האם פרסום בלינקדאין צריך להיות חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם? – How to Know if Linkedin Advertising Should be Part of your Digital Strategy

האם פרסום בלינקדאין צריך להיות חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם?

פרסום בלינקדאין קיים כבר זמן רב, אך ישנם עדיין עסקים רבים שלא כוללים אותו כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלהם. בעבר, הרשת החברתית לאנשי מקצוע הציעה אפשרויות פרסום מוגבלות בלבד. אולם לאחרונה, הוסיפה לינקדאין את האפשרות לקבוע את מטרות הקמפיינים מראש והפכה את כלי הפרסום שלה לנגיש יותר עבור מפרסמים.

השיפורים בלינקדאין מתרחשים בתקופה בה מפרסמים רבים חשים ירידה בביצועי הפרסום שלהם בפייסבוק. לפני כשנה, בעקבות שערוריית הפרטיות המפורסמת שלה, פייסבוק הסירה כמה מאפשרויות הטרגוט הייחודיות שהציעה. כעת, מפרסמים לא יכולים יותר להתמקד בפרמטרים כמו התנהגות רוכשים או הכנסה למשק בית. שינוי זה הוא גורם נוסף המניע יותר ויותר בעלי עסקים להעביר את תקציבי הפרסום שלהם לליקדאין.

 

מטרות הקמפיינים החדשות של לינקדאין. התמונה לקוחה מלינקדאין.
מטרות הקמפיינים החדשות של לינקדאין. התמונה לקוחה מלינקדאין.

אין כבר ספק שלינקדאין הופכת לפלטפורמת פרסום משמעותית, אך איך תוכלו לדעת אם פרסום בלינקדאין מתאים לשירות או המוצר שלכם? 

הנה שלושת הדברים המרכזיים שעליכם לקחת בחשבון:

1. מי הוא קהל היעד שלכם?

לינקדאין מפורסמת בהיותה רשת חברתית המתמקדת בקריירה ובמקומות עבודה. המשתמשים שלה מעוניינים ביצירת קשרים מקצועיים, קבלת עצות לגבי פיתוח הקריירה ויצירת שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע אחרים. בעוד שבפייסבוק זה כמעט בלתי אפשרי לטרגט גולשים העוסקים במקצוע מסוים, בלינקדאין המשתמשים מוסרים מידע מדויק לגבי תחום העיסוק שלהם. בעת ההרשמה ללינקדאין, יש לתאר את התפקיד הנוכחי שלך, את החברה שאתה עובד בה ולפרט את מקומות העבודה שבהם היית מועסק בעבר. מפרסמים יכולים לנצל את המידע הזה בכדי לטרגט לפי חברה, תואר, תחום עיסוק וכו…

לינקדאין היא המקום שבו ניתן למקד את הפנייה לתעשיות מסויימות או להגיע לאנשים בתפקידי מפתח. אפשר גם לנצל את אפשרויות הטרגוט שלה עבור אפשרויות יצירתיות יותר, כמו אנשים העובדים בחברות ענק או נשים העובדות כפרלינסריות. אם אתם יודעים שהקהל שלכם מורכב ממומחים בנושא מסוים, מנהלי חברות או בוגרי חוג סצפצפי באוניברסיטה, לינקדאין היא פלטפורמת פרסום המתאימה לכם.

תוכן ממומן בלינקדאין. התמונה מלינקדאין.
תוכן ממומן בלינקדאין. התמונה מלינקדאין.

2. האם המסר שלכם מנוסח נכון?

לינקדאין מציעה למפרסמים שימוש בכמה סוגי מודעות:

תוכן ממומן המופיע בפיד של הגולש ונראה כמעט זהה לפוסט רגיל. בסוג מודעה זה קיימת האפשרות לנצל את טפסי הלידים של לינקדאין – כלי עוצמתי במיוחד, מכיוון שלינקדאין ממלאת באופן אוטומטי את פרטי המשתמש לתוך הטופס. בשנה האחרונה, לינקדאין גם הציגה מודעות וידאו המאפשרות לכם להציג את הסרטונים הפרסומיים שלכם היישר בפיד של המשתמש שאתם מטרגטים.

מודעות מייל, שהן למעשה הודעות ממומנות המגיעות הישר אל תיבת הדואר של המשתמש. זו הזדמנות פז לפנות באופן בלתי אמצעי אל הקהל שלכם, כל עוד משתמשים בה נכון. אל תמלאו את תיבות הדואר של קהל היעד שלכם בהודעות זבל אשר לא תופסות את תשומת לב הקורא.

מודעות טקסט הן מודעות קטנות ללא תמונה המופיעות לצד הפיד של הגולש בלינקדאין. הן מזכירות באופיין מודעות חיפוש של גוגל ומתאימות למי שיודע לתאר את ההיצע שלו בצורה תמציתית ומושכת.

בכדי לפרסם בלינקדאין, עליכם להתאים את המסר שלכם לפחות לאחד מהפורמטים האלה. וודאו שאתם יכולים ליצור את סוג המודעה הנכון לפני שאתם משיקים את הקמפיין שלכם.

מודעות לינקדאין המגיעות ישר לתיבת ההודעות. התמונה מלינקדאין.
מודעות לינקדאין המגיעות ישר לתיבת ההודעות. התמונה מלינקדאין.

3. האם יש לכם את התקציב?

אפשרויות הטרגוט המדויקות כל-כך של לינקדאין מתרגמות לעלויות גבוהות יחסית עבור מפרסמים. אם תפרסמו בלינקדאין, תוכלו לצפות לעלות גבוהה יותר עבור קליק מאשר בפייסבוק. עם זאת, מודעות בלינקדאין נוטות להביא יותר קליקים ויותר לידים איכותיים. בעוד שפייסבוק וטוויטר הן פלטפורמות המתאימות לקמפיינים של חשיפה והעלאת מודעות, לינקדאין היא המקום בו תקבלו לידים איכותיים, אם רק תהיו מוכנים לשלם עבורם. פרסום דיגיטלי הרבה פעמים דורש תקופה ראשונית של התנסות לפני שניתן להגדיל את ההחזר על ההוצא, כך שהעברת תקציבים ללינקדאין ככל הנראה תגרום לעלייה בהוצאות הפרסום שלכם.

מודעות טקסט בלינקדאין. התמונה מלינקדאין.

מסקנות

ניסוי וטעיה הם חלק מהותי של פרסום דיגיטלי, כך שהתנסות בפלטפורמות ופורמטים חדשים היא תמיד רעיון טוב. אם אתם מעוניינים לטרגט אנשים על פי מקצוע או תפקיד, מסוגלים ליצור מודעות ממירות בפורמטים הדרושים ומעוניינים להשקיע כדי לקבל לידים איכותיים, אין ספק שלינקדאין צריכה להיות חלק מהאסטרטגיה הדיגטילית שלכם. חשוב גם לקחת בחשבון שפרסום בלינקדאין לא מתאים רק לחברות B2B. גם חברות B2C, ארגונים ללא מטרת רווח, מוסדות לימוד וסוגי ארגונים אחרים יכולים לנצל את הפלטפורמה הזאת לצרכיהם הייחודיים כמו גיוס מועמדים או פרסום שירותים לאנשי מקצוע.

מאמרים נוספים