האינסטגרם, שהחל בסנאפצ'ט, הועתק על ידי אינסטגרם, והמשיך לפייסבוק ולרשתות חברתיות ולפטפורמות דיגיטליות אחרות – כבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
חלקנו מבזבזים לא מעט שעות בצפייה בסטוריז. הסטורי מעניינים במיוחד, שכן הם לרוב מציגים יותר את חיי היום יום שלנו. לסטוריז רובנו מעלים תמונות פשוטות מהשגרה היומ-יומית שלנו, ואילו לעמוד האינסטגרם נהוג להעלות תמונות פחות יום-יומיות. ולכן הסטוריז מעניינים אנשים רבים שכן הם מספקים מעין הצצה לחייהם של המשתמשים.
גם למותגים ולבעלי עסקים כדאי להכיר את הסטוריז, אם כי בהקשר מעט אחר. בסטוריז של עמודים עיסקיים נצפה לראות כל מיני תכנים מעשירים הקשורים למותג. כגון פינת 'שאלות ותשובות', הדגמה של שימוש במוצרים, תמונות אווירה, תמונות של מוצרים חדשים וכו'. גם בסטוריז של מותגים ועסקים נהוג להעלות תמונות יומיומיות יותר, וערוכות פחות, כפי שנהוג בקרב עמודים של אנשים פרטיים. אם כי לא בהכרח כך הדבר בסטוריז של כל עמודי האינסטגרם העיסקיים.
אז אחרי שהבנו שהסטוריז הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והבנו את הפוטנציאל העיסקי הגלום בהם, עולה השאלה: איך ניתן לעצב וליצור סטוריז ייחודיים לאינסטגרם? איך אפשר להגדיל את קהל העוקבים באמצעות סטוריז? מה כולל סטוריז מושלם? על שאלות אלו ננסה לענות בפוסט זה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
בואו ננסה להבין מה צריך לכלול סטורי אופטימלי – כזה שיעניין את הגולשים ויגרום להם ליצור אינטראקציה עם הסטורי.
תמונה או וידיאו: רוב הסטורי המוצלחים הם סטוריז המציגים תוכן ויזואלי, כמו תמונה יפה או וידיאו מעניין.
תיאור: התיאור של הסטוריז חשוב מאוד. בין אם מדובר בתמונה ובין אם מדובר בוידיאו. אם מדובר בתמונה – התיאור יכול לשמש כמקום לתיוג האשטגים או מקומות רלוונטיים. ואילו אם מדובר בוידיאו – לתיאור יש תפקיד חשוב לא פחות. חשוב לדעת שאנשים רבים רואים את הסטוריז ללא קול. כך שאם מדובר בוידיאו שבו אתם מדברים על משהו, ואין כתוביות – אז הגולשים שצופים ללא קול, אינם שומעים את הנאמר בו. ולכן חשוב שיהיה תיאור שיסביר בקצרה על מה אתם מדברים בסרטון – אם אין לכם כתוביות.
אלמנט מקורי: אלמנט מקורי תמיד יכול לשפר את התדמית של הסטורי שלכם, שכן זה יגרום לו להיות מקורי וייחודי יותר. אלמנטים מקוריים לדוגמא יכולים להיות האשטג רלוונטי שהמצאתם, רקע ממותג או קבוע שתצרפו לכל הסטוריז שלכם, חותמת של תאריך ושעה על התמונות, שימוש בפילטר ייחודי שאתם יצרתם וכו'.
הנעה לפעולה: חשוב מאוד שהסטורי שלכם יניע את הגולשים לפעולה. בין אם אתם רוצים שהם יענו על הסקר שלכם, או ייכנסו לאתר שלכם, יעשו לייק לפוסט ששיתפתם וכו'.
הדרכים להניע לפעולה הן רבות. למשל, כתבו לגולשים במפורש, בצורת טקסט, מה אתם רוצים שהם יעשו. מבחינת העיצוב, חשוב שההנעה לפעולה תהיה בולטת. ולכן אם אתם כותבים הנעה לפעולה שהיא טקסטואלית, תדאגו שהיא תהיה בולטת על גבי הרקע שלה. תוכלו להשתמש לשם כך עם המברשות בצייר ולצייר בלוק בצבע כלשהו – ועליו להדביק את ההנעה לפעולה הטקסטואלית שלכם.
אמצעי אינטראקטיבי: אינסטגרם תחשוף את הסטורי שלכם ליותר אנשים – אם רבים מאלו שנחשפו אליו יצרו איתו אינטראקציה. לכן כדאי לצרף כמה שיותר אמצעים שמאפשרים למשתמשים ליצור אתכם אינטראקציה. יש לא מעט דוגמאות לאמצעים כאלה, ותוכלו לראות אותם בתמונה המצורפת למטה. ביניהם ניתן למצוא את :
הסקר –
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אינסטגרם מאפשרת לכם לשתף פוסטים שהועלו על ידי משתמשים אחרים ישירות בסטורי שלכם.
זו דרך טובה כדי להעשיר את הסטורי שלכם בתכנים מעניינים, מבלי שתיצטרכו ליצור אותם בעצמכם. ותוך כדי אתם מפרגנים למשתמשים אחרים באינסטגרם, שזה מבורך.
כדי לעשות זאת, בחרו את הפוסט שאתם רוצים לשתף ולחצו על הכפתור בצורת חץ שנמצא מתחת לפוסט. זה יפתח לכם מסך שיאפשר לשלוח את הפוסט בצ’אט למשתמשים אחרים או לשתף את הפוסט בסטורי שלכם – על ידי הבחירה באפשרות של “Add post to your story”.
רוצים להשתמש בהאשטגים בסטוריז אבל נמנעים מכך כי אתם לא רוצים שאנשים ייראו שאתם עושים זאת? אם כן אז אתם חייבים לנסות את הטריק המגניב הבא!
תייגו את ההאשטגים הרלוונטיים לכם, הקטינו אותם (אך לא יותר מדי, אחרת אינסטגרם לא תזהה אותם) ומקמו אותם צמוד זה לזה, במקום שלא אכפת לכם להסתיר בו מעט את התמונה של הסטורי. לאחר מכן הסתירו את ההאשטגים על ידי אימוג’ים או על ידי תמונות ואנימציות מסוג GIF. וכך, ממש כמו המושג ‘ללכת עם ולהרגיש בלי’ – תוכלו להנות מיתרונותיהם של ההאשטגים (חשיפה לקהל גדול יותר, למשל), מבלי שאנשים יידעו שאתם משתמשים בהם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אחד הקשיים ביצירת תוכן ווידאו לדיגיטל הוא מציאת חומרי גלם לא מוגנים בזכויות יוצרים. פייסבוק מעודדת את המשתמשים שלה ליצור סרטונים ומציעה להם ספרייה של מוזיקה חינמית שאפשר לנצל לכל צורך העולה על רוחכם.
ןן
למה כדאי לפרסם סטורי? כי כמעט כל משתמש באינסטגרם מדפדף בין הסטורים השונים. בצורה הזאת אתם מדלגים על התחרות הקשה שיש בפיד, ומגיעים לגולש בדרך ישירה יותר.
אבל לחשיפה הגבוהה יש מחיר. גולשים מדפדפים במהירות וכדי לגרום להם להתעכב על הסטורי שלכם, אתם חייבים לתפוס להם את העין. חצי השנייה הראשונה בסטורי שלכם חייבת להיות מושכת.
הטיפ הזה נכון לסטורי, אבל גם לכל פרסום בדיגיטל. כדי לגרום לפרסום שלכם להיות אפקטיבי, עליכם להניע לפעולה. מה זה אומר? נסו להשתמש בשאלות, בקשות, תחרויות והפניות ללינקים כדי לגרום לגולשים לפעול.
כך הפרסום שלכם יהיה לא רק מעניין, אלא גם יעשה הבדל במציאות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בבניית אסטרטגיה ובניהול תוכן בדיגיטל, או אולי דווקא בבניית אתרים או בשיווק באמצעות משפיענים? מחפשים חברה לקידום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו ואני עוסקת מעל עשור בשיווק עסקים באינטרנט. דברו איתי עוד היום ואשמח לעזור גם לעסק שלכם בקידומו בדיגיטל.