איך להשתמש בבלוג ככלי שיווקי מצליח ב-2020
בעולם של רשתות חברתיות לא תמיד קל להגדיר מה הוא בלוג. האם זה עניין של סוג הפלטפורמה או אופי התכנים? במה בלוג נבדל מעמוד פייסבוק בו מתפרסמים טקסטים ארוכים? והאם חשבון יו-טיוב בו מתעדכנים בקביעות סרטונים אינו אלא בלוג? לצורך הדיון במאמר זה נגדיר בלוג כאתר השוכן באתר בעל דומיין עצמאי. או תת דומיין באתר קיים. הוא מתעדכן בקביעות בחומרים הפונים לקהל היעד של העסק ומהווה חלק ממערך השיווק של העסק. להבדיל מפודקאסט המסתמך על תוכן אודיו או וולוג המסתמך על תוכן וידאו, מסתמך בעיקר על תוכן כתוב.
בלוג לעומת מדיה חברתית
מבחינות רבות, הרשתות החברתיות מהוות תחליף לכתיבת בלוג. הן מאפשרות לפרסם בקלות קטעי טקסט, תמונות וסרטונים מבלי לדאוג לצדדים הטכניים של העניין. הן נגישות יותר, קלות מאוד להפעלה ומסייעות לנו להביא בקלות את המסר שלנו למסך הפלאפון של קהל היעד. אבל – פרופיל או עמוד ברשת חברתית לא באמת שייך לנו. החברות המפעילות את הרשתות יכולות להחליט למחוק את התוכן שלנו, לסגור את הפרופיל שלנו או פשוט להסתיר אותו מעיני קהל היעד שלנו מסיבות שאינן בשליטתנו.
לפיכך, יש מספר יתרונות לתחזוק בלוג עבור העסק שלכם:
- ספרו את הסיפור שלכם במילים שלכם. בנו את האוטוריטה שלכם ובססו את המותג.
- בנו "חדר משלכם" באינטרנט במקום להסתמך על פלטפורמות מארחות.
- היו חסינים משינויים באלגוריתמים של רשתות חברתיות.
- קדמו את האתר שלכם בתוצאות רשתות החיפוש.
- משכו קהל חדש לאתר המכירתי שלכם.
על מה לכתוב?
אין גבול לנושאים שתוכלו לכלול בבלוג שלכם. אך מצד שני, מאיפה מתחילים להרכיב את תכנית הפוסטים?
הנה כמה קווים מנחים לבחירת הנושאים לפוסטים שלכם:
- כיתבו לקהל היעד שלכם. שאלו את עצמכם מה מעניין אותם. אל תשתמשו בבלוג רק כדי להלל את עצמכם או את המוצר שלכם.
- דברו מהלב. התחילו מהדברים שבאמת הייתם רוצים להגיד ללקוחות שלכם.
- ענו על שאלות. אם אתם לא יודעים על מה לכתוב, עשו רשימה של השאלות שאתם נשאלים בתכיפות לגבי העסק או המוצר שלכם וענו עליהן.
- אל תהססו לגעת בנושאים בוערים. אם אתם מפעל לפלסטיק אל תחששו מלכתוב פוסט על המאמצים שאתם נוקטים כדי לשמור על איכות סביבה. נצלו את כך שהנושא מעניין את הלקוחות שלכם כדי לדבר עליו בתנאים שלכם.
- היו חלק משיח. עקבו אחרי מובילי דיעה בתחום שלכם. התעדכנו במה שמעניין את קהל היעד שלכם ותגיבו על נושאים העולם על סדר היום.
איך לכתוב את הפוסטים שלכם?
לפני שאתם מתחילים, גבשו סגנון כתיבה שיתאים לצרכים העסקיים שלכם. נסו לענות על 5 השאלות הבאות:
- מי קהל היעד שלכם? כדי להבין איך לכתוב ועל מה, עליכם להגדיר מי בדיוק קהל היעד שלכם ולנסח את צורת הפנייה המתאימה אליו.
- באיזו נישה הבלוג שלכם ישתלב? בדקו מה עושים מתחרים ונתחו מה מאפיין אותם. תוכלו לבחור לעשות כמוהם או ההפך מהם, אבל אל תצאו לדרך בלי להכיר אותם.
- מה ערכי המותג שלכם? סגנון הבלוג ואופי התכנים צריכים להלום את המותג המשווק.
- מה הקונספט של הבלוג? האם אתם מתכוונים לפרסם מכתבים פתוחים מפיו של מנכל החברה שלכם או לעשות רשימות של 15 הקינוחים שחייבים לטעום בעיר שלכם?
- מה המדיום בו ייקרא הבלוג? חוץ מאשר בנישות מסויימות, הקוראים שלכם יקראו את הבלוג מהטלפון הנייד. קחו זאת בחשבון כשאתם מחליטים על אורך הפוסטים שלכם ובוחרים חומר חזותי.
איך להפיק את המירב מבלוג ככלי שיווקי
הנה כמה כללים שיסייעו לכם ליצירת בלוג עסקי מצליח:
- כיתבו היטב. התמקדו בקהל היעד שלכם וצרו תוכן שמעניין אותם באמת. כתבו בצורה קריאה וברורה בסגנון ושפה התואמים את המותג שלכם.
- כיתבו לעיתים קרובות. התמדה היא העקרון הכי חשוב ביצירת בלוג. המשיכו לייצר תוכן בעקביות לאורך זמן. אל תצפו לראות תוצאות כבר בחודשים הראשונים. בלוג זו השקעה לטווך ארוך.
- קדמו את התוכן. הקיפו את הבלוג שלכם במערך קידום המסייע לכם להפיץ את המאמרים לקהל היעד. שתפו את התוכן ברשתות החברתיות, בדיוורים ובנכסים אחרים שלכם.
- עקבו אחרי ביצועים. היו מחוברים למספרים מאחורי הבלוג שלכם. הבינו מה עובד ומה לא מדבר אל הקהל שלכם. נתחו את המגמות שאתם רואים והסיקו מסקנות.
- היו גמישים והמציאו עצמכם מחדש. בשיווק דיגיטלי צריך להשתנות כל הזמן. גם אם בחרתם קונספט מסוים, אל תחששו לשנות, להתפתח ולנסות דברים חדשים. כתבו כתבות מסוגים חדשים, הוסיפו וידאו או ארחו כותבים. עשו את המירב עם הבמה שיצרתם לעצמכם.
בלוג מצליח הוא חלק ממערך שיווק דיגיטלי. מטרת העל היא יצירת מעגל בו תכנים שתיצרו עבור הבלוג ישרתו אתכם ברשתות החברתיות, הרשתות החברתיות יחשפו את התוכן לקהל של לקוחות פוטנציאלים והגולשים יכנסו לבלוג, יתענינו בתכנים ויישארו גם לקרוא על השירותים שלכם או לקנות בחנות הויראטולית שלכם.