כל מה שצריך לדעת על גוגל מיי ביזנס

אם רק התחלתם לשווק ולקדם את האתר שלכם, השימוש ב-Google My Business הוא מקום מעולה להשקיע בו מאמצים. כשאנשים מחפשים מוצר או שירות בקרבת מקום, הם בדרך כלל בשלב מתקדם בתהליך הרכישה ולפי הסטטיסטיקה – 1 מתוך 2 אנשים שמבצעים חיפוש מקומי, גם מבקרים בחנות באותו יום. לכן, חשוב שהמידע על העסק שלכם יהיה מדויק כשגולשים מחפשים אתכם בגוגל. בנוסף, שימוש ב-GMB משפר משמעותית את הקידום האורגני והאפשרות לקבלת ביקורות מלקוחות עוזרת לכם לבנות אמינות בקרב גולשים. לפני שנעבור באופן מלא על הפלטפורמה, חשוב שתכירו את גוגל מיי ביזנס.

מה זה בעצם GMB?

GMB (גוגל מיי ביזנס – Google My Business) הוא כלי חינמי של גוגל המאפשר לכם לנהל את התצוגה של העסק שלכם בחיפוש ובגוגל מפות. זה כולל הוספה של שם העסק, מיקום, שעות פעילות, מדיה, ניטור ומענה לביקורות גולשים, פוסטים, מוצרים ועוד. גוגל מיי ביזנס הוא בחינם. הדרישה היחידה לשימוש במערכת היא אישור של מקום העסק על ידי גלויה עם קוד שנשלחת לכתובת שהזנתם בפתיחת העסק.

GMB

איך לעשות אופטימיזציות ל-GMB?

לאחר שאימתתם את העסק שלכם, מגיע השלב של בניית הפרופיל. לחצו על פאנל הניוהל של Google My Business, בחרו בעסק עליו תרצו לעבוד (ניתן לנהל מספר עסקים שונים תחת מייל אחד) ולחצו על אחת מהלשוניות בצד ימין כדי לערוך ולהוסיף מידע רלוונטי, מדיה, פוסטים, ביקורות או לקבל תובנות. הוסיפו כמה שיותר מידע ותמונות, כולל לוגו, איזור שבו אתם מעניקים שירותים, שעות פתיחה של העסק, הערות נוספות (נגיש לנכים, WiFi חינם וכו'), שנת פתיחה, מספר טלפון של העסק וכתובת אתר אינטרנט. 

כל גולש שנכנס לפרופיל ה-GMB שלכם יכול להציע עריכה לפרטים לא רשומים בהתאם לחווית המשתמש שחווה אצלכם בעסק ולכן חשוב למלא את כל הפרטים כבר בפתיחת החשבון ולהיכנס מדי לפעם ולוודא שהפרטים אכן מדויקים. ניתן לערוך את פרופיל ה-GMB בכל רגע נתון, על ידי לחיצה על פאנל הניהול ואז על "מידע". לאחר כל שינוי זכרו ללחוץ על "החל".

שימוש בתמונות ב-GMB

לפי גוגל, עסקים עם תמונות מקבלים 35% יותר קליקים לאתר שלהם, ו-42% יותר בקשות מסלול לעסק, מעסקים שלא משתמשים בתמונות ב-GMB. התמונות צריכות להיות בגודל של 720X720 בקבצים JPG או PNG. עשו שימוש בתמונת קאבר – תמונות שער חשוב מאוד בגוגל מיי ביזנס מכיוון שהיא מופיעה במיקום העליון ביותר בדף העסק וגם במרכז של העסק כשהוא מוצג בשורת החיפוש. בנוסף לתמונת הקאבר, תמונה מרכזית נוספת בעסק שלכם היא תמונת הפרופיל. תמונת הפרופיל מופיעה כאשר אתם מעלים תמונות חדשות, סרטונים, או תגובות לביקורות. יחד עם תמונות הפרופיל והקאבר מומלץ להעלות תמונות אחרות כדי להפוך את העמוד העסקי שלכם לאינפורמטיבי וחזק יותר.

תמונות GMB

שימוש בסרטונים בגוגל מיי ביזנס

במדיה של Google My Business ניתן להוסיף קטעי וידאו – של המשרד, סרטון תדמית של העסק, סרטוני הסברה על מוצרים או כל קטע וידאו אחר שאתם חושבים שיהיה רלוונטי עבור הקהל שלכם ואתם רוצים שגולשים יצפו בו. קטעי הוידאו שאתם מעלים חייבים להיות:

  • קצרים יותר מ-30 שניות
  • בגודל של 100MB או קטנים יותר
  • ברזולוציה של 720p או יותר

סרטונים יכולים להוסיף קצת גיוון לפרופיל העסקי שלכם ב-GMB ולגרום לכם לבלוט בין שאר העסקים בנישה שלכם שיש להם פרופיל עסקי בגוגל מיי ביזנס. יחד עם זאת, אם אין באפשרותכם ליצור סרטונים ולהעלות אותם ל-GMB אתם לא צריכים לדאוג מכיוון שבשונה מתמונות, סרטונים הם לא חובה ב-GMB.

שימוש בביקורות בגוגל מיי ביזנס

אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם ולקדם את הדף העסקי שלכם ב-GMB כמה שלבים קדימה היא לקבל ביקורות חיוביות מגולשים ולקוחות עבר. לאחר שלקוח משאיר ביקורת, כאשר אתם מגיבים לביקורת שלו אתם מעודדים לקוחות אחרים להשאיר ביקורות נוספות. תגובה שלכם לביקורת מראה לגולשים שאתם עסק פעיל עם מענה זמין ושאתם אסירי תודה על ההערכה שנתנו לכם, מה שגורם לביקורת לבלוט בעמוד העסקי ולקדם אתכם בדירוג. 

חשוב גם להגיב לביקורות שליליות כדי להראות שאתם לוקחים את ההערות והטענות של לקוחות ברצינות ולהרגיע את הלקוח שלא היה מרוצה. וודאו שאתם מגיבים בנעימות גם לביקורת שלילית מכיוון שלתקוף לקוח בחזרה יגרום לכם להיראות לא מקצועיים, לא אמינים וזה יציג את הביקורת שלהם אמינה יותר.

סיכום

אם אתם מבולבלים מכמות האפשרויות והפלטפורמות בהן גוגל מציעה לעסקים לנהל את הנוכחות הדיגיטלית שלהם, זה בסדר גמור. לאורך השנים גוגל מציעה מגוון פלטפורמות לניהול עסקים כשהבולטים מביניהם הם GMB וקידום אורגני של האתר העסקי שלכם. הסיבה שחשוב לפתוח חשבון גוגל מיי ביזנס היא שכל עסק ישמח לקבל עוד טראפיק ולקוחות וב-GMB זה מגיע גם ללא השקעה כספית. הקפידו לפרט על העסק, על השירותים, להעלות מדיה וסרטונים, לעודד לקוחות להשאיר ביקורות ולהגיב לגולשים שהשאירו. כך תוכלו להנות ממלוא הפוטנציאל של גוגל מיי ביזנס.

מחבר המאמר:

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ביוטיוב, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת בענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

מאמרים נוספים