ולקחת מהמדיה החברתית, זה שכיום – כל אחד מאיתנו יכול להשפיע. אם כל אחד מאיתנו “יצייץ” בטוויטר משהו חיובי על המדינה, להעביר בפייסבוק איזה שהוא מסר שהוא ראה בעד ארצינו או כנגד אלימות אויב כלפינו, פוטנציאל החשיפה הולך וגדל.

חלק ממערך השיעור שהעברתי במשרד החוץ נועד לכוון את האנשים להבין ולהשתמש בפלטפורמת היוטיוב בצורה הכי אפקטיבית שניתן. לאפשר להם לחשוף את דיעותיהם, לעזור ולו במעט בתהליך ההסברה בעזרת אחד הכלים הויראליים ביותר שקיימים בעולם הדיגיטל כיום.

Sharing is Caring

social media lecture - Sharing is Caring

 

מי שעשה מהלכים יפים בעולם היוטיוב היו האפיפיור בנדיקטוס ה-16, ברק אובמה וראניה, שיש לה ערוץ יוטיוב ממכר, ולו רק כי היא כזו יפה ומדברת ברהיטות ובחכמה.

אצלנו הכי בולט בתחום היוטיוב הוא נשיא ישראל שמעון פרס, שבדצמבר 2009 ניהל מסיבת עיתונאים יחד עם אחד ממייסדי יוטיוב, צ’אד הראלי בה הוא השיק את הערוץ שלו וקרא לכולם להצטרף אליו לערוץ בו הוא יעלה ראיונות, סרטוני פעילויות שלו וכדומה.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
למה כדאי גם לכם להתחיל ליצור אירועי לייב באינסטגרם ואיך לעשות את זה? Why you should Start Doing Instagram Live Events and How
3 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לבניית קשרים מקצועיים ב-2021 How to Use LinkedIn for maximum exposure and building professional relationships
31 בינואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
תזמון פוסטים באינסטגרם – מדריך מעודכן לשנת 2021 – How To Schedule Instagram Posts In 2021
29 בינואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מחקר האשטג באינסטגרם: טיפים למתקדמים – Hashtag Research On Instagram: Advanced Tips
17 בינואר 2021