7 דרכים לעשות אופטימיזציה לפרופיל הפינטרסט העסקי שלכם

למה כדאי לפתוח פרופיל פינטרסט?

האם אתם פעילים ברשת הפינטרסט? עסקים רבים מרכזים את תשומת הלב שלהם בפייסבוק ואינסטגרם ומתעלמים מהפוטנציאל הטמון בפלטפורמות נישתיות יותר, אשר יכולות לסייע להם להגיע לקהל יעד מדויק יותר.

פינטרסט, שהיא על פי האומדנים, הרשת הרביעית בגודלה בארצות הברית, היא רשת חברתית יוצאת דופן. במובנים רבים, היא אינה רשת כלל, אלא מנוע חיפוש חזותי המאגד אינסוף תמונות בנושאים שונים. המימד החברתי מתבטא באפשרות לעקוב אחרי פרופילים ולשתף תמונות של אחרים. אך בניגוד לפייסבוק, פינטרסט מיועדת לגילוי וחיפוש השראה, כך שיש יותר סיכוי שהמותג שלכם ייחשף לגולשים שלא מכירים אתכם. 

ה”פיד החכם” של פינטרסט כולל לא רק תמונות של חשבונות שאתם עוקבים אחריהם, אלא גם חומרים שמעניינים את הגולש – כלומר תמונות שהדימוי החזותי בהן והטקסט המתאר אותן קרובים לתמונות אחרות שהגולש הראה בהן עניין. חשוב לציין שהיתרון הגדול ביותר של פינטרסט עבור עסקים הוא שכל תמונה בה יכולה להכיל לינק לאתר, כך שזו פלטפורמה מעולה להביא תנועה לחנות מקוונת או בלוג.

Pinterest Profile
פרופיל פינטרסט עסקי

למי זה מתאים?

מקובל לאמר על פינטרסט שהמשתמשים שלה הן נשים והנושאים שמתאימים לה הם”נושאים נשיים”. כלומר, עיצוב פנים, מתכונים, אופנה, עשה זאת בעצמך, יצירה, תכנון אירועים וכו. בפועל, הפלטפורמה צומחת כל הזמן ומשמשת להפצה של תכנים חזותיים מסוגים שונים. כל מותג שיש לו מוצרים פוטוגניים או יכולת ליצור תוכן חזותי, אשר מעוניין להביא תנועה לאתר שלו יכול להרוויח מפעילות בפינטרסט. הפלטפורמה נפוצה בכל העולם ופעילים בה נשים וגברים, אם כי ככל הנראה אכן יש רב למשתמשות נשים המתחברות למימד החזותי שבה. בסיס המשתמשים החזק ביותר הוא בקרב בני דור ה-Y בארצות הברית המרבים להשתמש בה כלוח השראה חזותי וכלי שיטוט ווירטואלי. אם זהו קהל היעד של העסק שלכם, אז פעילות בפינטרסט מתאימה לכם במיוחד.

Pinterest Profile Settings
הגדרת פרופיל פינטרסט עסקי

שימוש במילות מפתח

בגלל שפינטרסט היא למעשה מנוע חיפוש, יש בה חשיבות גדולה למילות מפתח. לפני פתיחת הפרופיל שלכם, ערכו מיפוי של מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם. תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות כלי החיפוש הפנימי של פינטרסט. התחילו בחיפוש אחר המילים המרכזיות המגדירות את המוצר שלכם ונתחו את התוצאות. המילים המוצעות בשורה מעל תוצאות החיפוש הן ביטויים שכדאי לכם לכלול בתיאורי התמונות שלכם. אל תפריזו בשימוש במילות המפתח וזכרו שחשוב שהתיאורים ייכתבו עבור בני אדם, אבל הקפידו להשתמש בהן בצורה אסטרטגית.

דוגמא לעיצוב תמונת פרופיל

עשו אופטימזציה לפרופיל שלכם

יצירת פרופיל פינטרסט עסקי היא פשוטה מאוד ואינה דורשת ידע מיוחד. אבל כדי לוודא שאתם באמת ממצים את הפוטנציאל של הפלטפורמה הזאת כמקור של תנועת רוכשים ומתעניינים לאתר שלכם, כדאי לוודא שעשיתם זאת נכון.

הנה 7 דרכים לעשות אופטימיזציה לפרופיל הפינטרסט שלכם:

  1. בחרו תמונת פרופיל טובה. הלוגו שלכם או תמונה ברורה של בעל העסק שייראו ברורים בקטן יתאימו.
  2. הגדירו את שם העסק. שימו לב שיש לרשותכם 65 תווים. אל תסתפקו בשם הרשמי של העסק בלבד כי אז תוותרו על ההזדמנות לנצל אותם כדי להבהיר לגולשים במה בדיוק אתם עוסקים. 
  3. כתבו תיאור לעסק שיבהיר מה המוצרים או השירותים שאתם מציעים. וודאו שגם הוא כולל את מילות המפתח החשובות שלכם.
  4. הגדירו את הfeatured boards שלכם. אלה הלוחות אשר יובלטו ויוצגו בראש הפרופיל שלכם כך שכדאי שתבחרו את האוספים המייצגים את המוצרים או השירותים שלכם.
  5. צרו קאבר. להבדיל מקאבר בפייסבוק, כאן אי אפשר להעלות תמונה ייעודית, אלא רק לבחור לוח שתמונות ממנו יוצגו בראש העמוד כקולאז’. רוצים מראה ייחודי? מקמו בלוח הייעודי רק תמונה אחת שתשוכפל פעמים רבות.
  6. חברו את הפרופיל לאתר באמצעות האופציה claim. שם האתר יופיע כלינק קליקבילי מתחת לתמונת הפרופיל שלכם. בנוסף, תוכלו לגשת לנתונים אודות תנועה לאתר בתוך ממשק האנליטיקס של פינטרסט.
  7. בדקו את האפשרות לחבר את הפרופיל לרשתות חברתיות. פינטרסט פותחת בהדרגה את האפשרות של חיבור אוטומטי בין הפרופיל לאינסטגרם, יו טיוב וETSY. אם הפיצ’ר הזה כבר הגיע אליכם תוכלו ליצור בלחיצת כפתור אחת לוח פינטרסט שכבר כולל את כל התמונות שהעלתם ברשת החברתית המחוברת. ואם זה לא מספיק מלהיב, כל פעל שתעלו פוסט חדש הוא יעלה גם לפינטרסט אוטומטית.



חיבור פרופיל פינטרסט לאתר

לסיכום

יתרון נוסף של פינטרסט שטרם התעכנו עליו הוא שהפיד בה אינו לינארי. כלומר, אין חשיבות לזמן ולקצב שבו מעלים את החומרים. על אף שחשוב להמשיך להיות פעילים בפלטפורמה כדי ליצור אינראקציה עם אחרים, אין כאן את הלחץ להעלות פוסטים בקצב תכוף וגבוה. בהתאם לכך, תוכן איכותי שתעלו לא יעלם במורד הפיד אלא ימשיך לחיות לאורך זמן. עבור עסקים קטנים זו הזדמנות להשקיע באופן ממוקד בתוכן איכותי ולראות תוצאות.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זו הרשת החברתית קלאבהאוס ולמה כולם מדברים עליה? What Is the Clubhouse Social Network
19 בפברואר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
קמפיינים בפינטרסט – איך עושים את זה והאם זה כדאי? – Pinterest Campaigns – How To Do It And Is It Worthwhile
30 ביוני 2020
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך למכור דרך פינטרסט – How to Sell through Pinterest
21 במאי 2020
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך לשווק את העסק בטיקטוק? – How To Promote Your Business With TikTok
3 במאי 2020