חמש עצות שמנהלי מדיה חברתית היו רוצים לתת ללקוחות שלהם
כמנהלי מדיה חברתית ועורכי תוכן, אנחנו באמת ובתמים מעוניינים בהצלחתם של הלקוחות שלנו. לא רק משום שהפתחות העסק שלכם מעידה על כך שעשינו עבודה טובה, אלא מכיוון שאנחנו עומדים מאחורי מה שאנחנו מקדמים ומאמינים במוצרים או השירותים שלכם. עם זאת, יש כמה דברים שכל מנהל מדיה חברתית היה רוצה להגיד למנהלי העסקים שהוא עובד איתם. אין לנו ספק שאם רק הייתם יודעים אותם, היינו יכולים לעבוד יחד טוב יותר. למעשה, אלה קווים מנחים שאנו מציעים לכל בעלי העסקים העובדים עם מנהלי מדיה חברתית. אז אם אתם מתכננים לשכור מנהל תוכן או תוהים אם הצוות שאתם עובדים איתו עכשיו עושה עבודה טובה, תשקלו את ההמלצות הבאות:
1. עזרו לנו להכיר את העסק שלכם
קחו את הזמן והשקיעו את המאמצים להציג את העסק שלכם לעומק למנהל המדיה החברתית שלכם. תדאגו להסביר היטב את התחום שאתם עוסקים בו, את הנישה שלכם ואת הייחוד שאתם מביאים ללקוחות שלכם. צוות השיווק הדיגיטלי שלכם אחראי להסביר לעולם למה כדאי לקנות את המוצרים שלכם, אז תשקיעו בלגרום להם להאמין בהם. אל תשכחו גם לעדכן כאשר מתרחשים בעסק שלכם שינויים. צוות המדיה החברתית שלכם צריך להיות בתמונה כשאתם מפתחים מוצרים נוספים או שוקלים להכנס לשווקים חדשים.

2. היו שקופים
מנהלי מדיה חברתית אינם פסיכולוגים ואנחנו לא מצפים שתפתחו בפנינו את הלב. אבל חשוב שתשתפו את הצוות שאתם עובדים איתו בכל דבר הקשור לאסטרטגיה השיווקית שלכם ולנסיון קודם שיש לכם עם רשתות חברתיות. אנחנו רוצים לדעת אילו פרופילים הפעלתם, או הפעילו עבורכם, בעבר ועד כמה הייתם מרוצים מהפעילות. חשוב עוד יותר להיות פתוחים לגבי כלים וערוצים שאתם משתמשים בהם במקביל לעבודה איתנו. אם אתם עובדים עם צוות אחד על פרסום בגוגל ושוכרים איש מקצוע אחר לפרסום בפייסבוק, עדכנו אותם זה על זה.

3. הציבו יעדים מוגדרים
אי אפשר להשיג מטרות אם כלל לא קובעים מה הן. כשאתם מתחילים לעבוד עם צוות שיווק דיגיטלי חדש ערכו שיחה לגבי היעדים השיווקים שלכם ונצלו את הידע המקצועי שלהם כדי לגבש יחד מטרות ברורות וברות השגה. היו גלויים לגבי התקציב שלכם והציפיות שלכם מפרסום ברשתות החברתיות. הגדירו יעדיים מספריים לגבי אותם משתנים, אשר הכי מהותיים עבור העסק שלכם. לאורך הדרך, אל תחששו לשוב ולעיין ביעדים ולעדכן אותם ביחס להתקדמותכם.

4. שאלו שאלות
אנחנו יודעים שאתם כבר עובדים קשה בניהול העסק שלכם ואין לכם זמן לשלוט בכל הפרטים של מערך השיווק שלכם. אחרי הכל, זאת הסיבה ששכרתם אותנו לעשות זאת. אבל גם אתם עמוסים מאוד בענייינים אחרים, כדאי שתמיד יהיה לכם מושג מה מפורסם בפרופילים החברתיים שלכם ולמה. שאלו את עצמכם אם החומרים שאנחנו מקפידים לשלוח לכם לאישור תואמים באמת את קהלי היעד שלכם. ושאלו אותנו כל דבר שאתם לא בטוחים בו או רוצים לדעת עליו עוד. בין אם אתם חיות רשת בעצמכם או שמעולם לא פתחתם פרופיל באף רשת חברתית, תמיד תרגישו בנח לפנות בשאלות אל מנהלי המדיה שלכם.
5. עקבו אחרי המספרים (אבל אל תפספסו את התמונה הגדולה)
קיימות תפיסות שונות לגבי המרכיבים ההופכים נוכחות דיגיטלית של מותג למוצלחת. חלפו הימים שבהם מספרי העוקבים או הלייקים שיש לכם מספקים כדי לקבוע מה הוא מעמדכם מול המתחרים שלכם. מגמה של צמיחה בפרופילים שלכם עדיין חשובה, אבל דרושים נתונים נוספים כדי לקבוע את בחרתם באסטרטגית פרסום בדיגיטל שהיא באמת נכונה עבורכם. חשוב לזכור תמיד שיצירת קשר אמיתי עם רוכשים פוטנציאליים היא מטרת העל החשובה ביותר בשיווק ברשתות חברתיות. מעבר לכך, מאמצי השיווק שלכם משולים לריצת מתרון. תמיד יהיו פוסטים שלא יקבלו את תשומת הלב שחשבתם שתהיה לכם וצעדים מוטעים בדרך אל ההצלחה.

תקשורת פתוחה בין בעלי עסקים (או מנהלי השיווק שלהם) למנהלי המדיה החברתית שהם מעסיקים היא תנאי חיוני להצלחה. אנו מקווים שקולגות ולקוחות ימצאו במאמר זה השראה לשפר את דרכי העבודה המשותפת שלהם.