מי שעוסק בשיווק, יודע שיש תפיסה רווחת בתחום, לפיה המצב הכי גרוע עבור מותגים מסוימים הוא כאשר פשוט לא מדברים עליהם. משום כך, מותגים מנסים תמיד לחשוב על דרכים כאלה ואחרות כדי לייצר הייפ ו"דיבור" בקרב הקהל הפוטנציאלי שלהם. בתקופה האחרונה, אחת הדרכים המעניינות ביותר ליצירת הייפ שכזה היא שימוש ב-NFT: ממילא ה-NFTs הם הדבר החם של השנה-שנתיים האחרונות, ולכן זה רק טבעי שמותג שרוצה ליהנות מגל פופולריות מסוים, ינסה להשתלב בו כך או אחרת. לכן קבלו כמה דרכים בהן מותגים משתמשים ב-NFTs לצורך קידום והעלאת ערכו של המותג.
NFT כמכשיר ליצירת זיקה עם הקהל
אחד הפסטיבלים הכי מוכרים וחשובים בעולם כיום הוא ללא ספק קואצ'לה. הפסטיבל, המתרחש בעמק קואצ'לה (העיר אינדיו, הנמצאת בסמוך בעמק קואצ'לה, מכונה "עיר הפסטיבלים"), מארח בכל שנה את מיטב הראפרים והזמרים הכי נחשבים בארצות הברית ובעולם, ומהווה חוויית מוזיקה לכל משתתפיו. אחד החידושים שהיו השנה בקואצ'לה היה השימוש ב-NFT: בקואצ'לה השיקו קולקציה אשר לדבריהם מאפשרת למחזיקים "כניסה לכל החיים" לפסטיבל, כניסה לחוויות מיוחדות הנמצאות במקום, גישה לאלמנטים פיזיים למיניהם וכן מוצרי אספנות דיגיטליים. בדומה לקואצ'לה, גם בטומורולנד, פסטיבל הטראנס המפורסם השנתי בבלגיה, עשו פחות או יותר את אותו הדבר, והשיקו קולקציה לאספנים, שאפשרה גישה גם היא גישה למקומות מסוימים בפסטיבל.
עכשיו, ברור שכרטיסים לפסטיבלים ואישורים מיוחדים גם היו לפני ה-NFTs, והעיקר כאן לא היה השימוש הטכנולוגי בקריפטו. עם זאת, השימוש ב-NFTs שעשו הפסטיבלים הנ"ל אפשר לקהל להעמיק את הזיקה שלו עם האירוע, להרגיש שהוא חלק מהחוויה, ולאפשר לו לקחת איתו את החוויה הזאת גם לאחר סיומו של הפסטיבל.
NFT ליצירת אקסקלוסיביות
כנס ה-NFT NYC היה מפגן כוח של תעשיית ה-Web 3.0. אולם בין כל האירועים הרבים שהיו בעיר, חלק מהאירועים היו סגורים למחזיקי קולקציות בלבד. אירוע אחד שכזה היה ה-Ape Fest, מסיבה אקסקלוסיבית למחזיקי הקולקציה של מועדון היאכטות של הקופים המשועממים, עם כמה אמנים מובילים במיוחד (אמינם וסנופ דוג למשל, שמחזיקים בעצמם קוף משועמם). סף הכניסה ל-BAYC הוא גבוה במיוחד, שהרי גם היום, אפילו לאחר ירידת המחירים הגדולה, הוא 90 את'ר (שהם למעלה מ-100,000 דולר). עם זאת, ה-BAYC משדר אקסקלוסיביות יותר מרולקס, מרצדס ולואי ויטון גם יחד. לא מפתיע שבין המחזיקים אפשר למצוא מפורסמים ברמות הגבוהות ביותר, לרבות קווין הארט, סטף קרי, מארק קיובן, פריס הילטון, ניימאר, סרינה וויליאמס ואפילו עומר אדם.
את התחושה הזאת מותגים רבים רוצים לחקות באמצעות NFT. למשל, יקב בקליפורניה המשווק בקבוקי יין רק באמצעות NFT, ב-3,500 דולר לאחד (צריך לקנות את ה-Token, ואז "לפדות" את הבקבוק ביקב). גם טומורולנד וקואצ'לה הנ"ל הלכו על הקו של האקסקלוסיביות, וישנן דוגמאות נוספות.
ויראליות והייפ
מסעדת אפלביס היא רשת מזון מהיר אמריקאית. לאחרונה החליטו באפלביס להשיק קולקציית NFTs במכירה פומבית. הפרס הרשמי למנצחים ולזוכים בפריטי הקולקציה הוא שמחזיקים יזכו בכנפיים חינם במשך שנה (נמסר כי תנאי מימוש הזכאות יהיו חשופים למחזיקים בלבד). אולם מה שחשוב הוא ההייפ: אפלביס יצרו דיבור על המותג שלהם ועניין ציבורי, בזכות הנפקת NFTs.
מיתוג למוצרים דיגיטליים
במידה מסוימת, רבות מההייפ סביב NFTs נובע מכך שרבים מתכוננים לתקופה שבה מרכז הכובד של האינטרנט יעבור למטאוורס. המטאוורס אמור להיות מעין ייצוג חזותי של האינטרנט, שבו אנו נסתובב במרחב הוירטואלי עם אווטרים בדמותינו. משום כך, מותגי אופנה רבים כיום, נערכים למעבר מהפיזי לוירטואלי: נייקי, דולצ'ה וגבאנה, טומי הילפיגר ועוד מותגי מעצבים למיניהם, כבר יצרו פרטי לבוש המיועדים ללבישה במטאוורס. למעשה, כבר התקיים "שבוע אופנה במטאוורס". נכון, לא ברור אם הפריטים הללו יהיו באמת זמינים למכירה בסוף, אולם יש משמעות גדולה לעובדה שמותג "היה שם קודם", הניח תשתית והתכונן בצורה כזאת או אחרת.