טוויטר ספייס – כך תעשו את זה נכון

לפני קצת יותר משנה, טוויטר השיקה שירות חדש (ולא מהפכני), בשם טוויטר ספייסס (Twitter Spaces). הרעיון של ספייסס מבוסס בעיקרון על קלאבהאוס. מה זה מבוסס? טוויטר פשוט עשתה קלאבהאוס משל עצמה. מה קורה בקלאבהאוס אתם שואלים? מדובר באפליקציה של חדרי צ'אט לקיום שיחות אודיו לייב, ובה התקיימו סימפוזיונים בכל מיני נושאים שונים. 

קלאבהאוס צברה בזמנו פופולריות רבה, בין היתר משום שהיא החלה כמקום אקסלוסיבי (לא יכולתם פשוט להוריד את האפליקציה; הייתם צריכים לקבל לינק הזמנה). מכל מקום, קלאבהאוס הייתה טרנדית לתקופה בקורונה, אך היא לא ממש מתרוממת, בעיקר כי היא לא מצליחה לגרום למשתמשים להישאר בה (בין היתר, כי הם משתעממים שם מהר מאוד). לפני שנה כאמור, טוויטר השיקה את הגרסה שלה לקלאבהאוס בשם "Spaces", ובה יוזרים יכולים ליזום שיחות אודיו בשידור חי, ואנשים אחרים יכולים להצטרף לשיחה בתור מאזינים. טוויטר היא לא קלאבהאוס, אלא רשת חברתית בקנה מידה אסטרונומי, עם שווי של יותר מארבעים מיליארד דולרים (לאילון מאסק זה עלה אפילו יותר); לכן, אפשר להמר על טוויטר שהיא יכולה להצליח יותר מקלאבהאוס. 

מבחינה טכנית, לא קשה להתחיל ספייס: פשוט לוחצים לחיצה ארוכה על Tweet (בתנאי שיש לכם לפחות 600 עוקבים, לפחות נכון להיום), עושים Host, ואז מתזמנים אירוע כדי לאפשר לאנשים להיערך לספייס שלכם. אולם הבעיה העיקרית בטוויטר ספייסס היא לא טכנית, אלא תוכנית: איך לגרום לאנשים להתעניין בספייס שלכם ולא לנטוש אותו תוך כמה דקות. על כך, חמישה טיפים מנצחים להנחיית ספייס. 

טיפ 1: לעבור מאינטואיציה לשיטה

אתם מכירים את זה שאתם יושבים עם חברים, ויש ביניכם שיחה קולחת, כיפית, מעניינת ומצחיקה? חלק מכם אולי אפילו מעז להניח שאפילו אנשים מבחוץ, לו היו נחשפים לשיחה, היו מוצאים בה עניין אמיתי. אכן, כשיש כימיה טבעית בין אנשים שמכירים אחד את השני, לפעמים נוצרת שיחה מעניינת, קולחת וקצבית. ההרגשה הזאת עשויה גם לנטוע בקרב אנשים מסוימים את התחושה המוטעית שהם אנשים מעניינים מטבעם. בדיוק התחושה המוטעית הזאת, עשויה לגרום להם לחשוב שהם מספיק מעניינים כדי להנחות ספייס בטוויטר. "כולה ספייס" הם בוודאי אומרים, "לא צריך להשקיע. נזרום".

עם זאת, מי שמנסה להרים שיחה מעניינת בספייס רק על בסיס האינטואיציה שלו, מבין מהר מאוד שיש הבדל גדול בין שיחה שמעניינת רק את מספר המשתתפים המצומצם שבה, לבין שיחה שאמורה ליצור עניין בקרב קהל ניטרלי. חשוב להבין שכדי להעביר ספייס מוצלח, קולח ומעניין, צריך לתכנן אותו: להכין נושאים לדיון, לכתוב נקודות לדיון בתוך אותם נושאים, לצפות במידה מסוימת תשובות אפשריות, ולדעת מה אמור להיות הנושא הבא בכל עת. הנחיית ספייס מוצלחת דומה יותר לעריכת תוכנית טלוויזיה או רדיו: אף אחד לא מאלתר ובאמת מצליח בכך. משום כך, מי שיש לו ניסיון בדיבור מול קהל והעברת מצגות, יהיה מוצלח לאין שיעור ממי שאין לו ניסיון שכזה. כמו כן, חשוב לשמור על עקביות: תשתדלו שהספייסים שלכם יהיו בימים ובשעות קבועות, מה שיגרום לעוקבים שלכם לקחת אתכם יותר ברצינות.

טיפ 2: אורחים שונים

אם אתם רוצים שהספייס שלכם יהיה מעניין בכל אירוע מחדש, אתם צריכים לגוון את נקודות המבט המובאות בו: נקודות מבט שונות לאותו עניין, יוצרות דיון מעניין יותר בפרק עצמו, וכן עוזרות לשמור על עניין לאורך זמן בפרקים נוספים. משום כך, רצוי שבכל אירוע תביאו אורח אחר, כאשר כל אחד מהאורחים קשור בצורה כזאת או אחרת לנושא של הספייס שאתם מארגנים. למשל, אם אתם מרימים ספייס בנושא משפטי, אז בפרק אחד תביאו עורך דין מתחום המקרקעין, בפרק השני מהתחום הפלילי, בפרק השלישי מתחום החברות וכן הלאה. הכי טוב? להביא משפיענים, כאלה שיש להם כוח משיכה עצמאי ועוקבים משלהם, כאלו שירימו את את העניין בספייס שלכם, וכן יביאו מאזינים שיבואו כדי לשמוע דווקא אותם.

טיפ 3: תקדמו את הספייסים שלכם 

אם אתם רוצים שאנשים יטרחו וישקיעו מהזמן שלהם כדי להאזין לכם מדברים, אתם צריכים לגרום להם להבין שזה כדאי להם, שאתם מעניינים והאירוע מעניין. לכן, עליכם לקדם את האירוע ככל האפשר. ראשית, מיתוג: מתגו כל אירוע בצורה מפתה. למשל, אם המותג עוסק בתחום ההשקעות בקריפטו, מתגו אותו בצורה שפונה לאנשים רלוונטיים: "השקעות בקריפטו למתחילים"; "חדשות בתחום ההשקעות בקריפטו" וכדומה. הביאו אורחים וצרו נושאים לדיון בהתאם למיתוג שבחרתם. שנית, תפרסמו את האירוע במקומות רלוונטיים: כל הרשתות החברתיות שלכם והנכסים הדיגיטליים שלכם. כמובן, חשוב לפרסם בטוויטר: כאשר האירוע מתקיים, צייצו זאת בטיימליין שלכם, ותבקשו ממכרים שלכם שיעשו ריטוויט ופיברוט סמוך ככל האפשר לזמן הפרסום. כמו כן, תשלחו קישור לאירוע ב-DM לאנשים שזה יכול להיות רלוונטי עבורם. 

טיפ 4: תעשו את זה משתלם

יש כאלו שכדי לגרום להם להיכנס לטוויטר ספייס, צריך לפתות אותם עם צ'ופר כזה או אחר. לכן, תעשו זאת: תחלקו POAPs, הנחות, מבצעים, דוגמיות; מה שאתם יכולים, כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לעשות את הצעד הראשון. אתם חייבים לתת ערך בנפרד מכך כמובן, אבל שימוש במתנות סמליות שכאלו מוכיח את עצמו לאורך זמן כאסטרטגיה שיווקית מוצלחת של מותגים בתחילת דרכם. 

טיפ 5: השתמשו בציוד מתאים ונוח

הנחיית ספייס לוקחת לא מעט זמן ואנרגיה. לכן, תעשו את הספייס רק אחרי שאכלתם, שתיתם וצברתם כוחות. כמו כן, תעשו זאת כאשר אתם ישובים בנוחות, וכן כאשר אתם משתמשים באוזניות נוחות שאפשר להניח על האוזניים לאורך זמן, ועדיף עם מיקרופון איכותי כדי שתישמעו בצורה ברורה ונעימה לאלו שמאזינים לכם (במיוחד אם לאחר מכן תרצו להשתמש בהקלטה לצרכים נוספים).

מאמרים נוספים