כבר ברור לכולנו שהרשתות החברתיות הן אנחנו, הפרצוף שלנו, ההשתקפות של העסק שלנו.
כמעט כולם כבר יודעים שכל האלגוריתמים ברשתות החברתיות מחפשים את האותנטי, האישי, אנושי…
ומה שהכי ברור לכולם – שהרשתות מתקדמות ומתפתחות בקצב מסחרר, ובכל תקופה נולד פיצ'ר (feature = תכונה) חדש במדיה, כזה שחושף צד כזה או אחר שלנו ושל העסק שלנו.
כל פיצ'ר מסייע לנו לשקף את העסק שלנו, לחשוף עוד פן באישיות שלנו וגם במוצרים והשירותים שלנו.
במאמר זה נציג לך את כל הפיצ'רים הרלוונטיים והעדכניים הקיימים באינסטגרם, אחת מהפלטפורמות המובילות בעולם השיווק הדיגיטלי.
על-מנת לפשט לך את מגוון האפשרויות הקיימות באינסטגרם, נדמיין לרגע את העסק שלך כאדם. בכל זאת, אנחנו זה העסק שלנו, נכון?…
הפוסטים הם הפנים שלנו
הפנים של העסק שלנו הם הפוסטים שאנו דואגים להציג באופן תדיר בפיד שלנו (וה-FEED הוא שמספק הזנה לפנים האלו, לעסק שלנו ובמקביל – הזנה ללקוחות שלנו).
כשלקוח מגיע אלינו פעם ראשונה, הפנים שלנו הם הרושם הראשוני שהוא מקבל, וכידוע – רושם ראשוני מתקבל תוך כמה שניות בודדות… לכן חשוב שהפנים שלנו, הפיד שלנו, יהיה מספיק מושך, סקסי ואטרקטיבי.
בפוסטים נדאג לתמונות ראשונות מושכות, ברורות, ייחודיות, כאלו שמשדרות את המטרה ואת המסר של העסק, כאלו שמבהירות מה ה-main business שלנו ומשדרות את הפרצוף האמיתי שלנו.
המידע שמפורסם בפיד שלנו צריך להיות מעניין וענייני, ואף מעורר השראה.
נראות הפוסטים תהיה אסתטית, רצוי בקו אחיד, מומלץ בצבעי הלוגו ו/או צבעים חוזרים של פילטרים ותמונות כך שתיווצר בפיד שפה אחידה (בדיוק כמו שלא נצא החוצה לרחוב עם שיער פרוע ולא מסודר…)
כשנוצרת שפה אחידה, קל יותר ללקוחות שלנו לזהות את ה"פנים" שלנו כשעולה פוסט, והם כבר יודעים לקשר בין צבעי המותג לפנים שלנו.
בנוסף, כמונו בדיוק, יש את אלו שאוהבות להתאפר ולהוסיף עניין לפנים שלהן.
כך בדיוק גם בפיד באינסטגרם: ישנם עסקים שמוסיפים לעצמם פילטרים קבועים, או כאלו שמשתמשים ב"פאזלים" על-מנת ליצור סקרנות ונראות ויזואלית עוצמתית ואטרקטיבית יותר לעיניי הלקוחות.
אין ספק שמשחקי הנראות הללו משנים את פני הפיד ואת בולטות העסק בין כל שאר הפידים שבאינסטגרם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
הסטורי הוא הלב הפועם שלנו, ה"אני" של העסק.
לב העניינים, ה"קרביים" של העסק, קו החיים של פעילות העסק, כל אלו נמצאים מדי יום ביומו ב-Live בסטורי של הפרופיל שלך.
הסטורי הוא-הוא שמשדר את האני-האמיתי של העסק, את רחשי היומיום, את ההתנהלות השוטפת, את "מי אני" וחזון העסק. או במילה אחת – הלב!
הסטורי שואב אותנו לתוך השגרה הפועמת של העסק, עם אנרגיות שמחות של Gifים מתוקים או עם תחושת היכרות עמוקה בזכות הסרטונים שעולים בסטורי. אנחנו מרגישים שאנחנו ממש מכירים את העסק ובעליו, שאנחנו חלק מהחיים שלו, מה"תסריט" של העסק, חלק מהלב הפועם שאנחנו כ"כ מתרגשים להכיר לעומק בזכות הסטוריס.
מעבר להצגת העסק, באפשרותנו גם לנהל אינטראקציה עם הלקוחות העוקבים שלנו דרך הסטורי, וכך לסייע להם להכיר אותנו לעומק יותר. בין אם דרך שאלות או סקרים, ובין אם דרך Gifים ומוסיקה שיכולים לללמד גם על מי אנחנו, מי העסק, מה משמח את הלב שלנו.
מדריכים – Guides הם הזכרון, המוח
אנחנו משקיעים בתוכן שלנו את כל כולנו, אם בטקסט ואם בויזואל, ובסופו של דבר – תוך כמה שעות הפוסט שלנו כבר נמצא אי-שם למטה מתחת למיליוני פוסטים אחרים שנגללו אחריו.
אינסטגרם השיקה פיצ'ר שנקרא Guides והוא מאגד בתוכו את כל הפוסטים שלנו בדומה ל-HighLights של הסטורי, וכך הלקוחות יכולים לבחור מה לקרוא על-מנת להעשיר את עצמם, להפרות את מוחם, ואפילו להגיע לתכנים שלנו לפי חיפוש ופשוט לצלול בנחת לקריאת מאמרים של העסק שלנו. מעין ספריה מתויקת ונוחה לעיון לפי נושאים, בעיקרם המלצות, טיפים ומדריכים למיניהם הקשורים לעסק שלנו או בכלל למוצרים שאנחנו ממליצים עליהם , או מקומות שהיינו בהם ואנחנו מעוניינים להמליץ עליהם.
ברמה האסטרטגית, כל מדריך "ממליץ" כזה, הוא למעשה גם כלי ליצירת קשרים ושת"פים עסקיים, כשאנחנו ממליצים על מקומות/פוסטים/מוצרים של אחרים, וגם ככלי אסטרטגי שגורם ללקוחות שלנו להישאר עוד ועוד בפרופיל שלנו.
כל מעורבות כזו מתקבלת בברכה ע"י האלגוריתמים של אינסטגרם.
IGTV מניע את האצבעות לפעולה
הפיצ'ר המיוחס של IGTV הוא היחידי באינסטגרם שיוביל את האצבעות המקליקות שלך ללינק חיצוני. בסרטונים של IGTV תוכלו להעניק ללקוחות שלכם תוכן עמוק ומפורט, סרטון עד 10 דקות, סרטון שממנו ניתן לצאת ישירות לאתר חיצוני.
כל עסק שיש לו תכנים שתמונה או סרטון סטורי קצרצר אינם מספיקים כדי לחשוף את מוצריו או שירותיו, יוכל לנצל היטב את הפלטפורמה של IGTV. ניתן לשלב טקסט ולינקים תוך כדי הסרטון, ויתרון גדול – ניתן לשתפו גם בפיד וגם בסטורי, ובכך למשוך אליו קהל נוסף.
שימוש נבון ב-IGTV יהיה כזה שיהיו בו כותרות מושכות ומסקרנות, כזה שהמידע המוצג בשניות הראשונות ממש יגרום לנו להקליק באצבעותינו ע"מ להמשיך לצפות ולהיכנס לכל עולם ה-IGTV. ממש לצלול לעולם של תוכן, הסברים, טיפים ארוכים, לעולם של העסק שלך.
Reels מזיזים את הרגליים לצד הקליל של העסק
הפיצ'ר האחרון והמדליק שהצטרף לאינסטגרם הוא ה-Reels. גם הוא סרטון המשלב כותרות שימשכו את עיני הלקוחות, אבל בעלי העסקים האסטרטגיים גם ינצלו את הפופולריות הטריה שלו כדי ממש להניע את הלקוחות – להניע תרתי משמע, גם את הגוף וגם להניע לפעולה.
בכל פעם שאינסטגרם משיקה פיצ'ר חדש (וכבר ברור לנו שאין שובע וכל הזמן יש חידושים), הפיצ'ר הטרי הוא זה שזוכה למעורבות ולחשיפה הרבה ביותר מבחינת האלגוריתמים,
אז אני מציעה לך ממש ברגע זה להניע את עצמך לעבר הלינק הבא ופשוט להתנסות!
הסבר מפורט, צעד אחר צעד, ליצירת רילס for real…!
__________________________
אני מרגישה כמו אחרי אימון טוב לגוף ולמוח, כזה שכל השרירים פעלו בו, כזה שהפעיל את כל החושים שלי כלקוחה וכבעלת עסק, כזה שמחדד את הרדארים שלי למשיכת לקוחות בדיוק למקום הנכון, בזמן הנכון ועם הפיצ'ר הנכון.
בסופו של דבר, אמנם כל פיצ'ר מתנהל בפני עצמו, אבל הם כולם יחד יוצרים גוף אחד, הגוף שלך, של העסק שלך.
כל פיצ'ר מפרה את משנהו, וכל פיצ'ר מטרתו להאריך את זמן השהות של הלקוח בדף העסקי שלך על-מנת ליצור עוד ועוד הזדמנויות למעורבות וחשיפה למוצרים ולשירות, ובכלל – לעסק ולבעליו.
אנחנו כבר התנסינו והתמכרנו, כל אחד מצוות המומחים ב-Social Lady.
רוצה להתנסות גם ולא ברור מאיפה להתחיל, או איפה להשקיע את המשאבים?