אם אתם מנהלים בלוג, אתר מכירות, אתר תדמית או כל אתר אחר – כדאי לכם להכיר את גוגל אנליטיקס (Google Analytics) ולחבר אליו את האתר שלכם.
אתם בטח מניחים שמדובר בשירות של גוגל, ואתם צודקים. מדובר במערכת של גוגל המאפשרת לכם לחבר אליה את האתר שלכם ולהיחשף להמון מידע ונתונים מעניינים וחשובים. מידע זה על נתוני הגולשים באתר שלכם יכול לסייע לכם בדרכים רבות, ועל כך נדבר במאמר זה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לאחר חיבור האתר שלכם למערכת, google analytics מאפשרת לכם לראות מידע מגוון על התנועה הנכנסת לאתר שלכם, כמו לדוגמא:
1 – מס' הדפים הכולל שנצפה.
2 – מס' הכניסות היומי לאתר שלכם.
3 – זמן השהות הממוצע של כל גולש באתר.
4 – מס' הדפים הממוצע שכל משתמש היה בו.
5 – מידע על היקף וסוג הפעילות באתר (גולשים חוזרים לעומת כלל הגולשים באתר).
6 – שיעור היציאה מדף הכניסה לאתר.
חוץ מאפשרויות בסיסיות אלה, גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לעשות עוד דברים רבים.
כדי ללמוד ולהבין מה היתרונות הנוספים של חיבור האתר שלכם לגוגל אנליטיקס – המשיכו לקרוא.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מידע נוסף על מאפייני הגולשים – בנתונים המתקדמים של גוגל אנליטיקס ניתן לראות מידע נוסף על הגולשים. כמו מאיזה איזורים גיאוגרפיים הם גלשו ומהם השפה, סוג הדפדפן, מערכת ההפעלה וספק השירות שבהם הם משתמשים, והאם הם גלשו מהנייד או מהמחשב. המערכת מאפשרת לכם גם לפלח את הגולשים לפי מאפיינים דמוגרפיים כמו גיל, מין ותחומי עניין.
מידע זה חשוב מאוד וכדאי מאוד לנתח אותו, שכן זה יסייע לכם בהתאמת עיצובו של האתר שלכם והתכנים המופיעים בו, בהתאם למאפיינים של קהל היעד והגולשים באתר שלכם.
"נתיב המעבר" של הגולשים באתר – עוד דרך מעניינת לניתוח הנתונים בגוגל אנליטיקס היא שימוש ב'משפך הזרימה' – שבו אתם יכולים לראות מהו הדף הראשון באתר שלכם שאליו נכנסו הגולשים, באילו דפים עברו ומאילו יצאו מהאתר. כך תוכלו לנסות לזהות את הדפים ה"בעייתיים" – אלו שגורמים לגולשים באתר לנטוש אותו.
מילות מפתח ומידע טכני נוסף – תחת המידע הטכני במערכת תוכלו לראות את מילות המפתח שדרכם הגולשים הגיעו לאתר שלכם. בחלק של המידע הטכני תוכלו לראות גם את הפעילות של הגולשים באתר כמו האם הורידו קבצים וכן מידע חשוב כמו מהירות העלייה של האתר. מדובר בניתוח חשוב עבור מיטוב מאמצי הקידום האורגני שאתם עושים לאתר שלכם בגוגל.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם להגדיר 'יעדים' – שאלו המרות שונות שאתם רוצים שהגולשים יבצעו באתר שלכם – כמו הורדת קובץ, הרשמה לניוזלטר, רכישת מוצר וכו'. נתונים אלו אתם יכולים לחבר לגוגל אדוורדס ובמערכת זו אתם יכולים לראות את העלויות של כל המרה. באמצעות ניתוח הנתונים תוכלו לפעול לשיפור יחסי ההמרה באתר שלכם.
כך גם בנוגע לתוכנית של גוגל אדסנס שמאפשרת לכם להתחלק עם גוגל ברווחים המגיעים מלחיצה על פרסומות באתר שלכם. תוכלו לראות את הדפים הכי רווחיים, כמה כסף הרווחתם בממוצע על כל ביקור של גולש באתר שלכם, מאילו ערוצים הגיעו הגולשים שגרמו לכם להרוויח הכי הרבה ועוד.
גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לפלח את הנתונים בצורה מתקדמת ביותר. כך נניח, אתם יכולים לצפות רק בנתונים שיש לכם על גולשים שגרים באיטליה ודוברים רוסית. אפשרויות הפילוח בגוגל אנליטיקס מתקדמות למדי כך שאתם יכולים לבודד גם רק משתנים ספציפיים ולנתחם בנפרד.
לגוגל יש גם פלטפורמת אנליטיקס המיועדת לאפליקציות והיא נקראת Firebase Analytics. מערכת זו מאפשרת לכם לעקוב אחר מספר המשתמשים באפליקציה ואחר מספר ההתקנות שלה וכו'.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
החלטתם שאתם רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל? הגעתם למקום הנכון!
שמי טל נברו, בעלת חברת הקידום באינטרנט 'סושיאל ליידי' ואני אשמח לקדם את האתר שלכם בגוגל ולעזור בשיווק העסק שלכם בדיגיטל בכלל.
אני מספקת שירותי ניהול תוכן לעסקים, פרסום קמפיינים ממומנים וכן שירותים נוספים לשיווק דיגיטלי אפקטיבי יותר.
צרו איתי קשר, ואני אדאג לקידום האתר שלכם בגוגל – בצורה יעילה ומשתלמת, שתביא לכם תוצאות מעולות ואף טובות יותר משציפיתם להן.