
אין ספק שכאשר האתר שלכם מופיע עבור שאילתות רלוונטיות במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל – מדובר בהישג מעולה ובנכס לטווח הארוך. זה מבטיח לכם שהגולשים ימצאו אתכם ראשונים (או כמעט ראשונים) בחיפוש, ומגדיל את הסיכוי שהם יפנו דווקא אליכם.
אבל איך גורמים לאתר שלכם להופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל ואיך גורמים למנועי החיפוש לאהוב אתכם? ומה הקשר של כל זה לכתיבת תוכן לאתר שלכם? במאמר זה תקבלו את התשובות לכל שאלותיכם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
ראשית נתחיל בציון העובדה שה-תוכן הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר באתר שלכם ואחד מהגורמים שהכי משפיעים על קידומו האורגני בגוגל.
באופן כללי ניתן לומר שאי אפשר לקדם אתר אינטרנט בגוגל בלי לכתוב לו תוכן איכותי ובתדירות גבוהה. אמנם האלגוריתם של גוגל (שהוא זה המדרג את עמודי האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות) מורכב מעוד מאות פרמטרים חוץ מתוכן, וכל אחד מהם אכן משפיע על קידום עמודי האתר שלכם בגוגל. אבל, התוכן – לא סתם הוא נקרא המלך. למעשה, הוא חשוב כל כך עד כדי כך שלרוב הוא משפיע יותר ממאות גורמים אחרים שהאלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון, גם יחד.
אחרי שהבנו מהי חשיבותו של התוכן לקידום האורגני של האתר שלכם – נעבור למה שמעניין אתכם באמת:
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מחקרים בפסיכולוגיה ובשיווק מראים באופן מתמיד שקוראים לא אוהבים ואף מתקשים לקרוא תוכן שאינו מחולק לפי כותרות ופסקאות משנה, או תוכן שהמשפטים בו ארוכים מדי. זה נכון לקריאה באוף-ליין אבל לא פחות בדיגיטל. וגם גוגל יודעת זאת ולכן היא לוקחת זאת בחשבון כאשר היא סורקת את התוכן באתר שלכם ו”מדרגת” אותו. הגולשים לרוב נוטשים מהר יותר עמודים שהתכנים בהם מבלוגנים ומסורבלים. הגולשים אוהבים תכנים מסודרים, המחולקים לפסקאות משנה ומסודרים לפי כותרות מתאימות. לכן הביאו זאת לידי ביטוי כאשר אתם כותבים תוכן לאתר שלכם.
ראשית, כדי שהגולשים שלכם בכלל יקראו את התכנים שלכם – אתם חייבים לדבר עליהם בגובה העיניים ובשפה שלהם. לכן אם המאמרים באתר שלכם כוללים מידע מקצועי כלשהו – אתם חייבים שיהיה כתוב על ידי בעל מקצוע המתמחה בתחום ויודע להעביר את התכנים הללו בצורה נכונה ומדויקת והכי חשוב סוחפת ומעניינת.
היבט חשוב נוסף הוא שמירה על רצף נכון בתכנים שלכם. התחילו מפסקת פתיחה הכוללת שאלה שמכניסה את הגולש “למאמר” ויוצרת בו עניין. המשיכו אתר רעיונותיכם בגוף המאמר וסיימו עם סיכום מתאים. ואל תגלשו לנושאים שאינם רלוונטיים לאותו מאמר שאתם כותבים, כדי לא לאבד גולשים שנכנסו כדי לקרוא על משהו ספציפי.
כל תוכן שאתם כותבים לאתר שלכם חייב להתאים לקידום מילת מפתח ספציפית ואולי גם לקידום כמה מילות מפתח משניות. הכוונה שלנו לכך שעליכם להשתמש במילת המפתח הראשית שלכם בצורה הנכונה ולהזינה במקומות המתאימים לקידום העמוד תחת אותה מילת מפתח בגוגל.
טיפים פרקטיים בהקשר זה: כללו את מילת המפתח המדויקת בכותרת ובתיאור של העמוד (ואם ניתן גם בכתובת הURL), השתמשו במילת המפתח בכותרות המשנה וכמובן בטקסט עצמו, הזינו אותה בתגיות ה-ALT בתמונות, וכו’. את כל אלו יש לעשות בצורה טבעית וכזו שאינה מוגזמת מדי. כלומר, צריך לשלב את מילת המפתח ואת “נגזרותיה” באופן טבעי בתוכן ובאתר, ולא לבצע אופטימיזציית יתר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים ביצירת תכנים שיעזרו לשיפור המיקומים שעמודי האתר שלכם מופיעים בהם בגוגל? רוצים לבצע קידום אורגני לאתר שלכם שיניב לכם נכס דיגיטלי מניב לטווח הארוך?
הגעתם למקום הנכון. שמי טל נברו ואני עוסקת בקידום אורגני ובניהול תוכן, בבניית אתרים ודפי נחיתה, בניהול עמודים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק וכו’, בפרסום ממומן בגוגל ובדיגיטל בכלל ובהיבטים נוספים של שיווק באינטרנט. דברו איתי עוד היום ואני אשמח לעזור בשיווק העסק שלכם בדיגיטל.