מהי אינסטגרם?
אינסטגרם (Instagram) היא אפליקציה ורשת חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים, כאשר כל שיתוף נקרא "פרסום" (Post), ומאז 2012 היא נמצאת בבעלותה של פייסבוק. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים לצלם תמונות או סרטונים, לערוך אותם ולשתף אותם ברשתות חברתיות האחרות (כמו פייסבוק, טוויטר וכו'). ניתן לעקוב אחר משתמשים אחרים באינסטגרם, ולצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אפליקציית אינסטגרם הושקה באוקטובר 2010 למכשירי iPhone, iPad ו-iPod Touch מתוצרת אפל.
באפריל 2012 האפליקציה הושקה גם למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד.
בדצמבר 2010, חודשיים בלבד לאחר השקתה עבור מוצרי אפל, לאינסטגרם כבר היו מיליון משתמשים רשומים.
ביוני 2011 היו לה כבר חמישה מיליון משתמשים, ובספטמבר 2011 – עשרה מיליון משתמשים.
ביולי 2011 הודיעה אינסטגרם כי עד תאריך זה הועלו לרשת 100 מיליון תמונות באמצעות היישום. באוגוסט של אותה שנה (חודש לאחר מכן) זה כבר היה 150 מיליון תמונות.
בדצמבר 2011 זכה היישום בתואר "היישום של השנה" במסגרת תחרות היישומים של אפל. החברה ומפתחיה זכו בשלל פרסים על הפיתוח של היישום.
במרץ 2012 לרשת החברתית אינסטגרם היו כבר 25 מיליון משתמשים רשומים.
בינואר 2012 הועלו לרשת למעלה מ-400 מיליון תמונות על ידי המשתמשים (קצב של 60 תמונות לשנייה).
באפריל 2012 הודיעה פייסבוק כי היא קונה את חברת אינסטגרם, שהיו בה אז 13 עובדים בלבד, תמורת מיליארד דולר.
ביוני 2013 הודיעה פייסבוק על שדרוג האפליקציה והעובדה שמעתה תוכל לתמוך ביצירת סרטונים קצרים בני 15 שניות.
אגב, במרץ 2014 דיווחה החברה כי הגיעה ל-200 מיליון משתמשים רשומים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
באוגוסט 2016 הושק פיצ'ר הסטוריז "Instagram Stories", המאפשר למשתמשים לשתף "סיפורים" שנמחקים אחרי 24 שעות.
באמצעות הפיצ'ר ניתן לשתף תמונות או סרטונים, בעמוד שלכם שלא נשארים לתמיד כמו הפוסטים אלא נעלמים לאחר יממה.
כמו בסנאפצ'ט, גם השם של הפיצ'ר זהה וגם האפשרויות שלו. ניתן לערוך את הסטוריז באמצעות כל מיני מדבקות ותוספות, כמו אימוג'ים, כיתובים, אייקונים וכו'.
ביוני 2018 אינסטגרם משיקה את היישום IGTV המאפשר לגולשים – לראשונה באינסטגרם – לשתף סרטונים ארוכים.
בניגוד לסטוריז , הסרטונים ב-IGTV מאפשרים תגובות ולייקים, ולא נמחקים אחרי 24 שעות.
בזמן שאורכם של הסטוריז הוגבל ל-15 שניות, המגבלה של סרטוני הIGTV היא הפוכה – כל סרטון הוא בן 15 שניות עד שעה.
במרץ 2019 הושק הפיצ'ר לקניות מקוונות מהפלטפורמה, שנקרא "Instagram Checkout".
הפיצ'ר מאפשר למשתמשים לבצע רכישות ישירות דרך האפליקציה של אינסטגרם, מבלי לעבור לאתרים אחרים, כאשר אינסטגרם גובה עמלה על כל עסקה כזו.
לבעלי עסקים מדובר בדרך נהדרת לשיפור יחסי ההמרה שלהם מהאינסטגרם שכן הגולש לא צריך לעבור לאתר אחר, לחכות שיטען וכו'.
ביולי 2019, אינסטגרם החלו להסתיר את הלייקים אצל משתמשים מסויימים במדינות מסוימות.
מדובר באחד מהעדכונים שעוררו הכי הרבה רעש, שכן יש המון מותגים, עסקים ומובילי דעה שמתפרנסים בשל העובדה שיש להם הרבה לייקים על פוסטים.
לפי העדכון, מספר הלייקים יהיה מוסתר מהעוקבים ורק המשתמש עצמו יוכל לראות את הלייקים שלו.
באוגוסט 2020 אינסטגרם השיקה את הפיצ'ר שנקרא "Instagram Reels" המאפשר למשתמשים לבצע צילום וידאו של עד 15 שניות.
את הסרטונים ניתן להעלות לאזור נפרד שמיועד לסרטוני הרילז ואפשר לצפות בסרטוני רילז של גולשים אחרים וליצור איתם מעורבות כמו להגיב או לעשות לייק.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים ללמוד על שיווק עסקי באינסטגרם? בדקו את הקורס הדיגיטלי שלנו לשיווק עסקים באינסטגרם.
או שאולי אתם דווקא מחפשים צוות מקצועי שידאג לשיווק אפקטיבי, נכון ומשתלם לעסק שלכם? אם כן, אז תדעו שהגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו, ואני מספקת מגוון שירותים בתחום השיווק הדיגיטלי – כמו בניית אתרים ודפי נחיתה , אסטרטגיה וניהול תוכן , פרסום קמפיינים ממומנים, הרצאות וסדנאות ועוד.
ליוויתי ואני מלווה עסקים במעבר מהאוף-ליין לאון-ליין ואשמח לעזור גם לעסק שלכם בשיווק יעיל יותר.
רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר עוד היום.