בעלי עסק או עוסקים בשיווק בדיגיטל? סביר להניח שאתם יודעים שתכנון נכון של התוכן השיווקי שלכם חשוב להצלחתו בהשגת המטרות.
תכנון נכון של התוכן השיווקי שלכם עוזר לכם להיות עיקביים במסרים שאתם מעבירים בדיגיטל. וזה מגביר את הסיכוי שהגולשים יעקבו אחריכם, יחכו לתוכן שלכם ויזדהו איתו.
ולכן חשוב מאוד לדאוג לתכנון מוקדם ונכון של התוכן השיווקי שאתם מעלים לאינטרנט. תכנון נכון למעשה יכול לקבוע עד כמה מאמצי השיווק שלכם יהיו יעילים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לפני שנלמד איך לתכנן את התוכן השיווקי שלכם לשנה הקרובה., להלן שני שלבים מקדימים שחשוב לכם לבצע לפני תכנון התוכן השיווקי:
לפני שאתם ניגשים לתכנון התוכן השיווקי שלכם לשנה הקרובה, בדקו כיצד השפיעו מאמציכם בשנה החולפת ונתחו את תוצאותיהם. בדקו אילו פוסטים שהעלאתם לרשתות החברתיות קיבלו יותר מעורבות כמו לייקים ותגובות. ונסו להבין מדוע. שאלו את עצמכם מה גרם לאותם פוסטים להיות מצולחים יותר, ומה בידל אותם? ועשו כך גם לגבי הפוסטים בבלוג שבאתר שלכם. אתם יכולים לעשות זאת ע"י ניתוח התוצאות בגוגל אנליטיקס. אתם עושים פרסום ממומן בדיגיטל, פרסום חוצות או פרסום בטלוויזיה? אם כן, אז תדאגו כמובן לנתח גם את התוצאות שלהם.
צעד מקדים נוסף לתכנון התוכן השיווקי, הוא ליצור אסטרטגיה עיסקית לשנה הקרובה. כלומר, לפני שאתם מחליטים איזה תוכן שיווקי לקדם, נכון וחשוב יהיה להגדיר את המטרות העיסקיות שלכם. בשלב הזה רצוי להגדיר מטרות המנוסחות בבהירות ולא בצורה מעורפלת. כדאי מאוד גם שהמטרות יהיה מדידות. זאת כמובן כדי שתוכלו למדוד את מידת עמידתכם במטרות לאורך השנה ובסופה. כללו באסטרטגיה העיסקית שלכם מטרות להשגה בטווח הקצר וגם הארוך. כך תוכלו לראות איפה אתם עומדים גם במהלך השנה ולא רק בסופה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
בדקתם את מאמצי השיווק שלכם, יצרתם אסטרטגיה עיסקית והגדרתם מטרות? הגיע הזמן לחלק המהנה: תכנון התוכן השיווקי שלכם.
אז איך מתכננים את התוכן השיווקי שלכם לשנה שלמה קדימה – ומאיפה בכלל מתחילים?
בשלב המקדים לתכנון התוכן השיווקי בדקתם מה עבד לכם יותר ומה פחות מבחינת מאמצי השיווק שלכם. וכעת, הגיע הזמן להסיק מסקנות. ולתכנן את התוכן השיווקי שלכם בשנה הבאה על סמך מסקנות אלו. המטרה היא כמובן שתמשיכו ליצור את סוגי התכנים המוצלחים עבורכם. ותוותרו על אלו שאינם הולכים לכם. כיתבו לכם בנקודות את המסקנות: עם אילו סוגי תכנים כדאי לכם להמשיך ובאיזו תדירות? ועל אילו סוגי תכנים עדיף לכם שלא להשקיע מלכתחילה? דף המסקנות הנ"ל יעזור לכם בהמשך בתכנון התוכן השיווקי לשנה הקרובה.
כעת, אתם מוכנים לתכנון התוכן השיווקי שלכם לשנה הקרובה. ההמלצה היא להשתמש לשם כך ביומן עם דפי תכנון שבועיים. בו תפרטו את הפעולות השיווקיות שעליכם לבצע באותו השבוע. אם רוב השנה הפעולות השיווקיות שתרצו להגדיר יהיו זהות – ניתן להסתפק בלכתוב אותן פעם אחת ביומן. ובכל זאת, כדאי להחזיק ביומן מתאים, כדי למלא בו פרטים על הפעילות בחגים ובאירועים מיוחדים. הנה כמה פעולות שיווקיות שאתם יכולים להגדיר, לדוגמא: העלאת 2 פוסטים לפרופיל העיסקי בפייסבוק ובאינסטגרם מדי יום, העלאת 3-5 פוסטים בשבוע לבלוג שבאתר, יצירת קשר עם 5 עסקים בשבוע למטרות שיתוף פעולה שיווקי, וכו'. חשוב לשים לב שהפעולות שאתם מגדירים יהיו מבוססות על המסקנות שהסקתם ממאמציכם השיווקיים בשנה החולפת, על המטרות העיסקיות שהגדרתם לעצמכם לשנה הקרובה, וכמובן על המיתוג האישי שלכם.
לאחר שהגדרתם את הפעולות השיווקיות הכלליות, שעליכם לבצע במהלך השנה באופן שוטף, גשו להגדרת הפעולות לאירועים מיוחדים. למשל, אם אתם מוכרים תחפושות לפורים – תירצו להגדיר פעילויות שיווקיות שייחודיות לתקופה זו. עשו כך גם לגבי אירועים אוניברסאליים. כמו באלק פריידי, shoppingIL וכו'.
להלן כמה טיפים נוספים, שיוכלו לעזור לכם ליצור תוכן שיווקי מעניין, מושך ומוצלח יותר:
אנשים אוהבים לשמוע סיפורים אישיים של אנשים אחרים. בשל כך, שילוב סיפורים אישיים הוא טכניקה נהדרת כדי להפוך את התוכן השיווקי שלכם למעניין ומוצלח יותר. אם אתם מספרים את הסיפור האישי שלכם, של החברה, או של העובדים – אתם מגבירים את הסיכוי שהגולשים ייתחברו אליכם, יזדהו איתכם ויזכרו אתכם. מחקרים מוכיחים שעסקים שמשתמשים בסיפורים אישיים כחלק מהתוכן השיווקי שלכם מצליחים לגרום לגולשים להאמין להם יותר, ולהיות נאמנים יותר למותג. ולכן, שלבו בתכנון התוכן השיווקי שלכם גם פינה של סיפורים אישיים. כאמור, אתם יכולים לדבר על הסיפור שמאחורי הקמת העסק שלכם, על הסיפור של העובדים שלכם (בהקשר לעסק כמובן), וכו'. בנוסף, כדאי שתשתמשו בתוכן השיווקי שלכם גם ב'האנשה'. האנשה של העסק חשובה מאוד כדי לגרום לגולשים להאמין בו, להזדהות איתו ולהתחבר אליו. ולכן חשוב מאוד שלפחות חלק מהתכנים השיווקיים שלכם יכללו גם האנשה מסוימת.
לעסקים רבים יש יותר מסוג אחד של קהל יעד. בעולם השיווק, זה נקרא פרסונות. הפרסונות הם למעשה "דמויות" או סוגים של אנשים שהם לקוחות פוטנציאליים, שיש להם מאפיינים שונים שמבדילים ביניהם. לדוגמא, אם העסק שלכם מוכר מוצרי חשמל, אז הפרסונות של העסק שלכם יכולות להיות: נשים רווקות וצעירות ; נשים מבוגרות, נשואות ו\או בעלות משפחה ; גברים צעירים ורווקים ; גברים נשואים ו\או בעלי ילדים ; וכמובן – קשישים, מוסדות לימודיים, ארגוני עבודה ומוסדות אחרים. לכל אחת מהפרסונות של העסק כדאי מאוד להעביר תוכן שיווקי המותאם לו באופן אישי. זכרו, כשאנשים רואים פרסומות ותכנים שיווקיים, הם מונעים מרגש. ולכן רצוי שהתכנים השיוקיים שלכם ייגעו בהם באופן אישי. וזאת תוכלו לעשות – אם תיצרו תוכן שיווקי המותאם באופן אישי לכל פרסונה ופרסונה! ולכן קחו זאת בחשבון כאשר אתם יוצרים את התוכן השיווקי שלכם ומתכננים אותו. הגדירו את הפרסונות שלכם. בדקו שאינכם מפספסים אף קהל יעד. וצרו לכל אחת מהפרסונות תוכן שיווקי שיעניין אותה.
לשפת המותג שלכם יש השפעה מירבית ומשמעותית על התוצאות של התכנים השיווקיים שלכם.אתם פועלים לשם שיווק העסק שלכם ומיתוגו? כדאי שתדעו גם כי אחד ההיבטים החשובים ביותר למידת הצלחתכם, הוא שמירה על שפת מותג אחידה. כדאי ששפת המותג שלכם תדבר את השפה של קהל היעד ושתפנה אליו בגובה העיניים. רצוי גם שתשמרו על אותו קו עיצובי ועל אותה שפת מותג בכל הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות השונות. זה עוזר כמובן לכך שהגולשים יזהו את הפוסטים שלכם במהירות ובקלות רבה יותר. וזה עוזר גם לחיזוק המיתוג האישי שלכם ברשתות החברתיות השונות ומחזק את נאמנות הלקוחות למותג. ולכן חשוב שבמהלך תכנון התוכן השיווקי שלכם לשנה הקרובה – תיקחו זאת בחשבון. אם זה מעניין אתכם, דיברתי על נושא זה בהרחבה בפוסט על מיתוג אישי ברשתות החברתיות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בייעוץ עיסקי, בתכנון אסטרטגיה שיווקית או אולי בניהול תוכן בדיגיטל? הגעתם למקום הנכון.
אנו בסושיאל ליידי מספקים שירותי בניית אסטרטגיה וניהול תוכן, פרסום ממומן, בניית אתרים ודפי נחיתה, סדנאות והרצאות ועוד.
רוצים לדעת עוד? צרו איתנו קשר, ואנו נחזור אליכם בהקדם עם פרטים נוספים.