אם יש לכם עסק פיזי כמו חנות בגדים או עסק דיגיטלי כמו אתר למכירת קורסים אונליין, אולי אתם שואלים את עצמכם מדי פעם –
כיצד יכול להיות שכל כך הרבה אנשים מכירים את העסק שלי, נכנסים אליו (בין אם פיזית או באינטרנט), אבל כל כך מעט רוכשים בסופו של דבר?
אז קודם כל חשוב שתדעו שלא מעט בעלי עסקים שואלים את עצמם את השאלה הזאת, ולכן החלטתי להקדיש פוסט לנושא.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
קודם כל נדבר על גורמים נפוצים שגורמים לאנשים לא לקנות מהחנות האינטרנטית שלכם – גם אם הם כבר נכנסו לאתר שלכם, התעניינו במוצרים שלכם והוסיפו אותם לעגלת הקניות.
אז מהם הגורמים הללו? להלן כמה טעויות נפוצות שמונעות מאנשים לקנות אונליין:
אם אתם לא מאפשרים ללקוחות שלכם לקנות מבלי להירשם לאתר, כדאי שתדעו שמדובר באחד הגורמים הכי שכיחים להפסקת תהליך רכישה אונליין. לכן רצוי תמיד לאפשר ללקוחות שלכם שתי אפשרויות: או לקנות כ"אורחים" באתר או להירשם\להתחבר למשתמש שלהם באתר ורק אז לבצע את הרכישה.
אם יש משהו שגולשים שקונים אונליין ממש לא אוהבים זה צפייה במוצרים ללא סינון ו\או ללא האפשרות לבחור לסנן לפי מה יוצגו התוצאות. לכן כדאי שתמיד תאפשרו ללקוחות שלכם לסנן את התוצאות. למשל, אם מדובר בחנות בגדים מקוונת, אז תנו לגולשים אפשרות לסנן לפי מידה, צבע, סגנון וכו'. ותמיד תמיד כדאי שתאפשרו לגולשים להציג את התוצאות לפי מה שהם רוצים: כמו לפי מחיר עולה, לפי מחיר יורד, לפי כמות הביקורות החיוביות או לפי הזמן שבו המוצרים עלו לאתר (כלומר מחדשים לישנים). בנוסף, רצוי לאפשר כמובן לגולשים לחפש מוצרים ספציפיים באתר על ידי שורת חיפוש ייעודית.
עוד דבר שקוני אונליין לא אוהבים זה לגלות את מחיר המשלוח רק בעת ביצוע ההזמנה. למעשה, מדובר באחת הסיבות השכיחות ביותר לנטישת עגלה. לכן רצוי תמיד להוסיף עמוד עם מדיניות ומחירי המשלוחים שלכם. ואם אתם מציעים משלוח חינם החל ממחיר הזמנה מסוים – הציגו זאת בראש האתר שלכם בצורה שקופה לגולשים.
לגולשים רבים שקונים באינטרנט חשוב מאוד לדעת מהי מדיניות ההחלפות וההחזרות מהחנויות המקוונות שהם קונים מהם. זה חשוב להם כל כך שכן הם כבר יודעים שפעמים רבות כאשר רוכשים מהאינטרנט – משהו לא מתאים: המידה, הצבע או הגזרה, ואז רוצים להחליף או להחזיר. לכן הציגו לגולשים את מדיניות ההחלפות והחזרות שלכם בעמוד ייעודי באתר. ואם אתם מציעים אפשרויות החלפה או החזרה נוחות ונגישות – אתם יכולים גם לציין זאת בקצרה בעמוד עגלת הקניות.
אם אתם מוכרים בגדים או פריטי לבוש באתר שלכם, אתם חייבים שתהיה לכם טבלת מידות. את הטבלה רצוי להנגיש בצורה נוחה לגולשים בדף ייעודי באתר וכדאי להפנות אליו בצורה נגישה מכל מוצר רלוונטי ועל ידי קישור מתאים. חשוב מאוד שתעשו זאת כדי שהלקוחות שלכם יוכלו להתאים לעצמם את פריטי הלבוש שהם רוכשים מכם וכדי למנוע אכזבות מצידם והחלפות או החזרות של מוצרים.
גורם נוסף שיכול לגרום לאנשים לא לקנות מכם – הוא מחסור באפשרויות תשלום. אם אתם מציעים למשל רק תשלום בפייפאל, אתם עלולים לפספס קהל גדול של לקוחות שמעוניינים לשלם עם האשראי שלהם. לכן הציעו ללקוחות שלכם כמה שיותר אפשרויות תשלום – כמו פייפאל, תשלום עם אשראי (שיהיה זמין ללקוחות כל חברות האשראי), תשלום דרך ביט או פייבוקס, תשלום בשיחת טלפון וכו'. בנוסף, כדאי שתאפשרו תשלום בתשלומים, כי יש המון אנשים שמעדיפים את האפשרות הזו וחלקם יכולים לבטל את ההזמנה אם אפשרות זו לא קיימת.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
להלן כמה טיפים נוספים שיעזרו לכם למכור יותר דרך האינטרנט:
רוב רכישות האונליין מונעות יותר מרגש ופחות מצורך אמיתי במוצר. אנשים קונים חוויה והרכישות שלהם מונעות מרגשות יותר מכל דבר אחר. את החוויה הזו אתם יכולים לנסות להעניק לגולשים דרך תיאורי המוצרים שלכם. מדובר במקום מעולה כדי לעורר את הרגש הרצוי בקרב הגולשים – שיעודד אותם לרכוש את המוצר. בנוסף, חשוב שתיאור המוצר יספק ללקוחות הפוטנציאליים את כל המידע שהם צריכים לדעת ושמעניין אותם לגבי המוצר. מעבר לכך, השקעה נכונה בתיאורי המוצרים גם תורמת לקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל.
כשאנשים קונים באינטרנט, הם לא יכולים לראות את המוצר בעיניים שלהם. מדובר בחסרון משמעותי עבור מוצרים שחשוב מאוד לראות או למדוד אותם לפני הקנייה, כמו בגדים ופריטי לבוש. לכן במקרים אלו כדאי להשקיע בתמונות מקצועיות ומושכות למוצרים שלכם ולפעמים כדאי מאוד גם לערוך ימי צילום עם דוגמנים שידגמנו את השימוש המוצרים.
כשאנחנו רואים פרסומות שלא מעניינות אותנו, נוצרת בנו מעין תחושת אנטי כלפי המותג המפרסם. ואילו כאשר אנחנו רואים פרסומות שכן מעניינות אותנו ושמותאמות אלינו בצורה אישית – התחושה השלילית הזו לא נוצרת ואפילו להפך, זה עוזר לפיתוח חיבה ונאמנות לאותו מותג. לכן הקפידו על יצירת מסרים מותאמים אישית לקהל הלקוחות שלכם, כמו המלצות, ניוזלטרים וקמפיינים שמבוססים על המוצרים שהלקוחות רכשו בעבר ועל שאר ה-Data שיש לכם עליהם.
כולנו אוהבים לקבל חבילות שמגיעות באריזה יפה ומושקעת, ומצד שני אנו מיד זורקים את החבילות שמגיעות מקומטות, פתוחות או כאלה שאינן ארוזות בצורה טובה מספיק. חבילה שמגיעה לא ארוזה היטב גורמת לנו להתאכזב מאיכות המשלוחים של המותג ובפעם הבאה לא בטוח שנקנה ממנו שוב. לכן צרו חבילות ממותגות שכיף לקבל אותן (גם אם זה עולה לכם קצת יותר), ואתם תראו שאתם תודו לנו על זה אחר כך.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בשיווק אפקטיבי יותר של העסק שלכם בדיגיטל? רוצים להשיג יותר מכירות מחנות האונליין שלכם? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו ואני מספקת מעל עשור שירותי פיתוח ועיצוב אתרים, אסטרטגיה וקידום אורגני, פרסום ממומן ועוד, ואני אשמח לעזור גם לעסק שלכם בשיווק דיגיטלי אפקטיבי ומשתלם יותר.
רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר, ואחזור אליכם בהקדם.