מאז הופעתן של רשתות חברתיות, כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם, וחדירתם של הסטוריז לחיינו – כולנו כבר הספקנו להכיר גם את הפילטרים לסטוריז ואת הפילטרים לאינסטגרם. הפילטרים הם בעצם אלמנטים גרפיים שמשתמשים בטכנולוגיית המציאות הרבודה, באמצעותה החיישנים בנייד יודעים לזהות את הפנים שלנו ולהוסיף על התצלום שלהם אלמנטים גרפיים שונים. מדובר בחיישנים מתוחכמים יחסית, שכן הם יודעים לעקוב אחר תזוזות הפנים והגוף שלנו ולעבד את התצלום עם התוספות הגרפיות בהתאם.
רבים מבין המשתמשים שמעלים לאינסטגרם סטוריז באופן קבוע, משתמשים בפילטרים האלו מפעם לפעם. בין אם מדובר בפילטר הקלאסי של חיות מחמד – כמו אלו עם אוזני החתול או הכלבלב, או בפילטר שמעצב את תווי הפנים, או בכזה שמוסיף נצנצים לתמונה או לוידיאו וכו'.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לאחרונה ישנו טרנד חדש של ייצור פילטרים ממותגים וייחודיים לאינסטגרם, לרוב על ידי מותגים או מפורסמים, כאשר משתמשים אחרים יכולים להשתמש בפילטרים אלו.
ואכן, ניתן לראות יותר ויותר סלבס ומותגים שיוצרים להם פילטר משלהם – פילטר שלעיתים נהיה פופולארי גם בקרב העוקבים שלהם. כאשר אנשים משתמשים בפילטר שלכם אז העוקבים שלהם יכולים לראות באיזה פילטר הם השתמשו. ואם קראתם לפילטר על שם המותג, העסק או האדם שיצר את הפילטר – מדובר בדרך נהדרת להגדלת החשיפה והמודעות.
ולכן מדובר בכלי שיווקי שיכול להיות רב עוצמה, במיוחד אם יש לכם הרבה עוקבים בעמוד הפרטי או העסקי שלכם ואם אנשים רבים ישתמשו בפילטר שלכם. כך העוקבים של העוקבים שלכם שמשתמשים בפילטר שלכם יוכלו להיחשף לשם המותג או העסק שלכם ולהגדיל את המודעות אליו.
יתר על כן, לאחר העלאת הפילטר – אינסטגרם מאפשרת לכם לצפות בכל מיני נתונים מעוניינים על התנהגות הגולשים והעוקבים שלכם ביחס לפילטר החדש שלכם. כמו למשל כמה מהעוקבים שלכם נחשפו לפילטר, כמה מהם השתמשו בו ועוד נתונים מעניינים שאם תנתחו אותם תוכלו ללמוד רבות על התגובות של הקהל שלכם לפילטר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
את הפילטרים לאינסטגרם מייצרים באמצעות תוכנה בשם spark ar, שמופצת על ידי פייסבוק. כדי לייצר פילטרים בתוכנה יש צורך בידע מינימלי בטכנולוגיות תלת מימד ומציאות רבודה.
חברת אינסטגרם דורשת לאשר כל פילטר חדש שעולה לפלטפורמה, בעיקר בגלל שהיא רוצה לשלוט על סוג התוכן שיעלה. התהליך לקבלת האישור די פשוט – מצלמים סרטון שמדגים את השימוש בפילטר, מייצאים קובץ מהתוכנה ומעלים ל-spark ar. אינסטגרם מתחייבת לאשר או לתת תשובה לגבי הפילטר עד כ10 ימי עסקים מרגע הגשת הבקשה שלכם, אך על פי הדיווחים ברשת לפעמים זה יכול לקחת גם הרבה יותר.
אם אתם רוצים ליצור פילטר משלכם לאינסטגרם חשוב שתדעו כמה מההגבלות שלה בנוגע למה מותר ומה אסור להעלות בפילטרים אלו.
נזכיר את ההגבלה המוכרת ביותר בנושא זה והיא הגבלת הניתוחים הפלסטיים. הגבלה זו פורסמה לאחר העלאתם של כמה פילטרים מפורסמים שבהם נעשה שינוי דרמטי לתווי הפנים. פילטרים אלו עוררו תרעומת וביקורות חריפות על אינסטגרם ולכן היא החליטה להסיר פילטרים שעושים שינוי מוגזם בתווי הפנים ולהגביל את העלאתם של פילטרים מסוג זה.
את הרשימה המלאה של החוקים וההגבלות תוכלו למצוא – כאן.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לדעת איך לשווק את העסק שלכם באינסטגרם? הגעתם למקום הנכון. לא מזמן השקנו קורס דיגיטלי לקידום באינסטגרם שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת בנושא.
או שאולי אתם דווקא מחפשים צוות מקצועי שידאג לקידום אפקטיבי, נכון ומוצלח יותר של העסק שלכם בדיגיטל? נעים להכיר, שמי טל נברו – אני מספקת שירותי בניית אתרים, אסטרטגיה וניהול תוכן , פרסום קמפיינים ממומנים ועוד, ואני אשמח לעזור גם לעסק שלכם בשיווק דיגיטלי יעיל ומשתלם יותר, וכזה שגם ישאיר את כל המתחרים שלכם מאחור.
מעוניינים לקבל פרטים נוספים? צרו איתי קשר, ואחזור אליכם בהקדם.