כמנהלי סושיאל, אנו יודעים שישנם כל מיני קווים כלליים ואסטרטגיות שעוזרים ברוב המקרים ליצירת מעורבות בפלטפורמות החברתיות. אולם מדי פעם אותן פלטפורמות מספקות מדריכים בעצמן: המדריכים הללו הם הזדמנות נהדרת, היות והם מאפשרים לנו לגבש אסטרטגיה אפקטיבית מבלי להעלות ספקולציות על ההעדפות של האלגוריתם בפלטפורמה. כלומר, במקום לנחש, אנחנו פשוט מקבלים את התשובות.
משום כך, שמחנו לראות בתחילת החודש את הפרסום של לינקדאין, שכותרתו (בתרגום חופשי) "כיצד תוכן יצירתי ובולט משפר ביצועים" (How Standout Creative Content Boosts Performance). לפי ההקדמה של המדריך (From B2Boring to B2Brilliant), לינקדאין מייעדים את ההוראות שלהם לשיווק מסוג B2B, כלומר שיווק המתאים יותר לעסקים וללא ללקוחות קצה. בלינקדאין מתחילים את המדריך שלהם בטענה מעניינת: שיווק לעסקים הוא ברובו משעמם. מי אומר זאת? לפי הנתונים המובאים שם, בערך 48% מן ממנהלי העסקים המבצעים עסקאות עם עסקים אחרים, סבורים כי שיווק המיועד לעסקים הוא ברובו משעמם. כמו כן, רובם הגדול היו מעדיפים לו השיווק לעסקים היה נעשה בצורה מעניינת ומקורית יותר, בדומה לשיווק ופרסום שנעשה ללקוחות קצה. אז עברנו על המדריך ותמצתנו לכם את עיקרי הדברים, ועוד בעברית. לא תפרגנו?
תעדו את אסטרטגיית השיווק ללינקדאין שלכם
הטענה במדריך היא ש-40% מיוצרי התוכן השיווקי, אינם מגדירים יעדים ומתעדים את האסטרטגיה השיווקית שלהם בטרם הם מתחילים ליצור אותה. יתרה מכך, אחוז קטן עוד יותר מתכנן ומתעד אסטרטגיה ייעודית ללינקדאין. משום כך, העצה הראשונה שלינקדאין מציעים היא להגדיר ולנסח מטרות אסטרטגיות לשיווק בלינקדאין, למשל שיווק שלא פונה רק ללקוחות פוטנציאליים, אלא גם לכשרונות פוטנציאליים שאולי נצליח למשוך לחברה שלנו.
ביקורת תוכן
לינקדאין מציעים להיעזר בביקורת תוכן כאשר יוצרים תוכן שיווקי. מבקר תוכן הוא איש שיווק חיצוני שעוזר לנו לראות את נקודות העיוורון שהחמצנו: איפה החולשות שלנו, איפה החוזקות שלנו, ואיך ניתן לגשר בין הפערים. אחרי שאנו יוצרים אסטרטגיית תוכן או תוצרים מסוימים, שווה לנו לבקש חוות דעת ממישהו חיצוני.
איזון של מיתוג עם שיווק היוצר הביקוש
ראשית, נקדים ונאמר שאפשר לחלק את עולם השיווק לשתי אסטרטגיות שיווקיות: מיתוג (Brand) ושיווק פרסומי היוצר ביקוש (Demand). לפי לינקדאין, מחקרים מצאו שהאיזון הנכון בשיווק בין בניית המותג לבין פרסום היוצר ביקוש הוא 60/40 לטובת המיתוג. עוד נטען כי בכל הנוגע לשיווק המוכוון לעסקים, ניתן להגדיל את אחוזי ההמרה פי שישה כאשר מנהלי הרכש, קרי אלו שמחליטים לבצע את הרכישות, כבר חוו היכרות קודמת עם המותג. כלומר, השורה התחתונה היא שבשיווק B2B, יש חשיבות גבוהה יותר למיתוג ארוך טווח מאשר לקמפיינים קצרי טווח וממוקדים. למה? משוב שבעולם ה-B2B, רוב הזמן הלקוחות הן "לא בשוק": רק 5% מהקונים הם כאלה שממוקדים בביצוע רכישה, ו-95% הנותרים חונים להם מחוץ לשוק (חוק ה-95/5).
שיווק שמעורר רגשות
לאחרונה פורסמה בניו יורק טיימס כתבה מעניינת בנושא לינקדאין. לפי האמור, בתקופה שמאז התפרצות נגיף הקורונה, הפלטפורמה של לינקדאין הפכה להרבה יותר אנושית, כלומר, יותר ויותר משתמשים משתפים דברים אישיים, כמו הקשיים האישיים שלהם בחיים, בעבודה וכדומה, וכן גם את העדות שלהם בנושאים שאינם קשורים לעולם העבודה. התוצאה היא שאותם פוסטים שיש בהם גוון אישי, יצרו הרבה יותר מעורבות, ובאופן אירוני, עזרו למחפשי עבודה להשיג את המשרה הבאה שלהם, הרבה יותר מהתכנים המקצועיים אותם יצרו ושיתפו.
גם במדריך שלהם, לינקדאין מכוונים אותנו למסקנה דומה. לפי האמור בו, פוסטים שיש בהם גוון רגשי מקבלים בממוצע 44% יותר תגובות מאשר אלו שאין בהם גוון רגשי. כמו כן, פוסטים שיווקיים שעוררו רגשות הביאו כמעט פי 200 יותר עוקבים מפוסטים שאין בהם גוון רגשי.
תכנים ומחשבות בנושאי מנהיגות
מחקר של לינקדאין מצא שלמרות שתכנים בנושא מנהיגות נמצאים הרבה יותר בשפע מאז הקורונה, 71% מקובעי מדיניות סבורים שרוב רובם של התכנים הללו אינם מספקים תובנות משמעותיות באמת. לפי לינקדאין, המפתח כאן הוא להבין את הניתוק של הקהל עם המסר: צרכנים סבורים שהתכנים הללו פשוט אינם מדברים את הצרכים שלהם. עם זאת, 64% ממנהלי בדרגות ניהול גבוהות סבורים, כי תכנים שיווקיים עם גוון מנהיגותי מעידים יותר על יכולות מקצועיות של המותג מאשר תכנים פרסומיים.
אז מה הם העקרונות הנכונים ליצירת תכנים ומחשבות בנושאי מנהיגות?
- ניסוח פרובוקטיבי אך מהנה.
- ניסוח שעובר כאנושי, שימוש בטון פחות פורמלי.
- רעיונות פרובוקטיביים המאתגרים מוסכמות קיימות.
- הצגה של נושא לעומק.
- כוללים תובנות של צדדים שלישיים או מקורות מהימנים אחרים.
- שיווק המתמקד בניצול של מגמות קיימות.
פרקטיקות יצירתיות ויעילות
מלבד שיפור בהיבטים של יצירתיות ומנהיגות, התכנים שלנו צריכים לעורר תשומת לב. הנה כמה עקרונות מפתח שלינקדאין קיבצו בעניין זה.
- שימוש בתמונות בולטות וגדולות. לפי לינקדאין, תמונות ברזולוציה גבוהה מקבלו 38% יותר מעורבות. כמו כן, הימנעו ככל האפשר משימוש בתמונות ממאגרים.
- תרגישו את הדופק של התעשייה שלכם: תכנים בנושאים אקטואליים מקבלים 31% יותר מעורבות.
- העדיפו "הגוונה והכלה" (Diverse and inclusive)- כלומר, תשתמשו בתכנים המבליטים קבוצות מיעוט חברתיות.
- שלבו תכני וידאו. כמו כן, שלבו כתוביות בתכני הווידאו (79% מן המשתמשים צופים בסרטונים ללא סאונד).
סיכום
לינקדאין סיפקו לנו מדריך יפה, אלגנטי, מושקע ואינפורמטיבי. נכון, יש בו לא מעט אוויר חם, וצריך לעבוד קצת כדי להפריד את המוץ מן הבר. עם זאת, אנו מקווים שחילצנו עבורכם את התובנות המשמעותיות, שייתנו לכם כלי עבודה למלאכת השיווק בלינקדאין שלכם.