כמעט ואין היום אדם שלא יודע כבר מה זה סטורי – אותו פוסט (תמונה או וידיאו) שעולה לפרופיל של אדם פרטי או מותג ברשתות החברתיות, ונעלם אחרי 24 שעות.
הסטוריז יוצרים עניין רב שכן הם מספקים הצצה אל חיי היום-יום או אל החיים האמיתיים יותר של משתמשים אחרים ברשת. לכן אנשים רבים נוהגים לבלות שעות רבות ביום בצפייה בסטוריז.
אפילו אתרים שונים בארץ ובחו"ל (כאלה שאינם מוגדרים כרשתות חברתיות) אימצו את הפורמט. כמו המותג ללין, שהוסיף לאחרונה את אפשרות הצפייה בסטוריז, בפורמט דומה מאוד לזה שאנו מכירים, ממש בתוך האתר שלהם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
את הטריק הבא אתם חייבים להכיר – אינסטגרם מאפשרת לכם לשתף פוסטים שהועלו על ידי משתמשים אחרים ישירות בסטוריז שלכם.
מדובר בדרך מעולה כדי להעשיר את הסטוריז שלכם בתכנים מקוריים ומעניינים, מבלי שתיצטרכו ליצור את התוכן הזה בעצמכם ותוך כדי פירגון למשתמשים אחרים באינסטגרם.
כדי לעשות זאת, בחרו את הפוסט שאתם רוצים לשתף ולחצו על הכפתור בצורת חץ (או מטוס – תלוי את מי שואלים) שנמצא מתחת לפוסט בצד ימין שלו (משמאל לאייקונים של עשיית הלייק או יצירת התגובה). זה יפתח לכם מסך שמאפשר לשתף את הפוסט בסטורי שלכם או לשלוח את הפוסט בצ'אט למשתמשים אחרים. כדי לשתף את הפוסט המדובר בסטורי שלכם – פשוט ביחרו באפשרות של "Add post to your story" שכתובה בכחול, בדיוק מתחת לתיבת החיפוש.
רוצים להשתמש בהאשטגים בסטוריז אבל נמנעים מכך כי אתם לא רוצים שאנשים ייראו שאתם עושים זאת? אם כן אז אתם חייבים לנסות את הטריק המגניב הבא!
תייגו את ההאשטגים הרלוונטיים לכם, הקטינו אותם (אך לא יותר מדי, אחרת אינסטגרם לא תזהה אותם) ומקמו אותם צמוד זה לזה, במקום שלא אכפת לכם להסתיר בו מעט את התמונה של הסטורי. לאחר מכן הסתירו את ההאשטגים על ידי אימוג'ים או על ידי תמונות ואנימציות מסוג GIF. וכך, ממש כמו המושג 'ללכת עם ולהרגיש בלי' – תוכלו להנות מיתרונותיהם של ההאשטגים (חשיפה לקהל גדול יותר, למשל), מבלי שאנשים יידעו שאתם משתמשים בהם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
בטריק הזה נהוג להשתמש בעיקר כאשר אתם משתפים בסטוריז פוסט חדש שהעלתם לעמוד שלכם. או בכל מצב אחר שאתם מעוניינים לחשוף רק חלקים מסוימים מהתמונה שהעלתם לסטורי. באמצעות השימוש בטיזרים אתם יכולים לחשוף רק חלק מהפוסט המדובר בסטורי. וכך אתם יכולים לעורר עניין בקרב הגולשים ולגרום להם להיכנס לעמוד שלכם ולראות את הפוסט. חוץ ממדבקות ה-Gif הקלאסיות של הסטוריז, שרוב האנשים משתמשים בהן כדי ליצור טיזרים לסטוריז – יש עוד דרך פשוטה, מעניינת ושימושית כדי לעשות זאת.
מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור תמונה ולהעלותה למסך עיצוב הסטורי. השתמשו בסמל העט שנמצא בראש המסך, בחרו צבע לרקע ולאחר מכן הקישו והחזיקו את האצבע על המסך למשך 2 שניות, עד שהמסך יהיה מכוסה בצבע שבחרתם. לאחר מכן השתמשו בכלי המחק כדי לחשוף בסטורי רק את החלקים שאתם מעוניינים לחשוף ליצירת הטיזר.
כך זה נראה:
אם אתם רוצים להעלות כיתוב לסטורי ואתם רוצים שהוא יהיה בולט, מושך את העין ומעוצב יותר – יש טריק מגניב ליצירת כיתוב מוצלל שכדאי שתכירו.
כדי ליצור כיתוב מוצלל, ראשית פתחו את תיבת הטקסט (על ידי לחיצה על הכפתור Aa שנמצא בראש המסך של עיצוב הסטורי בצד ימין). ואז, הזינו את הכיתוב שלכם בצבע כלשהו ומקמו אותו במקום הרצוי על המסך. לאחר מכן צרו עוד כיתוב זהה בצבע אחר ומקמו אותו צמוד לכיתוב הקודם אך כך שייראו את שניהם בו זמנית – כמו שניתן לראות בתמונה מתחת.
לא מצאתם צבע שאהבתם לכיתוב או לכלי העט בסטורי, מתוך צבעי ברירת המחדל של האינסטגרם? הגיע הזמן שתכירו את הטריק לבחירת צבעים בצורה אישית.
אם אתם רוצים לשנות את צבע הכיתוב, ראשית בחרו באפשרות להוסיף טקסט (כפתור ה-Aa שנמצא בראשית המסך בצד ימין). לאחר מכן לחצו על העיגול הצבעוני בראש המסך, ואחרי פתיחת סרגל הצבעים על המסך, לחצו על אפשרות קביעת הצבע בצורה אישית. זהו כפתור לבן עם סמל של עט, שנמצא בצד השמאלי ביותר של סרגל הצבעים. לאחר הלחיצה עליו ייפתח לכם סמל בצורת טיפה, אותו תוכלו לגרור על המסך. כך תוכלו לשנות את הצבע שאתם רוצים בצורה מותאמת מתוך הצבעים שיש בסטורי שלכם.
ואילו אם אתם רוצים לשנות את צבע העט, לחצו ישר על הכפתור עם סמל העט שנמצא בצד שמאל של סרגל הצבעים.
כך זה נראה:
מעוניינים ללמוד יותר על שיווק באינסטגרם? אם כן אז אתם חייבים לבדוק את הקורס הדיגיטלי שלי לקידום באינסטגרם.
או שאולי אתם דווקא מחפשים חברה מקצועית שתדאג לקידום נכון ואפקטיבי יותר של העסק שלכם באינסטגרם?
שמי טל נברו, ובמסגרת חברת הדיגיטל שלי – סושיאל ליידי – אני מספקת מגוון שירותים בתחום השיווק באינטרנט, כמו פיתוח ועיצוב אתרים , קידום אורגני , פרסום ממומן ועוד.
בעשור האחרון ליוויתי כבר מאות עסקים במעבר מהאוף-ליין לאונליין. ואשמח לעזור גם לעסק שלכם בקידום באינטרנט שיהיה יעיל ומשתלם יותר.
רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר ואחזור אליכם בהקדם.