שימוש ב"תובנות אינסטגרם" וסטטיסטיקות לייעול הסטוריז שלכם
הסטורי הפך לחלק בלתי נפרד מחוויית אינסטגרם. למעשה, מתוך 800 מיליון משתמשי אינסטגרם פעילים, כ -300 מיליון משתמשים מדי יום בסטוריז.
לכן אין זה מפתיע כלל שמובילי דעת קהל, חברות גדולות ועסקים קטנים הפנימו את כללי המשחק, מתוך הבנה שלסטוריז יש השפעה חזקה במיוחד.
האינסטה-סטורי שנמצא בראש הפיד שלנו הוא לעתים הרבה יותר שוקק ומעניין מאשר הנעשה בפיד עצמו. מדוע זה קורה?
- הסטורי הוא כלי חשוב נוסף המסייע ביצירת תוכן בעל ערך גבוה לעוקבים בחשבון. אם באינסטגרם עצמו להעלות יותר משתיים/שלוש תמונות ביום נחשב כצעד לא לעניין, שלא לומר ספאם – בסטוריז אין חוקים ונוכל להעלות תוכן ככל שרק נרצה.
- הסטורי מאפשר לנו לפרסם הצצה קצת פחות מפולטרת אל מאחורי הקלעים של החשבון שלנו. בסטורי לא צריך להתאמץ מדי ולהשקיע בזוויות, תאורה וקומפוזיציות – מה שמאפשר לנו יצירת קשר ישיר ואותנטי יותר עם העוקבים.
- הסטורי מעניק לנו מגוון כלים רחב, בכדי לבטא הלך רוח מסוים ומאפשר לנו להעביר את המסרים שלנו לעוקבים.
- הסטורי יכול להניע לפעולה ואפילו לקנייה.
- להבדיל מהאינסטגרם עצמו, שם ההתמדה היא קריטית, בסטורי – אם יצא שדילגנו על יום או אפילו יומיים, לא באמת קרה אסון. אך אם אנו רוצים לתחזק מוניטין של חשבון שכדאי לעקוב אחרי הסטורי שלו, בהחלט כדאי לתחזק אותו בקביעות ולהעלות תוכן לסטורי באופן שוטף.
במאמר זה נלמד כיצד להשתמש ב"תובנות אינסטגרם" (Instagram Insights) לתחזוק וייעול הסטוריז שלנו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
מה אומר סדר הצפיות בסטורי באינסטגרם?
רוצים לדעת מה אומר הסדר של האנשים שצפו בסטורי באינסטגרם שלכם? אם כן, אז כדאי שתדעו כי סדר צפיות בסטורי של אינסטגרם נקבע, ככל הנראה, על ידי יותר מגורם אחד.
בנוסף, נכון לכתיבת שורות אלו, אין על כך תשובה חד משמעית מטעם אינסטגרם. ולכן כל התשובות הקיימות הן בגדר הערכות או השערות בלבד.
בהתחלה יש מי שחשבו שסדר הצפיות נקבע על ידי מי שצפה ראשון או אחרון בסטורי שלכם.
אבל הדעה הרווחת ביותר, וכנראה זו שהכי קרובה למה שבאמת עושה האלגוריתם של אינסטגרם, היא שסדר הצפיות בסטורי נקבע לפי מידת האינטראקציה של אותם עוקבים שצפו לכם בסטורי, עם פרופיל האינסטגרם שלכם. למה הכוונה?
למשל, מי שאתם יוצרים איתו הכי הרבה מעורבות באינסטגרם – כמו שליחת הודעות או צפיות הדדיות בסטוריז – יופיע ככל הנראה בראש הרשימה של צופי הסטוריז שלכם. ואילו מי שמעולם לא דיברתם איתם או שמעולם לא נכנסתם לפרופיל שלהם באינסטגרם – כנראה יופיע בתחתית הרשימה.
כלומר, אינסטגרם מסדרת את האנשים איתם אתם מתקשרים לעיתים תכופות יותר בראש הרשימה. ואילו, את האנשים שאתם לא מכירים או לא מתקשרים איתם, היא מסדרת בתחתית הרשימה.
בנוסף, יש לציין, שעל אף שהעיקרון שהצגתי קודם נכון בצורה מוכללת – בפועל, המצב אפילו דינמי יותר. כלומר, עוקב שראה את הסטורי שלכם והופיע בהתחלה בראש הרשימה של צופי הסטורי, מכיוון שאתם יוצרים איתו הרבה מעורבות באינסטגרם, יכול "פתאום" לרדת לתחתית רשימת צופי הסטורי שלכם. (במהלך 24 השעות שהסטורי באוויר ורשימת צופי הסטורי זמינה). אינסטגרם עושה זאת כנראה כדי לאפשר לכם לראות גם משתמשים אחרים שצפו בסטורי שלכם.
ניתוח סטטיסטיקות של סטוריז באינסטגרם: מעקב אחר השפעת הסטורי שהעלנו בקרב העוקבים שלנו
במידה ואנו משקיעים מאמץ וזמן בהעלאת סרטונים או תוכן לסטורי, רצוי שנדע מהי ההשפעה של הסטוריז ומהי מידת היעילות שלהם בקרב קהל העוקבים שלנו.
הנה 4 כלים שיעזרו לנו לאמוד את מידת היעילות של הסטוריז שלנו באינסטגרם:
1) טווח הגעה והופעות
שני ערכים אלו יעזרו לנו להעריך את גודל הקהל הצופה בסיפורים שלנו. בדרך כלל, יותר אנשים יראו את הסיפורים שלנו לעתים קרובות יותר מאשר שהם יאהבו את התמונות שלנו.
מה ההבדל בין טווח הגעה להופעות? טווח ההגעה הוא מספר האנשים בפועל שראו את הסיפור, בעוד שהופעות הוא מספר הפעמים שהסיפור שלנו נצפה. אז אם פרסמנו סיפור והגענו לאדם אחד שראה את הסיפור חמש פעמים, "תובנות אינסטגרם" יראו טווח הגעה אחד וחמש הופעות.
לכן לסטוריז יש בדרך כלל הופעות גבוהות יותר ומספר הגעה נמוך יותר.
איך נשתמש במדדים אלו?
במידה ואנו שמים לב לירידה בטווח ההגעה, רצוי לעיין בתדירות פרסום הסטוריז שלנו, בכדי לוודא שאנו מפרסמים את הסטוריז על פי לוח זמנים קבוע מראש, בכדי ליצור קביעות.
כמו כן, מומלץ לנצל את השימוש בתיוגים והאשטאגים גיאוגרפיים, ולתייג חשבונות אחרים כשזה רלוונטי.
במידה וישנה ירידה בהופעות, יש לשקול את איכות הסיפורים שאנו מעלים. אם הסיפורים מטושטשים או קופצניים, ייתכן שיהיה עלינו לשדרג ולשפר את הייצור שלהם בכדי שיהיו קלים יותר לצפיה.
בנוסף, נרצה לעשות מאמץ ולפרסם סיפורים המעניקים למשתמשים סיבה לצפות בהם שוב ושוב. אפשר לכלול אלמנטים של הומור, הפתעה, או נקודת מבט מבפנים.
2) תכונות הסיפור
שימוש באמצעות מדבקות Geolocation (מאפשר לנו לקבל מידע על מיקומו של המשתמש) או שימוש במדבקות hashtag בסיפורים שלנו, יכול להגדיל את טווח ההגעה אל הסטוריז שלנו.
כמו כן , השימוש בסטיקרים האלו יחברו את הסטורי שהעלנו למיקום או ההאשטאג שבו השתמשנו, מה שיכול להגדיל את החשיפה לחשבוננו.
3) הקלקה קדימה, הקלקה אחורה, ושיעור עזיבה
הקלקה קדימה– היא מספר הפעמים שבהם עוקבים הקליקו קדימה כדי לראות את הסרטון או התמונה הבאים שהעלנו לסטורי שלנו.
מספר רב של הקלקות קדימה הוא לא אידיאלי ומשמש לנו כאות אזהרה לכך שהתוכן שאנו מעלים לא יוצר עניין או מושך את קהל העוקבים, או שהסרטון ארוך מדי או ערוך לא בצורה נכונה.
הקלקה אחורה – היא מספר הפעמים שבהם עוקבים הקליקו אחורה בכדי לראות את התמונה או הסרטון שהעלנו לפני כן.
מספר רב של הקלקות חזרה הוא טוב יותר, מאחר וזה מאותת לנו שהעוקבים אהבו ומצאו עניין בתוכן שהעלנו מספיק בכדי לצפות בו מספר פעמים.
קליק העזיבה– יראה לנו כמה משתמשים לא סיימו לצפות בסטורי ועזבו לפני שהסתיים.
עזיבות מתרחשות כש:
- משתמשים העבירו שמאלה בכדי לעבור לסטורי של חשבון אחר
- משתמשים סגרו את האינסטגרם תוך כדי צפייה בסטורי
- משתמשים לחצו על מקש ה X בפינה העליונה בסטורי
ככל שנקבל פחות עזיבות כך יותר טוב, במידה ואנו רואים עליה ב"עזיבות" יש עלינו לשנות תוכן וליצור יותר אטרקציה לעוקבים שלנו.
בכדי לנתח במדויק יותר את ההקלקות והעזיבות, חשוב לספק רצף של סטוריז עכשוויים.
נרצה להשתמש במידע מההקלקות (קדימה/אחורה/עזיבה) בכדי לגלות ולהבין איזה תוכן הכי מעניין את הקהל שלנו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
4) פעולות בצירוף סטיקרים של מיקום גאורגרפי והאשטאגס
מלבד הגדלת שיעור ההגעה שלנו, סטיקרים של האשטאגס ומיקום גאוגרפי, יכולים גם להראות עד כמה אנו מצליחים ליצור מעורבות ותנועה של הקהל שלנו בחשבון.
בעוד שאינסטגרם אינה מאפשרת לנו לעקוב אחר קליקים של משתמשים , "תובנות אינסטגרם" יראו לנו את מספר הקליקים על הסטיקרים, ובכך קל יותר להעריך את הביצועים של אותם סטיקרים שצירפנו בסיפורים.
סדר צפיות בסטורי וסטטיסטיקות – סיכום
שימוש בסטוריז הוא מצויין בכדי ליצור אנטרקציה ומעורבות עם קהל העוקבים שלנו, אך חשוב שנעבוד מתוך מטרה מוגדרת ותוכנית פעולה מחושבת מראש, ונעזר ב"תובנות אינסטגרם". זאת כדי להתאים את התוכן בצורה הכי מדוייקת שתתאים ותעניין את הקהל שלנו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו